[MS ACCESS] Records uit database aan lijst toevoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan Onbekend

Daan Onbekend

26/10/2009 09:59:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik moet een ms access database maken.
De database is af, en ik ben nu bezig met de formulieren.

Ik heb alleen één probleem:

Het betreft hier een database om bestellingen voor een restaurant op te nemen.
Nu heb ik een tabel met de menukaart.
En wil ik dat ik in een formulier de gerechten uit de database aan een lijst toe kan toevoegen.
De lijst wil ik dan later in één keer aan de database toevoegen.

Hoe maak ik zo'n lijst?

Bvd

Met vriendelijke groeten,
Daan.

Quote:
Topic verplaatst uit Koffiehoek naar Databases & SQL.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daan Onbekend
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:28:13
 
Hipska BE

Hipska BE

27/10/2009 00:49:00
Quote Anchor link
K-O-F-F-I-E-H-O-E-K


duidelijk?
 
Daan Onbekend

Daan Onbekend

27/10/2009 21:18:00
Quote Anchor link
Iets vriendelijker mag ook wel..

Er staat toch echt:
>Koffiehoek
>Alles wat niet met PHP te maken heeft kun je hier kwijt.

Daarom leek mij dit de beste optie, en aangezien access ook een SQL database is, dacht ik dat jullie mij wel konden helpen.
Dit is dus blijkbaar te veel gevraagd.
 
Winston Smith

Winston Smith

28/10/2009 15:46:00
Quote Anchor link
Ik snap de reactie van Hipska ook niet echt, je topic is volgens mij een behoorlijk valide onderwerp om in de koffiehoek te staan (had m.i. ook onder "Databases & SQL" gekund, en mogelijk onder "PHP").

Inhoudelijk gezien snap ik je vraag niet echt. In je database (Access) staat een tabel met de gerechten (menukaart). En uit die gerechten wil je een lijst halen, die je weer in de database kan stoppen? Wat voor lijst is dat, en waarom zou je die nogmaals in je database willen stoppen (de gerechten staan er immers al in)? Heb je je database genormaliseerd?
 

28/10/2009 21:38:00
Quote Anchor link
Wil je een soort van order systeem ofzo?
 
- SanThe -

- SanThe -

29/10/2009 18:30:00
Quote Anchor link
Topic verplaatst uit Koffiehoek naar Databases & SQL.

SanThe.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/10/2009 19:28:00
Quote Anchor link
Zeg maar een dropdown met alle gerechten, waar je telkens één gerecht uit kiest en die aan een lijst toevoegt? Die lijst is zeg maar de bestellijst van de tafel waar je dat moment de bestelling opneemt. Ik zou zeggen: een aparte tabel met bestellingen, met de velden tafel, gericht_id, enz. en daar telkens een gerecht aan toevoegen (laat men eerst een tafel kiezen).

Of zit ik nu fout?

Offtopic: ik vind trouwens wel dat dit bij Databases & SQL hoort. Dat had je hopelijk zelf ook wel kunnen bedenken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.