MySQL Database in VB 2008

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

23/01/2009 23:17:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb al eerder hierover een topic geschreven alleen toen was ik iets minder duidelijk.
Maar dit is mijn goede bericht:

Kan iemand me helpen?
Ik ben bezig in Visual Basic.
Wat wil ik nou, ik wil een script voor VB waarmee je met een mysql database kan verbinden.
Ik heb al op diverse forums gekeken alleen ik wil een volledige code die ik zelf kan aanpassen.
En ik wil weten hoe je informatie opvraagt. (Bij PHP bijvoorbeeld: echo "Hallo, " . $rij['naam'];).

Mvg. Mitchell.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:13:27
 
Roel -

Roel -

23/01/2009 23:24:00
Quote Anchor link
Ik leef met je mee, ik snap nog steeds niet hoe ik nou met een externe database verbinding kan maken in VB2005... Als jij het weet hoor ik het graag
 
Noppes

Noppes

23/01/2009 23:32:00
Quote Anchor link
"Ik heb al op diverse forums gekeken alleen ik wil een volledige code die ik zelf kan aanpassen."

En welk nut hebben jouw aanpassingen dan? Bepaalde parameterisering buiten beschouwing gelaten.

"En ik wil weten hoe je informatie opvraagt. (Bij PHP bijvoorbeeld: echo "Hallo, " . $rij['naam'];)."

als jij op die manier informatie opvraagt, vindt ik het knap....
informatie haal je met een select statement op welke je daarna fetcht, pas daana kan je pas denken aan write/writeln/print

Antwoord:
- ODBC
- ADO
- OLE DB

En dit is ene php site, vragen met betrekking to VB kan je beter op forums stellen welke daarvoor speciaal opgezet zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/01/2009 00:14:00
Quote Anchor link
Ach zeur niet man geef beter een MysqlDataAdapter!
 
Noppes

Noppes

24/01/2009 00:18:00
Quote Anchor link
Mitchel, dat soort opmerkingen kan je beter voor je houden.

Er is naar mijn mening meer dan genoeg te vinden op internet...
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/connector-odbc-examples-programming.html
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/01/2009 00:20:00
Quote Anchor link
Hey beetje rustig blijven mensen.
Noppes geeft een antwoord, en wijst je tegelijkertijd op een aantal fouten/verkeerde uitdrukkingen van je eerste bericht. I.P.V.

En als je even zoekt op vb mysql connection[/url kom je al zo van alles tegen.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

24/01/2009 00:20:00
Quote Anchor link
@Noppes: dat je nog moeite doet! Laat hem man.. De enige posts die hij geplaatst heeft bevatten kritiek, onzinnige dingen of iets wat totaal out of scope ligt m.b.t deze website/ huidige topic

@Mitchell: lees de regels even door. Zulke kritiek wordt hier niet gewaardeerd. Wij zijn op een forum vriendelijk tegen elkaar en zeuren hier niet. Wij zitten hier ook maar voor de lol..
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/01/2009 00:34:00
Quote Anchor link
Ik zeg toch juist dat hij niet moet zeuren...
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/01/2009 00:36:00
Quote Anchor link
Het gaat erom wie er zeurt en wie er een oplossing aanbiedt. Maar blijkbaar zien wie het anders dan jij.
Jij zegt dat iemand zeurt en geeft ook nog een commando, dat is wel veel voor iemand die (denk ik) geholpen wil worden
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

24/01/2009 00:37:00
Quote Anchor link
Ja en jij bent de koning? Wij moeten alles doen voor jou en wij mogen niet zeuren? Weet je, er zijn ook andere fora, fora waar je wel mag zeiken.. kijk daar eens
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/01/2009 11:43:00
Quote Anchor link
Noppes schreef op 23.01.2009 23:32:
"Ik heb al op diverse forums gekeken alleen ik wil een volledige code die ik zelf kan aanpassen."

En welk nut hebben jouw aanpassingen dan? Bepaalde parameterisering buiten beschouwing gelaten.

"En ik wil weten hoe je informatie opvraagt. (Bij PHP bijvoorbeeld: echo "Hallo, " . $rij['naam'];)."

als jij op die manier informatie opvraagt, vindt ik het knap....
informatie haal je met een select statement op welke je daarna fetcht, pas daana kan je pas denken aan write/writeln/print

Antwoord:
- ODBC
- ADO
- OLE DB

En dit is ene php site, vragen met betrekking to VB kan je beter op forums stellen welke daarvoor speciaal opgezet zijn.

Nee en dat is niet afkraken ofzo hoor...
 
TJVB tvb

TJVB tvb

24/01/2009 12:16:00
Quote Anchor link
De toon van noppes kon misschien iets vrolijker/vriendelijker. Maar jou reactie daarop is geheel over de top. En daarnaast geeft die al een antwoord of in ieder geval aanknopingspunten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.