Myadmin layoud

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jeroen Plum

Jeroen Plum

11/11/2010 07:32:29
Quote Anchor link
Ik het een database voorbeeld aan gemaakt:
maar ik wil nu een tabel country en city,
die tabeld krijg je als je het database voorbeeld bekijkt

Maar daarna moet ik gegevens invoeren die ik niet begrijp

Want waar moet ik bijv namen invoeren om het werkt te bekijken?

Bijv country:>Holland>duitsland>China
Quote:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Cities and countries</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="generator" content="HAPedit 3.1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$hostname
= "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$db = "VOORBEELD";
$global_dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db, $global_dbh);
function
display_db_table($tablename, $connection){
$querystring = "SELECT * FROM $tablename";
$result_id = mysql_query($querystring, $connection);
$column_count = mysql_num_fields($result_id);
print("<TABLE BORDER = 1>\n");
while ($row = mysql_fetch_row($result_id)){
print ("<TR ALIGN=LEFT VALIGN=TOP>");
for ($column_num = 0;
$column_num < $column_count;
$column_num++)
print ("<TD>$row[$column_num]</TD>\n");
print ("</TR>\n");
}

print("</TABLE>\n");
}

?>


Graag advies
Gewijzigd op 11/11/2010 07:33:12 door Jeroen Plum
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:48:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2010 09:38:31
Quote Anchor link
In de database, bij voorkeur via phpMyAdmin.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

11/11/2010 10:10:29
Quote Anchor link
Zou ik je willen adviseren om overzichtelijk(er) te gaan programmeren. dit is onleesbaar.
Kan geen foutafhandeling vinden.
Variabelen buiten quotes.
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

11/11/2010 10:27:43
Quote Anchor link
Beste:

Ik wil graag weten hoe ik info in de database kan zetten

bijvoorbeel city>New york

verder is het me niet duidelijk hoe en wat ik precies in moet vullen

bijv

Nieuwe tabel aanmaken in database voorbeeld > City aamta; ve;den> 1
daarna kom je in het scherm veld...tyype...waarde.. enz

wat moet ik daar invoeren


veld naam: city
maar hoe zorg ik ervoor dat je kan kiezen tussen verschillende steden
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

11/11/2010 10:40:31
Quote Anchor link
dat gebeurt daar niet. dat komt later pas als je de waardes gaat invoeren. in phpmyadmin maak je alleen de tabel aan.
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

11/11/2010 11:01:12
Quote Anchor link
ooh bednkt

ik zal u mijn geschreven code sturen, misschien kunt u uitleggen waarom ik niks zie

maar hoe moet ik die code opsturen als ik geen quote mag gebruiken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2010 11:03:52
Quote Anchor link
Quote:
maar hoe moet ik die code opsturen als ik geen quote mag gebruiken?

huh?
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

11/11/2010 11:27:44
Quote Anchor link
ik wil jullie laten zien hoe ik mijn code geschreven heb

misschien kan iemand me vertellen waar ik bijv bij city de steden namen kan invoeren en country de landen namen
 
Joakim Broden

Joakim Broden

11/11/2010 11:33:26
Quote Anchor link
via PHP -> INSERT
en het kan via phpmyadmin...

Alleen omdat jij geen verstand hebt van mysql/php raad ik je aan om eerst tutorials door te nemen. Als je een website wilt maken begin bij stap 1 en dan pas stap 5... niet eerst stap 5 en dan stap 1
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

11/11/2010 14:12:25
Quote Anchor link
daarom wil ik jullie die codes laten zien

ik heb er wel een beetje verstand van
Quote:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Cities and countries</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="generator" content="HAPedit 3.1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$hostname
= "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$db = "VOORBEELD";
$global_dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db, $global_dbh);
function
display_db_table($tablename, $connection){
$querystring = "SELECT * FROM $tablename";
$result_id = mysql_query($querystring, $connection);
$column_count = mysql_num_fields($result_id);
print("<TABLE BORDER = 1>\n");
while ($row = mysql_fetch_row($result_id)){
print ("<TR ALIGN=LEFT VALIGN=TOP>");
for ($column_num = 0;
$column_num < $column_count;
$column_num++)
print ("<TD>$row[$column_num]</TD>\n");
print ("</TR>\n");
}

print("</TABLE>\n");
}

?>

<TABLE><TR><TD>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
display_db_table("country", $global_dbh); ?>

</TD><TD>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
display_db_table("city", $global_dbh); ?>

</TD></TR></TABLE>
</body>
</html>
 
Joakim Broden

Joakim Broden

11/11/2010 14:45:16
Quote Anchor link
Heb je al gezocht op INSERT?...

http://www.w3schools.com/PHP/php_mysql_insert.asp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2010 14:45:21
Quote Anchor link
Okee. het neemt niet weg dat jet brakke code blijft.

Kijk eens op www.phptuts.nl
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

12/11/2010 08:40:53
Quote Anchor link
dat is eigenlijk mijn vraag

waar moet ik die inserts dan plaatsen
 
- Raoul -

- Raoul -

12/11/2010 08:42:26
Quote Anchor link
Je moet ook echo ''; gebruiker ipv print()
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

12/11/2010 09:05:51
Quote Anchor link
ooh bedankt... allemaal ?

Toevoeging op 12/11/2010 09:07:51:

Quote:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Cities and countries</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="generator" content="HAPedit 3.1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$hostname
= "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$db = "VOORBEELD";
$global_dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db, $global_dbh);
function
display_db_table($tablename, $connection){
$querystring = "SELECT * FROM $tablename";
$result_id = mysql_query($querystring, $connection);
$column_count = mysql_num_fields($result_id);
print("<TABLE BORDER = 1>\n");
while ($row = mysql_fetch_row($result_id)){
print ("<TR ALIGN=LEFT VALIGN=TOP>");
for ($column_num = 0;
$column_num < $column_count;
$column_num++)
echo ("<TD>$row[$column_num]</TD>\n");
echo ("</TR>\n");
}

echo ("</TABLE>\n");
}

?>

<TABLE><TR><TD>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
display_db_table("country", $global_dbh); ?>

</TD><TD>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
display_db_table("city", $global_dbh); ?>

</TD></TR></TABLE>
</body>
</html>
Zo dus?
 
Joakim Broden

Joakim Broden

12/11/2010 10:01:44
Quote Anchor link
JEROEN pLUM op 12/11/2010 08:40:53:
dat is eigenlijk mijn vraag
waar moet ik die inserts dan plaatsen


Als je nou eerst eens de basis van PHP leert! Waar wil je die insert hebben? op de plek waar de de data in de database wilt proppen..

Dus je maakt een formulier nadat die verstuurd is met de juist gegevens ga je de insert gebruiken.
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

12/11/2010 10:26:18
Quote Anchor link
kan iemand me advies geven

ik heb verstand van php maar ik snap niks van de layout van myadmin en dus weet ik ook niet hoe en waar ik die inserts moet plaatsen
 
Justin S

Justin S

12/11/2010 10:41:54
Quote Anchor link
Dat ligt niet aan de lay-out van myadmin (ik vermoed dat je PHPmyAdmin bedoelt?).

Je kan blijven roepen dat je verstand hebt van PHP maar niks snapt van de lay-out, maar ga eens een tutorial volgen over mySQL als je verstand hebt van PHP zoals je zelf zegt zal dat geen moeite zijn. Vervolgens kan je op die wijze inzicht krijgen in de SQL statements. Als je het dan nog niet snapt kan je je vraag hier stellen. Blijven roepen dat je het niet snapt is je kop in het zand steken en hopen dat iemand jouw script gaat verbouwen zodat je alleen maar hoeft te knippen en te plakken. Daar leer je niks van en is ook onnodig.

Let daarnaast even op je spelling.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2010 10:41:57
Quote Anchor link
phpMyAdmin is een hulpmiddel om je database (en MySQL) mee te beheren.
Je kan hier data mee invoeren als je zelf dat (nog) niet in je eigen script kan doen.

Bij het tabblad invoegen van phpMyAdmin kan je data invoegen per veld.
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

12/11/2010 10:42:33
Quote Anchor link
vrij simpel, klik in het linkermenu je database, vervolgens in het linker menu je tabel dan kun je bovenin in het menu invoegen klikken en waardes toevoegen... of sql aan klikken en de query zelf typen.
EDIT: te laat :p
Gewijzigd op 12/11/2010 10:43:08 door Teun Hesseling
 
Jeroen Plum

Jeroen Plum

12/11/2010 10:57:57
Quote Anchor link
dus zeg maar je hebt veld: daar zet je nieuw yotk> <type =><enzovoort?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.