[MVC] het nut van een register

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Blok

Simon Blok

18/03/2009 22:24:00
Quote Anchor link
Beste mensen,
Ik ben ondertussen al een tijdje bezig met het experimenteren met het MVC-pattern. Ik heb hier zo mijn eigen variaties en veranderingen in aangebracht, maar over het register ben ik nog niet helemaal over uit. Wat is precies het nut hiervan? Vaak wordt genoemd dat je hierin je databaseverbinding en de variabelen voor de views opslaat zodat ze overal beschikbaar zijn. Maar waarom zou het niet goed zijn om in je index.php, dus waar alles als eerste binnenkomt direct een database-object aan te maken die beschikbaar is voor iedereen? En je variabelen voor de views kun je in de controller direct koppelen aan je template-object lijkt me.
Ik hoop dat iemand mij hier wat meer duidelijkheid over kan geven. Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 19:15:16
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 22:38:00
Quote Anchor link
Ik zat dus laatst met een probleem dat hiermee valt op te lossen. Ik maak via een klasse connectie met mijn database. Die connectie zit dus in een variabele. Wil je nu zelf gemaakte functies (bijv.) gaan gebruiken, en daarin met je database werken, moet je eerst een global op die variabele van je connectie zetten wil je met die variabele kunnen werken. Om de variabele gewoon standaard te globaliseren, kun je zo'n MVC register pattern aanmaken. Dan kun je, zonder een global, de database-connectie ook in functies gebruiken.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

18/03/2009 22:39:00
Quote Anchor link
Het Registry pattern is bedoelt om variabeln/gegevens globaal beschikbaar te stellen. Je kunt het vergelijken met de globale variabelen van php alleen dan OO.

@Jezpur, MVC is een pattern en Registry is een pattern. Je staan los van elkaar en hoeven dan ook niet perse gezamelijk gebruikt te worden.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 22:47:00
Quote Anchor link
Oh, oké. Ja zie je, daar moet ik me dus nog verder in verdiepen :-P.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.