[mysql] auto increment ophogen met 2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Blok

Simon Blok

04/07/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Ik heb twee databases die ik met replication met elkaar laat sychroniseren. Nu is het natuurlijk zo dat de auto increment waarden gelijk kunnen zijn in de verschillende databases. Dit kan natuurlijk niet, omdat je anders eens conflict krijgt met het sychroniseren. Een oplossing hiervoor is dat je de config-file van de verschillende servers wijzigt. Je zegt bijvoorbeeld bij de ene server dat hij moet beginnen bij 1 en steeds met 2 moet ophogen, bij de andere server zeg je dat hij met 2 moet beginnen en met twee moet ophogen, zo krijg je rijtje van 1,3,5,7,9 of 2,4,6,8,10. Nu is het zo dat de databases deel uit maken van een hostingpakket, dus de provider zal niet zo gek zijn om zijn config-files te gaan aanpassen, omdat dit dan voor elke database op de server gaat gelden. Heeft iemand een andere oplossing? In MSSQL kun je dit bijvoorbeeld per tabel instellen, maar in mysql kan ik deze mogelijkheid niet ontdekken.
Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:31:46
 
Frank -

Frank -

04/07/2008 14:56:00
Quote Anchor link
Gevaarlijke bezigheid om aan de auto_increment te gaan sleutelen, maar zo kun je een andere waarde instellen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ALTER TABLE tabelnaam AUTO_INCREMENT = 10000;

Een interval kun je (bij mijn weten) niet opgeven, het is geen SEQUENCE. In dit geval lijkt het me ook niet wenselijk om 2 database te synchroniseren, maar verschillende waardes voor de auto_increment te gebruiken. Lijkt mij een recept voor grote problemen. Maar ik ken de details van jouw systeem weer niet...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.