Muziek website - DemonTunes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Demon Tunes

Demon Tunes

18/12/2010 02:29:12
Quote Anchor link
Hallo,

Sinds een paar dagen is mijn website online en ik zou graag jullie mening er over horen.

De url is http://demontunes.com
Muziek is te beluisteren via http://demontunes.com/player

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:40:21
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2010 04:08:50
Quote Anchor link
Is dit legaal? Betaal je buma/stemra?
Gewijzigd op 18/12/2010 04:09:04 door - SanThe -
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

18/12/2010 08:58:49
Quote Anchor link
Het plaatje van die mac met de site klopt niet.
Windows 7 draait over het algemeen niet op een mac, het staat iig een beetje raar.

Edit: Het is wel een leuk idee! Goed uitgewerkt (:
Gewijzigd op 18/12/2010 08:59:55 door Joris van Rijn
 
The Ultimate

The Ultimate

18/12/2010 09:07:15
Quote Anchor link
- SanThe - op 18/12/2010 04:08:50:
Is dit legaal? Betaal je buma/stemra?

Je streamt YouTube-filmpjes op jouw website. Misschien dat je daarom niet voor de rechten hoeft te betalen. Maar je moet dit inderdaad wel navragen. Bespaart je een hoop rottigheid.

Ik vind de homepage niet geweldig. De 'geschetste' icons hebben een lichtere/wittere achtergrond dan de pagina zelf waardoor ze nogal bleek lijken.

Ik vraag me af of ze bij Apple erg blij zijn dat het appeltje op het computerscherm te zien is. Ook daar moet je mee uitkijken. Apple is zeer aggressief als het komt op het beschermen van hun (merken)recht.

Omdat je streamt vanaf YouTube stel je je wel erg afhankelijk op. Wat als er een video wordt verwijderd? Zit je dan met een gat in je database?

Verder oogt de website niet spectaculair, maar wel in orde.

De musicplayer werkt overigens zeer goed, snel, overzichtelijk. Complimenten daarvoor.
 
Bart V B

Bart V B

18/12/2010 09:29:05
Quote Anchor link
Ik ben het niet eens met Ultimate.
Die geschetste iconen komen wel tot zijn recht.
Geeft een rustig beeld.

Op een apple draaid w7 gewoon tegenwoordig dus zie dat ook niet echt als een probleem.
Verder zou ik eens kijken of je die rare hover uit de twitter e.d. iconen kunt slopen.
Dat geeft nu een vreemd rood lijnkje.

Ik zou wel uitkijken met de beelden en namen die je gebruikt, want daar bevind je je wel op glad ijs. Tunes is volgens mij een geregistreerde naam, en de beeldmerken ook. Dus zou dat wel even goed navragen of je ze mag gebruiken.
Verder ziet het er netjes uit.
Misschien dat je het nog een goud randje kan geven door seo vriendelijke urls toe te passen.
want die mis ik nog. ;)
 
The Ultimate

The Ultimate

18/12/2010 09:45:48
Quote Anchor link
Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
Ik ben het niet eens met Ultimate.


Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
Op een apple ...

Het is een Mac. Apple is het merk.

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
... draaid ...

draait (tegenwoordige tijd -t)

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
... een vreemd rood lijnkje.

linkje?

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
Tunes is volgens mij een geregistreerde naam

Lijkt me niet. Veel te algemeen. Dan zou niemand meer 'Tunes' mogen gebruiken.

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
en de beeldmerken ook.

Welke beeldmerken bedoel je hier?

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
Misschien dat je het nog een goud randje kan geven door seo vriendelijke urls toe te passen.
want die mis ik nog. ;)

En wat is dit dan volgens jou:
http://demontunes.com/player/#top40

Bart V B op 18/12/2010 09:29:05:
want die mis ik nog.

Want ... (met hoofdletter)

Moeten we jou nou serieus gaan nemen?
Gewijzigd op 18/12/2010 09:46:28 door The Ultimate
 
Victor Php

Victor Php

18/12/2010 10:02:23
Quote Anchor link
The ultimate

Ik vind het raar dat je nu opeens alle typfouten eruit gaat filteren.
Hij heeft z'n eigen mening en die mag hij dan toch best zeggen.
Dat hij het niet met jou mee eens is, oke, maar ga dan niet meteen zo zielig lopen doen.
We moeten iedereen hier met respect moeten behandelen.

@ Demon Tunes

Volgens mij moet je hier voor betalen.. je mag niet zomaar muziek op je site hebben.
 
Jelmer -

Jelmer -

18/12/2010 10:10:10
Quote Anchor link
Voor iedereen die juridisch advies wil geven: Buma weet zelf nog niet eens wat ze met embedden aan moeten. Is het nu doorlinken of opnieuw publiek maken? (ok, Buma weet natuurlijk heel goed wat ze wil, maar weet nog niet hoe ze dat erdoor kunnen drukken)

Op die player valt niets aan te merken, die is gewoon top. Geweldig die details zoals shortcut keys, titel van track in de title, het volume speakertje dat verandert naarmate je het geluid harder of zachter zet. Ok, ik zie nog hier en daar Times New Roman, en waar je vanaf die interne homepage wel doorlinkt via een hash in de url, doe je dat bij het wisselen van playlists niet. Als je dat ook daar zou doen dan werkt de browser history mooi consistent. En als je er echt veel tijd in wilt stoppen, zou je nog kunnen overwegen om pijltjes omhoog/naar beneden + enter te kunnen gebruiken om de lijst te bewandelen, en om de play/next/prev knopjes een pressed state mee te geven wanneer je er op klikt. Gewoon wat donkerder, zodat je weet dat de player reageert.

Bij http://demontunes.com/login/ gebruik je nog andere plaatjes (niet die getekenden), het zou leuk zijn als die ook daar getekend zijn. En /register/ en /login/ zijn altijd in het engels, ook als je op de Nederlandse site zat?

Hoe ga je je database vergroten? Ga je YouTube afzoeken, of wacht je tot anderen zelf filmpjes gaan toevoegen?
 
The Ultimate

The Ultimate

18/12/2010 10:11:03
Quote Anchor link
@Victor:
Heeft niets met respect of zielig doen te maken. Het klopt gewoon niet wat Bart zegt:

- Tunes is niet geregistreerd.
- Er wordt gebruik gemaakt van seo vriendelijke urls
- Bart zegt niet welk(e) beeldmerk(en) hij bedoelt.

Ik vind het dus een loze comment.

Hij kan zelf gewoon zijn mening geven zonder te zeggen dat hij het 'niet met mij eens is'. Bovendien heeft iedereen toch Nederlands gehad op de basisschool?

@TS
Voor wat betreft het embedden van audio/video kun je hier eens naar kijken:
http://tweakers.net/nieuws/70842/buma-betalen-voor-embedden-hangt-af-van-gebruik.html

@Jelmer:
Mag je wel juridisch advies geven als je jurist bent? ;-)
Gewijzigd op 18/12/2010 10:24:21 door The Ultimate
 
Victor Php

Victor Php

18/12/2010 10:21:22
Quote Anchor link
En als je dyslectisch bent? Dan mag je hier niet komen???

Toevoeging op 18/12/2010 10:26:34:

Ga je mij bericht sturen?
Hij zegt dat hij het niet met je eens is en dan ga jij al z'n spelfouten zoeken..
Vind je het gek dat het eruit ziet alsof hier geen dyslectische mensen mogen komen?
 
Jelmer -

Jelmer -

18/12/2010 10:28:03
Quote Anchor link
The Ultimate op 18/12/2010 10:11:03:
@Jelmer:
Mag je wel juridisch advies geven als je jurist bent? ;-)

Alleen als intellectueel eigendom en dat in combinatie met internet je specialiteiten zijn, en dan is het nog steeds alleen maar advies. (Tenzij er een rechter over heeft geoordeeld natuurlijk, dan is het iets waar je maar mee moet leven :P)


Victor Php op 18/12/2010 10:21:22:
En als je dyslectisch bent? Dan mag je hier niet komen???

Ben ik (officieel dan) ook, maar dat is niet een excuus om geen hoofdletter te typen. Dat is gewoon slordigheid. En dat is geen excuus om iemands mening als minder op te vatten. ('t is hier geen juridisch gelul met vormfouten en loopholes, gelukkig)
Gewijzigd op 18/12/2010 10:30:32 door Jelmer -
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

18/12/2010 10:31:51
Quote Anchor link
natuurlijk mogen er wel dyslectische hier zijn maar zet dan wel even de spellingchecker aan
 
The Ultimate

The Ultimate

18/12/2010 10:39:36
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 18/12/2010 10:28:03:
Alleen als intellectueel eigendom en dat in combinatie met internet je specialiteiten zijn
Yup. Dat zijn inderdaad (onder andere) mijn specialiteiten.

Victor Php op 18/12/2010 10:21:22:
Ben ik (officieel dan) ook, maar dat is niet een excuus om geen hoofdletter te typen. Dat is gewoon slordigheid. En dat is geen excuus om iemands mening als minder op te vatten.
Helemaal mee eens. Iedereen die te lui is om na te denken over spelling en zinsbouw roept tegenwoordig maar dat-ie dyslectisch is... Niets ten nadele van mensen die daadwerkelijk dyslectisch zijn overigens...
Gewijzigd op 18/12/2010 10:40:16 door The Ultimate
 
P-ter AA

P-ter AA

18/12/2010 10:46:02
Quote Anchor link
Wauw, super dit! Erg leuk bedacht, en uitgevoerd!
 
Justin S

Justin S

18/12/2010 12:14:51
Quote Anchor link
Graag ontopic a.u.b.

Voor al dat spelling-gezever heeft Karl Karl een mooi topic draaien "Slogan PHPHulp".
 
Pim -

Pim -

18/12/2010 13:17:08
Quote Anchor link
Heel goede speler!
Misschien is het mooi als je je style en event listeners niet inline doet, maar ja..
Ook is het vast handig je JS te comprimeren, om zo diefstal te voorkomen.

Maar is het wel handig gebruikers nummers te laten toevoegen?
Kan je niet automatisch eoa muziekdatabase doorzoeken en dan proberen het youtube nummer er bij te vinden?

Je kan tooltips bij de iconen doen, want nu is het onduidelijk welke knop wat doet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                if (target.id == "mailCounter") {
                    dt.selection.select($("#inboxDiv"));
                } else if (target.hasClass('sideBarItem')) {
                    dt.selection.select(target);
                } else if (target.hasClass('sideBarText') || target.hasClass('sideBarImage')) {
                    dt.selection.select($(target).parent());
                } else if (target.hasClass("cell")) {
                    dt.table.select(e.target.parentNode, e.ctrlKey || e.altKey);
                    e.preventDefault();
                } else if (target.hasClass("tableCell")) {
                    dt.table.select(e.target, e.ctrlKey || e.altKey);
                    e.preventDefault();
                }

Waarom niet gewoon meerdere listeners?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("contextMenuContainer").style.display = "none";

Waarom dat als je toch jQuery gebruikt?
 
Bart V B

Bart V B

18/12/2010 14:28:29
Quote Anchor link
Quote:
Het is een Mac. Apple is het merk.


Nope. Officieel is het merk Apple macintosh.
Dus als we dan toch gaan mieren piesen...
Mac is gewoon de volksmond genomen afkorting van de totale serie.
Want over welke Mac hebben we het?
We hebben in de collectie Mac pro, Mac book I-mac e.d...
[/quote]

Quote:
... draaid ...

Quote:
draait (tegenwoordige tijd -t)

Wat een gezever op de vroege morgen...
Je beargumenteert niet waarom op een apple macintosh geen w7 draaiT. Tegenwoordig kan het gewoon omdat er een Intel processor in zit.
Trouwens andersom kan het ook. Dus MacOS draaiT ook op een PC.

Quote:
linkje?

Kijken... lezen... RECHTSonder bij het twitter icoon e.d.

Quote:
Lijkt me niet. Veel te algemeen. Dan zou niemand meer 'Tunes' mogen gebruiken.

Dat weet ik ook niet helemaal zeker dus vandaar ook dat ik zei volgens mij.
En dan nog twijfel ik erover of het geen geregistreerde naam is van apple, of een ander. Maar goed dat kunnen we nog eens uitzoeken he.


Quote:
Welke beeldmerken bedoel je hier?

Volgens mij is het niet de bedoeling dat je zomaar een imac als beeldmerk/logo gaat gebruiken op je website. Dat men het veel doet, is een andere vraag dan het mogen gebruiken.

Quote:
En wat is dit dan volgens jou:
http://demontunes.com/player/#top40


http://demontunes.com/player/#s:artist%3Adon%2520omar
Dat kan volgens mij toch nog een stuk netter.
Ik zou er meer iets van maken:
/player/artist/anon-omar/

Quote:
Want ... (met hoofdletter)

Nogmaals, wat gezever op de vroege morgen..

Quote:
Moeten we jou nou serieus gaan nemen?

Ik vraag me af of we jou serieus moeten nemen.

Ik zeg alleen dat ik met een ding dat jij beargumenteert, ik anders zie.
En dat gaat over die geschetste tekeningen.
Jij komt met dingen aanzetten die totaal niet relevant zijn/is voor de discussie van de TS. Die dus totaal off-topic zijn, en ook nog niet eens fatsoenlijk onderbouwd.

Edit:

@mod, had de gehele discussie verder niet gelezen, dus mijn excuses dat ik over de spelfouten begon.
Gewijzigd op 18/12/2010 15:15:47 door Bart V B
 
Demon Tunes

Demon Tunes

18/12/2010 14:30:49
Quote Anchor link
@pim Ik had dat zo gedaan omdat ik toch die body click event listener had (voor het sluiten van de context menu) en ik dacht dat het sneller was om ff de class te checken van de target dan aan elke sidebar item een aparte event listener te geven.

Ik gebruik getElementById omdat ik zoveel mogelijk zonder jQuery wil doen. Maar sommige dingen duren gewoon te lang om het zelf allemaal te gaan maken zoals hasClass etc.

@MB Dankje :)

@Jelmer rrrr: Ik was helemaal vergeten om de publieke playlists ook een hash te geven, als je ingelogd bent hebben je eigen playlisten dit wel al. Word gefixed!

Dat idea over die plaatjes is nog wel leuk, ik zal der naar kijken.

Op dit moment is het enige dat nog Nederlands is de homepage, kost veel werk om het allemaal te vertalen (we werken er maar met ze 2e, als een hobby, en het programmeer werk is voor mij alleen)

@Joris: dat windows 7 binnen de imac is meer voor de grap gedaan, dit word later nog wel goed gemaakt.

Moet je serieus het apple logo er vanaf photoshoppen van apple?

@The Ultimate: Ik vond het zelf wel leuk staan die plaatjes op de homepage, maar ik zal er eens naar kijken. DemonTunes is inderdaad heel afhankelijk van youtube, maar zonder dat was het nooit gelukt om zoiets te maken (geen geld voor de bandbreedte/licenties, en nu kan ik het gratis aanbieden). Als een video van youtube verwijderd wordt, en hij is dus niet meer speelbaar binnen DT, word het ID toegevoegt aan de rij van verwijderde songs en daar wordt een nieuwe video voor gevonden (gaat bijna automatisch, kost niet veel werk)

Voor zover ik weet is dit verders gewoon legaal, omdat youtube de licenties betaalt voor de gehoste content.

Bedankt voor de feedback!

edit:
@bart: Ik wou dit zelf ook graag hebben, maar kan je de url naar /search/muse veranderen zonder dat je pagina reload?
Gewijzigd op 18/12/2010 14:48:37 door Demon Tunes
 
Bart V B

Bart V B

18/12/2010 15:01:38
Quote Anchor link
@Demon Tunes
Dat zal een beetje spelen worden met .htaccess denk ik.

Doe zelf veel met CI daarin heb je de optie om je routes aan te passen.
Dus wat ik eigenlijk doe, is het geheel verbergen en mijn eigen links op smaak maken zoals ik dat wil hebben..
 
P-ter AA

P-ter AA

18/12/2010 15:03:36
Quote Anchor link
Ik zie trouwens wel (in Opera) dat als ik een nummer af wil spelen, er een menuutje komt van Opera. Want je moet 2x klikken en opera ziet dat als een actie binnen de browser ofzo?

Afbeelding

Is daar iets aan te doen?
Gewijzigd op 18/12/2010 15:03:50 door P-ter AA
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

18/12/2010 15:14:42
Quote Anchor link
Leuke website. Ook leuk dat je er hardstyle tussen heb staan. Alleen is Angerfist geen hardstyle ;)

Ik vind de website er goed uitzien, mooi gedaan, niet te veel overbodige zooi, gewoon goed.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.