Multiple INSERT/UPDATe query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 01:49:08
Quote Anchor link
Op aangeven van enkele leden van het forum ben ik een systeem aan het omzetten.
Dit betreft en top40 systeem. Ik heb daar een nieuw overzicht voor gemaakt met behulp van SQL Designer en daar heb ik nu enkele vragen over. Het uit gewerkte overzicht van de tabellen en velden vinden jullie onder aan.

Ik moet hier nu dus een INSERT, UPDATE en DELETE query voor maken. Maar hier heb ik al even op Google voor rond gesnuffeld maar ben nog weinig goede uitleggen tegen gekomen. Ik vraag me daarom ook af aan jullie hoe jullie deze query's zullen gaan oplossen?

Maar waar ik ook nog niet uitkom in het denk proces is het volgende.
Stel ik doe een nieuwe week INSERT nu is de kans heel erg groot dat er een deel van de artiesten en titels al in een vorige week is voor gekomen. Nu is het dus de bedoeling dat die rows niet extra worden aangemaakt. Hoe moet ik dit samen met z'n INSERT query oplossen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
CREATE TABLE `top40_titels` (
  `titel_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_naam (150)` VARCHAR(150) NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`titel_id`, `artiest_id`)
);

CREATE TABLE `top40` (
  `top40_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `week` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `jaar` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `positie_h` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`top40_id`, `week`, `jaar`, `positie_h`)
);

CREATE TABLE `top40_artiesten` (
  `artiest_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_naam (125)` VARCHAR(125) NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`artiest_id`)
);

ALTER TABLE `top40_titels` ADD FOREIGN KEY (artiest_id) REFERENCES `top40_artiesten` (`artiest_id`);
ALTER TABLE `top40` ADD FOREIGN KEY (titel_id) REFERENCES `top40_titels` (`titel_id`) ON DELETE CASCADE;

ALTER TABLE `top40` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_titels` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_artiesten` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
Gewijzigd op 15/09/2012 02:42:33 door Remco schrubben

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 13:00:39

Vincent Huisman

Vincent Huisman

15/09/2012 07:43:33
Quote Anchor link
Ik denk dat je je denkwijze moet aanpassen.

Het lijkt mij namelijk logisch dat je een tabel maakt voor artiesten, één waarin je de nummers in zet, één waarin je de top 40 (weeknummer enzo) en één waarin je de nummers die in de top 40 staan zet.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 09:26:05
Quote Anchor link
De denkwijze in de opbouw van de tabellen heeft Remco van mij overgenomen, alleen niet helemaal goed.
Mijn tabel top40:
- weeknr INT(4)
- jaar INT(6)
- positie_h int(4)
- titel_id INT(11)
PK op weeknr,jaar,positie_h

Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 11:31:42
Quote Anchor link
Ger, idd ik heb hem van jou over genomen, alleen ik heb hem tot een mysql overzicht gemaakt met SQL Designer. Maar ik heb de voorbeeld aan gepast op de pc.

Zou je misschien mij ook nog een stuk de goede weg kunnen laten instaal ivm mijn vraag?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 12:11:38
Quote Anchor link
Ik denk dat je meer naar de invoer kant (HTML/PHP) moet kijken, en dan op basis van de lijst van de week ervoor de nieuwe lijst samenstellen/bewerken.

Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 16:35:16
Quote Anchor link
Ger, Zou je dit misschien kunnen uitleggen hoe je dit bedoelt?
ik wil namelijk dit systeem gelijk goed overnieuw bouwen en ben dus opzoek na goede uitleggen er over hoe ik het beste kan aanpakken.
Want een INSERT in 2 tabellen heb ik voorheen altijd met een TRANSACTION gedaan. Dus over meerdere is voor mij een raadsel.

Mijn bedoeling is het volgende in stappen. Deze stappen zijn noodzakelijk vanwege geen toestemming om het te copieeren van de orginele lijst van top40.nl.

- De aller eerste week word volledig met de hand ingevoerd, laat zeggen dat week 35 de eerste week wordt in het systeem. Dus in totaal 40 rows.
- Nieuwe week is aangebroken (Week 36). Op top40_toevoeg.php haal ik de complete lijst op van week 35 op.
- De lijst loop ik na welke positie's er verandert zijn en welke artiesten en/of titels nieuw in lijst staan. Deze manier van werken is heel makkelijk en de nieuwe lijst is binnen 10 min gemaakt.
- Als ik de nieuwe lijst na heb gelopen word het INSERT gedaan richting de database.
- De rows die reeds bestaan word alleen de id gebruikt. Voor de artiest en/of titel die nieuw zijn word er nieuwe row gemaakt.

Kleine voorbeeld:
+-----------------------------------------------+
| Week 35 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Artiest | Titel | Week | Positie |
| Jannes | Ga dan | 35 | 1 |
| Andre Hazes | De vlieger | 35 | 2 |
|Koos Alberts | Verscheurde je | 35 | 3 |

+-----------------------------------------------+
| Week 36 |
| Artiest | Titel | Week | Positie |
| Andre Hazes | De vlieger | 36 | 1 |
| Jannes | Ga dan | 36 | 2 |
| Grad Damen | Ga mee opstap | 36 | 3 |

Zoals we zien heb ik hier even 2 weken als voorbeeld genomen.
Maar week 35 is ten opzichte van 36 helemaal anders, maar er zijn wel 2 titels en artiesten die zelfde zijn. Nu vroeg ik mij dus erg af hoe ik dit moet gaan aanpakken. Want ik snap even niet hoe dat in zijn werk moet gaan in eerder genomede database model. Wat ik wel snap is het volgende: tabellen top40_artiesten en top40_titels zullen na 2 weken elke 3 rows hebben en table top40 zal er dan 6 moeten hebben. Begrijp ik deze goed of?

Zou graag daar eens wat uitleg over verkrijgen?
Gewijzigd op 15/09/2012 16:40:58 door remco schrubben

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.