msql tabel uitlezen probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »
Stefano test

stefano test

02/06/2010 18:22:33
Quote Anchor link
hoi phphulpers,

ik heb een msql tabel waar een id naam en nog paar dingen in worden opgeslagen door een form in te vullen alleen nu wil ik de tabel uitlezen maar maar 1 resultaat laten zien dus ik bedoel zoiets:


id: naam:
10 test10
9 test9
8 test8
7 test7
6 test6
5 test5
4 test4
3 test3
2 test2
1 test1

er hebben 10 mensen het formulier ingevuld ik wil alleen nummer 10 dus de laatste aan de mensen laten zien hoe doe ik dit?

alvast bedankt

stefano
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:27:34
 
Niels K

Niels K

02/06/2010 18:34:00
Quote Anchor link
Limiet toevoegen?

SELECT blablabla, FROM tabel LIMIT 1 ORDER BY DESC

DESC kan ook ASC wezen. Heb ik even niet scherp nu
 
Erik Rijk

Erik Rijk

02/06/2010 18:39:27
Quote Anchor link
DESC is aflopend, dus die moet je hebben in die geval.
Je hebt auto_increment veld neem ik aan? of een datum veld waarop je de ORDER BY kan toepassen?
 
Stefano test

stefano test

02/06/2010 18:55:45
Quote Anchor link
auto_increment en bedankt voor codes
alleen krijg errors als ik hem gebruik hier mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
 
// Uitlezen van emails
 
$lezen = mysql_query ("SELECT * FROM `donateur` LIMIT 1 ORDER BY `id` DESC");
$count_rows = mysql_num_rows ($lezen);
while ($read = mysql_fetch_assoc($lezen))
{

 

?>

    
            <td><?php echo $read['naam']; ?></td>
            <td><?php echo $read['geld']; ?></td>
          </tr>
          <?php
    }
 
?>



errors:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in
Gewijzigd op 02/06/2010 19:01:05 door stefano test
 
Martijn B

Martijn B

02/06/2010 18:58:13
Quote Anchor link
Een script maken die nummer 10 laat zien?

Het url is dan b.v. : http://mijnsite.nl/laatzien.php?id=10

laatzien.php (primitief voorbeeld):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

// Als $_GET['id'] 0 wordt weet je zeker dat de select geen resultaat heeft.
$_GET['id'] = ( empty($_GET['id']) ? 0 : $_GET['id'] );


$sQry = 'SELECT id, naam' .
        ' FROM tabel' .
        ' WHERE id = ' . (int)$_GET['id'];

$rQuery = mysql_query($sQry);

$aRecord = array();

if( mysql_num_rows($rQuery) )
{

  $aRecord = mysql_fetch_assoc($rQuery);
}


print_r($aRecord);

?>


Edit:

Kijk eens hier: http://nl.php.net/mysql_query

1e voorbeeld.

Gewijzigd op 02/06/2010 19:04:29 door Martijn B
 
Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:05:27
Quote Anchor link
martin bedankt voor je hulp. maar

als iemand op het formulier drukt kom je bij een bedank pagina en ik wil onder de bedank tekst dit hebben:

Afbeelding

dus ik wil eigenlijk laten zien wat die persoon net ingevuld heeft in het formulier?

tis mischien een domme vraag maarja begin net met php/msql dusja
Gewijzigd op 02/06/2010 19:09:47 door stefano test
 
Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:13:25
Quote Anchor link
Volgens mij heb je dan de volgende functie nodig:

http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php

Het resultaat van deze functie is altijd het laatst ingevoegde id in de tabel. Zelf als iemand gelijktijdig het formulier verzend gaat dit goed, volgens mij.
Gewijzigd op 02/06/2010 19:13:48 door Martijn B
 
Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:15:57
Quote Anchor link
maar hoe lees ik dat uit ik zie namelijk alleen insert kun je mischien klein voorbeeldje maken?
 
Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:24:10
Quote Anchor link
Een voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

// Als het formulier verzonden is
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

    // Formulier velden controleren
    // ...

    // Gegevens in de database zetten

    $sQry = 'INSERT INTO tabel ' .
            ' (kolom)'
            ' VALUES (\''
. mysql_real_escape_string($_POST['veld1']) . '\')';
    
    mysql_query($sQry);

    // Eigelijk kun je alles in $_POST ook op het scherm zetten.
    // Maar we gaan hieronder het net ingevoegde record selecteren uit de database.

    
    $iRecordId = mysql_insert_id();
    
    $sQry = 'SELECT id, naam' .
    ' FROM tabel' .
    ' WHERE id = ' . $iRecordId;

    $rQuery = mysql_query($sQry);

    $aRecord = array();

    if( mysql_num_rows($rQuery) )
    {

        $aRecord = mysql_fetch_assoc($rQuery);
    }


    // Laat het ingevoegde record als test op het scherm zien
    print_r($aRecord);
    
}

else
{
    // Er is niets gepost dus laat het formulier zien

}
?>
Gewijzigd op 02/06/2010 19:24:27 door Martijn B
 
- SanThe -

- SanThe -

02/06/2010 19:26:04
Quote Anchor link
Als je net een INSERT met verse gegevens hebt gedaan dan heb je die gegevens toch al en heb je geen SELECT nodig lijkt mij.
 
Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:27:04
Quote Anchor link
bedankt ik ga het even proberen


hoe kan ik het dan doen via verse gegevens ?
Gewijzigd op 02/06/2010 19:27:50 door stefano test
 
Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:29:28
Quote Anchor link
@SanThe Nvt: Ja staat ook in het voorbeeldje maar misschien steekt stefano test er iets van op..

Quote:
hoe kan ik het dan doen via verse gegevens ?


???

Ik zou gewoon op je PC gaan testen. Ik gebruik daar altijd wamp voor.
Gewijzigd op 02/06/2010 19:31:12 door Martijn B
 
Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:31:15
Quote Anchor link
martijn bedankt voor je voorbeeld maar waar santhe nvt het over heeft is toch makkelijker en hoe doe ik dat dan?
 
Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:33:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

// Als het formulier verzonden is
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

    // Formulier velden controleren
    // ...

    // Gegevens in de database zetten

    $sQry = 'INSERT INTO tabel ' .
            ' (kolom)'
            ' VALUES (\''
. mysql_real_escape_string($_POST['veld1']) . '\')';
    
    mysql_query($sQry);

    // Laat de verstuurde gegevens als test op het scherm zien
    print_r($_POST);
    
}

else
{
    // Er is niets gepost dus laat het formulier zien

}
?>
 
Stefano test

stefano test

03/06/2010 18:21:04
Quote Anchor link
bedankt ik begrijp het nu maar als ik bijvoorbeeld maar 1 veld wil laten zien inplaats van 5?


en hoe zet ik het netjes in een tabel?
Gewijzigd op 03/06/2010 18:21:22 door stefano test
 
Milo S

Milo S

07/06/2010 17:50:24
Quote Anchor link
LIMIT 1?
 
- Raoul -

- Raoul -

07/06/2010 17:56:38
Quote Anchor link
SELECT * FROM leden LIMIT 1 ORDER BY id DESC

Dat geeft de laatste gebruiker
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.