Multiple DB connect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:05:58
Quote Anchor link
beste php hulpers,

ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...

Kunnen jullie mij helpen??

GRTZZ

PHP hulp

PHP hulp

02/06/2023 14:23:06

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:07:42
Quote Anchor link
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?
Gewijzigd op 25/01/2012 17:09:21 door - Ariën -

Kees Schepers

kees Schepers

25/01/2012 17:08:41
Quote Anchor link
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:09:13
Quote Anchor link
Kees Schepers op 25/01/2012 17:08:41:
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

dankje wel dit ga ik proberen, en ook bedankt voor de snelle reactie

Toevoeging op 25/01/2012 17:10:07:

- Aar - op 25/01/2012 17:07:42:
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?

cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Toevoeging op 25/01/2012 17:13:53:

heeft iemand misschien een code om uit een andere DB te selecten?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:44:41
Quote Anchor link
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 17:50:00
Quote Anchor link
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:
cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:22:29
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 17:50:00:
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

kunt u misschien uitleggen wat dat allemaal inhoud? want ik ben 14 en ken en kan alles dus niet zo goed.

Toevoeging op 25/01/2012 18:23:04:

- Aar - op 25/01/2012 17:44:41:
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

nee dit is niet mogelijk door ruim 40 tabels

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:34:18
Quote Anchor link
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?

Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...' kan ik nl niet zo veel maken.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:37:57
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?
nou dan kan je niet alle verschillen hebben in 1 land bijv. 100 cash en in land 2 10000000 cash

- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen(tijdens de registratie) en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan werkt niks meer '

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:48:27
Quote Anchor link
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

Aad B

Aad B

25/01/2012 21:14:06
Quote Anchor link
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 15:55:38
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:48:27:
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem te instaleren'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

sorry maar dat snap je niet als je er zelf 1 hebt maar gaat vooral over meerder DB's connecten

Toevoeging op 26/01/2012 15:56:51:

Aad B op 25/01/2012 21:14:06:
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

het gaat niet over talen maar speel gebieden
Gewijzigd op 26/01/2012 15:56:15 door Bram van Aggelen

Niels K

Niels K

26/01/2012 16:01:31
Quote Anchor link
Beste Bram,

Ik heb zelf geen RPG maar ik weet dat je met RPG een 'role-playing game' bedoeld. Wanneer je dit in je startpost had aangegeven had iedereen je begrepen. Nu moet iedereen raden wat je bedoeld.

Probeer eens rustig uit te leggen wat nu precies het probleem is en wat je graag wilt weten. Probeer ook te denken aan zinsbouw, grammatica en leestekens!

Alvast bedankt,

Niels

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:17:44
Quote Anchor link
nou een RPG is dus een role-playing game' die van mij gaat over de maffia.
Het probleem is dat ik niet 2 databases met een andere naam kan openen in 1 keer. Zo vormt dus het probleem zich.
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel met een meerdere land systeem is dat is: een systeem waardoor je mensen het mogelijk maakt om op 2 servers(landen) andere aantallen te hebben denk aan : geld , power , rang.
Mijn probleem is dus dat ik geen 2e DB kan oproepen voor mij cc(callcredits). dat is ong. mijn probleem.

Letop: ik begrijp niet alle woorden die jullie gebruiken want ik ben pas 14.

Bram

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:21:29
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:22:41
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:21:29:
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

dat is het probleem dat lukt dus niet zo kan ik de gegevens dus niet echo'en

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:26:15
Quote Anchor link
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/01/2012 17:26:20
Quote Anchor link
Geef deze connectie als aparte parameter mee in je mysql_*-functies.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:28:08
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:26:15:
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

hoe? heb je daar een script voor?(ben 14 heb die zelf niet kan die zelf ook niet maken)
en het probleem is dat je alles de hele tijd elke pagina nodig hebt

Jeroen VD

Jeroen VD

26/01/2012 17:40:51
Quote Anchor link
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

27/01/2012 07:36:24
Quote Anchor link
Jeroen vd op 26/01/2012 17:40:51:
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

of zo probeer ik het te leren

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.