mysql class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »
Hoi geen

hoi geen

09/05/2012 22:41:15
Quote Anchor link
ik heb een vraag, ik ben bezig met een mysql class omdat ik een site aan het maken ben met een cms, dus moet veel met database werken. daarom dacht ik dat het makkelijker was om een class te gebruiken om het te vereenvoudigen.

ik heb nu dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
<?php

/**
 * @author Leon Kuipers
 * @copyright 2012
 */


$dbnaam = 'test';

class mysql
{
    private     $wachtwoord, $verbinding;
    public      $dbnaam, $regles, $a_regels , $resultaat, $data, $naam;
    private     $host = 'localhost';
    
    
    public function setup($naam, $wachtwoord)
    {

        $this->naam             = $naam;
        $this->wachtwoord       = $wachtwoord;
    }

    public function mysql_verbinding($db)
    {

        if(!$this->$naam)
        {

            $this->naam         = 'root';
        }

        if (isset($this->wachtwoord))
        {

            $this->wachtwoord   = '';
        }

        $this->dbnaam =         $db;
        $this->id               = mysql_connect($this->host, $this->naam, $this->wachtwoord)
        or (mysql_error('Kan geen verbinding maken'));  
    }

    
    public function database_selecteren($dbnaam)
    {

                                  mysql_select_db($db , $this->id) or (mysql_error('Kan de database niet selecteren'));  
    }

    
    public function query_stukje ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or (mysql_error('Kan het stukje data niet ophalen.'));
        $this->regels           = mysql_num_rows($this->resultaat) or (mysql_error('Er mislukte iets met het tellen.'));
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->resultaat) or (mysql_error('Er ging iets mis met de functie affected_rows.'));
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or (mysql_error('Er ging iets mis bij het ophalen van een stukje data.'));
        return $this->data[0];
    }

    
    public function query_regel ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or (mysql_error('Kan de regel data kan niet ophalen.'));
        $this->regels           = mysql_num_rows($this->resultaat) or (mysql_error('Er mislukte iets met het tellen.'));
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->resultaat) or (mysql_error('Er ging iets mis met de functie affected_rows.'));
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or (mysql_error('Er ging iets mis bij het ophalen van een regel data.'));
        return $this->data;
    }

    
    public function assoc_dupliceren($regel)
    {

                                  mysql_data_seek($this->resultaat) or (mysql_error('Er is iets fout gegeaan bij het dupliceren met seek'));
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or (mysql_error('Er ging iets mis bij het ophalen van duplo.'));
    }

    
    public function update ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or (mysql_error('Kan de regel data kan niet updaten.'));
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->result) or (mysql_error('Er ging iets mis met de functie affected_rows.'));
    }

    public function verwijderen ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or (mysql_error('Kan het stukje data verwijderen'));
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->result) or (mysql_error('Er ging iets mis met de functie affected_rows.'));
    }
    
}


?>


maar als ik verbinding wil maken krijg ik elkekeer een error. ( ik weet dat me fout afhandeling niet goed is maar dit is nog puur om te testen)!

de errors zijn:

Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\_incl\mysql_class.php on line 24
Fatal error: Cannot access empty property in C:\wamp\www\_incl\mysql_class.php on line 24

ik heb de class zo aangeroeppen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
include 'mysql_class.php';
$dbnaam = 'test';

$b = new mysql();
$b->setup('root', '');
$b->mysql_verbinding($dbnaam);
?>


als iemand mijn wil helpen ben ik hem dankbaar
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 01:39:46
 
Bart V B

Bart V B

09/05/2012 22:52:00
Quote Anchor link
Afgezien dat ik helemaal niet zo'n fan ben van dit soort classes, moet dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if (isset($this->wachtwoord))
{

  $this->wachtwoord   = '';
}


?>


niet zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if (!isset($this->wachtwoord))
{

  $this->wachtwoord   = '';
}


?>
Gewijzigd op 09/05/2012 22:52:24 door Bart V B
 
Wouter J

Wouter J

09/05/2012 22:53:58
Quote Anchor link
Quote:
( ik weet dat me fout afhandeling niet goed is maar dit is nog puur om te testen)

Als je een huis bouwt bouw je toch ook eerst de fundering voor je verder gaat? Foutafhandeling is de basis van PHP zonder foutafhandeling kun jij niet debuggen en kan de gebruiker geen goed gebruik maken van je site. Foutafhandeling is het eerste wat je goed moet hebben, pas dan kun je pas gaan scripten.

Begin dus eerst met een goede foutafhandeling te gebruiken.

En kijk zelf eens naar het verschil tussen wat je hebt op regel 24 en op regel 25, teken voor teken. Valt je dan niks op?

Ook raad ik aan klassenamen met een hoofdletter te beginnen. En eens te gaan kijken naar PDO of MySQLi, hierdoor heb je hetgeen je hierboven hebt helemaal niet meer nodig.
Ook kun je de setup functie veel beter in de constructor zetten.

En waarom definieer je 2 keer $dbnaam? 1 keer is genoeg. Ook kun je mysql_ uit de mysql_ verbinding halen. Aangezien de method in de Mysql klasse zit moet het wel heel raar lopen wil het geen mysql verbinding zijn.
 
Hoi geen

hoi geen

09/05/2012 23:01:30
Quote Anchor link
oke dank jullie wel voor de snelle recaties, en ik snap het en ga er aan werken.
trouwens die ene fout op regel 24 is wel erg dom. ik denk dat ik het over het hoofd heb gezien. als ik er mee klaar ben zal ik het opnieuw posten. nogmaals bedankt voor de snelle reacties.


Toevoeging op 09/05/2012 23:02:29:

wat vinden jullie trouwens van mijn ( indeeling van scripten ) is het overzichtelijk of niet?
 
Bart V B

Bart V B

09/05/2012 23:07:32
Quote Anchor link
Nou, op zich is de code wel goed te lezen. :)
Maar zoals ik al aangaf ben ik niet zo'n fan van dit soort database constructies.
Ik zou zoals Wouter J al aangaf meer voor een constructor gaan.
Ook ben ik er meer voor om benamingen in het engels te zetten.

Maar goed, als het een eerste test opzet is, dan kan er nog veel aan verbeterd worden he. Dus zou zeggen als je verder bent, laat hem nog eens bekijken.

EDIT:
Om je een tip te geven in je vervolg poging, kijk eens of je het meer onafhankelijk kunt maken. Dit werkt alleen als je een Mysql database hebt. Maar in OO is je code uitbreidbaar, dus zou logischer zijn als je ook andere soorten databases kunt aanspreken met de zelfde code.
Ik zou daar eens eerst even wat verder over nadenken.
Gewijzigd op 09/05/2012 23:13:03 door Bart V B
 
Wouter J

Wouter J

09/05/2012 23:27:32
Quote Anchor link
Bart, let wel op hè. Dit is slechts een klasse geen OO. Als je OO gaat heb je naar mijn mening eigenlijk helemaal niet zo'n klasse nodig (op een ORM na dan). Dan 'moet' je werken met dingen als DataMappers enzo.

Tevens zou ik 1 overkoepelende interface maken die je vervolgens uitbouwt per aparte adapter. Een beetje het adapter pattern:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
<?php
abstract class Database
{
    protected $link_id;
    protected $host, $user, $pass;
    protected $db;

    public function __construct($host, $user, $pass, $db)
    {

        // setters voor host, user, pass en db
    }

    abstract public function connect();
    abstract public function executeQuery($query, array $placeholders = array());
    abstract protected function parseQuery($query, array $placeholders = array());
}


class MySQLDataBase extends Database
{
    public function connect()
    {

        $this->link_id = // mysql_connect;
        // foutafhandeling

        return $this->link_id;
    }


    public function executeQuery($query, array $placeholders = array())
    {

        // mysql_query($this->parseQuery($query, $placeholders));
        // foutafhandeling

        return $result;
    }


    public function parseQuery($query, array $placeholders = array())
    {

        // parse query met placeholders
    }
}


abstract class PDODatabase extends Database
{
    public function executeQuery($query, array $placeholders = array())
    {

        // $this->link_id->execute($this->parseQuery($query, $placeholders));
        // foutafhandeling

        return $result;
    }
}


class MySQLPDODatabase extends PDODatabase
{
    public function connect()
    {

        // new PDO(...)
    }

    public function parseQuery($query, array $placeholders = array())
    {

        $stmt = $this->link_id->prepare($query);
        // $stmt->bindParam(...) voor elke placeholder

        return $stmt;
    }
}

// en zo verder
?>
Gewijzigd op 09/05/2012 23:28:19 door Wouter J
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

09/05/2012 23:38:08
Quote Anchor link
Ziet er opzich leuk uit.
Persoonlijk zou ik zoals Wouter & Bart ook al aangeven gaan voor de __construct()
en een betere foutafhandeling (ook al is het een 'test')
Kijk bijvoorbeeld eens naar try/catch Exceptions...

Wat ik zelf doe in classes is een soort Debug_mode erin maken zodat je heel veel kan checken en kijken waar het eventueel fout gaat (nu ga ik daarin misschien een beetje ver maar dan weet je in elk geval zeker dat alles 'live' gaat werken)
Gewijzigd op 09/05/2012 23:40:29 door Marco PHPJunky
 
Bart V B

Bart V B

09/05/2012 23:44:42
Quote Anchor link
Quote:
Bart, let wel op hè. Dit is slechts een klasse geen OO. Als je OO gaat heb je naar mijn mening eigenlijk helemaal niet zo'n klasse nodig (op een ORM na dan). Dan 'moet' je werken met dingen als DataMappers enzo.


Nee, uiteraard niet Wouter ;)
Het viel mij gewoon op dat het browseltje van de TS alleen echt maar 1 ding kon doen.
En daar reageerde ik eigenlijk op om hem wat verder er over na te laten denken:
'als het ooit anders gaat worden'.
Ik weet niet hoe ver de TS is in de OO gedachten gang.
Vandaar dat ik het dus ook wat lichtjes bracht zonder meteen met zware, taaie termen te komen. ;)

Overigens ben ik wel gecharmeerd van jou voorbeeld code.
Dat ziet er al een stuk netter uit. Complimenten daarvoor.
Hopende dat de TS hier wat aan heeft. ;)
 
Hoi geen

hoi geen

09/05/2012 23:45:37
Quote Anchor link
nu heb ik nog een vraag met bedtrekking tot het script

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
<?php

/**
 * @author Leon Kuipers
 * @copyright 2012
 */



class Mysql
{
    private     $wachtwoord, $verbinding;
    public      $dbnaam, $regles, $a_regels , $resultaat, $data, $naam, $bericht;
    private     $host = 'localhost';
    
    
    public function __construct($naam, $wachtwoord)
    {

        $this->naam             = $naam;
        $this->wachtwoord       = $wachtwoord;
    }

    
    private function error_bericht($bericht)
    {

        $this->bericht =  "<font color=\"#FF0000\"><p>Error: ".$bericht.":";
        $this->bericht .= mysql_error();
        $this->bericht .= "</font>\n";
        die($this->bericht);
    }

    
    public function verbinding($dbnaam)
    {

        if(isset($this->naam))
        {

            $this->naam         = 'root';
        }

        if (isset($this->wachtwoord))
        {

            $this->wachtwoord   = '';
        }

        $this->dbnaam           = $dbnaam;
        $this->id               = mysql_connect($this->host, $this->naam, $this->wachtwoord) or $this->error_bericht('Kan geen verbinding maken');  
    }

    
    public function database_selecteren($dbnaam)
    {

                                  mysql_select_db($dbnaam , $this->id) or $this->$this->error_bericht('De database kan niet geselecteerd worden');
    }

    
    public function query_stukje ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or $this->error_bericht('Er is een probleem met de query om een stukje data op te halen.');
        $this->regels           = mysql_num_rows($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er mislukte iets met het tellen.');
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er ging iets mis met de functie affected_rows.');
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er ging iets mis bij het ophalen van een stukje data.');
        return $this->data[0];
    }

    
    public function query_regel ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or $this->error_bericht('Er is een probleem met de query om de regel data kan niet ophalen.');
        $this->regels           = mysql_num_rows($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er mislukte iets met het tellen.');
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er ging iets mis met de functie affected_rows.');
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er ging iets mis bij het ophalen van een regel data.');
        return $this->data;
    }

    
    public function assoc_dupliceren($regel)
    {

                                  mysql_data_seek($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er is iets fout gegeaan bij het dupliceren met seek');
        $this->data             = mysql_fetch_assoc($this->resultaat) or $this->error_bericht('Er ging iets mis bij het ophalen van duplo.');
    }

    
    public function update ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or $this->error_bericht('Er is een probleem met de query om de regel data kan niet updaten.');
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->result) or $this->error_bericht('Er ging iets mis met de functie affected_rows.');
    }

    public function verwijderen ($query)
    {

        $this->resultaat        = mysql_query($query, $this->id) or $this->error_bericht('Er is een probleem met de query om het stukje data verwijderen');
        $this->a_regels         = mysql_affected_rows($this->result) or $this->error_bericht('Er ging iets mis met de functie affected_rows.');
    }
    
}



?>


ik dacht dat ik zo een mooie faut afhandeling had ( maar krijg een error
Catchable fatal error: Object of class Mysql could not be converted to string in C:\wamp\www\_incl\mysql_class.php on line 46

waarom zou dit niet kunnen ( klinkt misschien dom maar ben nog groen op het gebied vanc classes

Toevoeging op 09/05/2012 23:46:51:

ps heb express een verkeerde databse naam gebruikt om te kijken of het werkte
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

09/05/2012 23:51:10
Quote Anchor link
kijk hier eens naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?PHP
(46) $this->$this->error_bericht
?>


waarschijnlijk een kleine typo :P
Gewijzigd op 09/05/2012 23:54:12 door Marco PHPJunky
 
Bart V B

Bart V B

09/05/2012 23:55:05
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
   mysql_select_db($dbnaam , $this->id) or $this->$this->error_bericht('De database kan niet geselecteerd worden');
?>


Moet zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
   mysql_select_db($dbnaam , $this->id) or $this->error_bericht('De database kan niet geselecteerd worden');
?>


EDIT:
Marco was me voor. :S
Gewijzigd op 09/05/2012 23:55:53 door Bart V B
 
Hoi geen

hoi geen

09/05/2012 23:57:51
Quote Anchor link
Sorry mensen dit zijn wel hele domme fouten waar ik overheen keek.
Ik zal vonge keer beter kijken.
En weer bedankt voor de sneller reacties
 
Bart V B

Bart V B

10/05/2012 00:03:05
Quote Anchor link
Het geeft niet dat je fouten maakt, zo hebben we het allemaal moeten leren.
En wij bouwen ook echt geen glimmende code zonder fouten. Degene die dat beweren hebben gewoon een groot alter ego. :P

Zeg altijd maar zo: Hoe meer fouten je maakt, hoe meer je ervan leert.
Fietsen leer je ook pas goed als je het behang van je armen en knieen af rijd.
Ik neem aan dat je toch ook wel eens van je fiets bent gevallen toen je nog klein was en zonder zij wielen het moest gaan doen he. ;)

Zo is het met code schrijven ook. Ieder moment dat je een eureka moment hebt, heb je weer een stapje erbij geleerd.
Gewijzigd op 10/05/2012 00:04:07 door Bart V B
 
Hoi geen

hoi geen

10/05/2012 00:06:16
Quote Anchor link
dat is waar, bedankt voor jullie hulp. als ik weer wat stappen verder bend zal ik het weer posten.
 
Wouter J

Wouter J

10/05/2012 07:52:59
Quote Anchor link
Tevens nog even een tip:

Kijk eens naar exceptions voor foutafhandeling, werkt geweldig voor in combinatie met klassen: http://phptuts.nl/view/35/7/

Ook is de font tag zo oud dat die niet meer gebruikt moet worden, vergeet je de paragraph tag af te sluiten en is het beter om enkele quotes in PHP te gebruiken, dan hoef je ook niet te escapen.
Ook de die functie van PHP moet je eigenlijk vergeten.
 
Hoi geen

hoi geen

11/05/2012 23:27:24
Quote Anchor link
dank je ik ga er naar kijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.