[MySQL] Deel van varchar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Experienced SAP HANA / BW Developer

Intro Would you like to join a company who is active in the high-tech industry and work on high-end software in the Brainport region of Eindhoven? For our client I am looking for an experienced SAP HANA / BW Developer. About our client Our client creates the conditions that enable you to realize your full potential. They provide state-of-the-art facilities, opportunities to develop your talents, international career opportunities, a stimulating and inspiring environment, and most of all, the commitment of a company that recognizes and rewards outstanding performance. Job description The ICT infrastructure, hardware and applications are absolutely mission-critical for

Bekijk vacature »

Systeembeheerder hybrid cloud

Systeembeheerder hybrid cloud - 32 tot 40 uur - Zwolle Ben jij een ervaren systeembeheerder en heb je kennis van en ervaring met VMware, Windows Server, Office 365 en Azure? Kan je in zowel on-premises als in de cloud werken? Wil je graag werken in een omgeving waarin je nieuwe ontwikkelingen in de praktijk toepast?Dan ben jij de systeembeheerder die Windesheim zoekt. Functieomschrijving Wij zoeken per direct een systeembeheerder die naast on-premises omgevingen ook kennis en ervaring heeft van cloud omgevingen, zoals Azure en Office 365. Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van AD, Azure ADen Office365 diensten. Je

Bekijk vacature »

Junior .NET developer voor versneld groeitraject,

Je hebt net je opleiding Informatica of Computer Science afgerond en je bent op zoek naar een baan als .NET developer? Maar wel een baan met de juiste begeleiding en een goed startsalaris? Wellicht dat deze vacature iets voor jou is. Vaak loop je als startende developer tegen de uitdaging om de juiste begeleiding te krijgen bij je werkgever. Je collega’s zijn te druk met hun eigen werk of beschikken simpelweg niet over de ervaring en vaardigheden om jou als junior developer goed te kunnen begeleiden. Het bedrijf, waar we momenteel afgestudeerde .NET developers voor zoeken, is een organisatie die

Bekijk vacature »

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Fullstack Developer met ruim 3 jaar ervaring aan zowel de Front-end (React) als aan de Back-end (Java) én lijkt het je leuk om te gaan werken bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil jij meteen aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt en meedenken over nieuwe innovatieve oplossingen waarbij security hoog in het vaandel staat? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties in de zorg (50% Front-end met o.a. React,

Bekijk vacature »

Lead Java Developer / CQRS / Event Sourcing / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Senior/Lead Java Developer met minimaal 5 jaar ervaring én wil jij als Meewerkend Voorman verantwoordelijk zijn voor een DevOps team van 5 personen bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil je 60% van de tijd nog zelf ontwikkelen en meteen mee werken aan een gloednieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt? Spreekt het je daarnaast aan om constant nieuwe innovatieve tooling te onderzoeken en te gebruiken, zoals bijvoorbeeld CQRS en Event Sourcing? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: meenemen van het team op het

Bekijk vacature »

Progress Developer / Internationale markt

Functieomschrijving Wil jij als Progress Developer werken in een toonaangevende organisatie werken met de ambitie om de (inter-)nationale markt te bewerken? Reageer dan nu! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de Progress applicatie; Implementeren van functionaliteiten in eigen Back Office pakket; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Programmeren van functionele en technische wijzigingen; Bijwerken van documentatie; Troubleshooten van complexe incidenten; Aanroepen van webservices, message handling; Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond met een diploma; Ervaring in software ontwikkeling met Progress / OpenEdge; Zeer sterk analytisch vermogen; Je bent communicatief

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile-ontwikkelteam zoekt een gedreven Mobile App Ontwikkelaar. Ben jij analytisch en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. Je kunt hierbij denken aan apps voor verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de sterilisatieafdeling en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on-mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg). Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en

Bekijk vacature »

Sr. Business Developer Cyber Security - Nederland

Wat ga je doen? Als Sr. Business Developer ben jij hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten met als regio geheel Nederland. Jij weet als geen ander hoe het is om te schakelen op C-level niveau en gebruikt jouw ervaring en kennis op het gebied van Cyber Security om precies tot de juiste oplossing te komen die de klant nodig heeft. Terwijl je met de klant om de tafel zit bekijk je wat er nodig is voor een transitie naar de Cloud, wat de klant beveiligt wil hebben en hoe je dit moet beveiligen en aan de hand van

Bekijk vacature »

Systeembeheerder met programmeer skills

Systeembeheerder Fulltime, Capelle aan den Ijssel De functie: De Systeembeheerder met programmeer skills is verantwoordelijk voor alle systemen binnen de datacenters. De werkzaamheden: Beleidsplannen van de Directie uitvoeren op operationeel en tactisch niveau van het Datacenter. Systemen beheren zoals: telefooncentrale, toegangssysteem, webservers, MySQL etc. Dagelijkse controle ronde lopen door de datacenter van Databarn Rivium. Planningen maken m.b.t. inrichten, verhuizen en vervangen van apparatuur. Voorbereiden en inrichten rackspace n.a.v. nieuwe klant of uitbreiding huidige klant. Eerste aanspreekpunt voor bestaande en potentiële klanten. (telefonisch en mail) Klanten informeren van geplande onderhoudsmomenten, storingen en wijzigingen. Programmeren van eigen software pakketten. Website Databarn onderhouden.

Bekijk vacature »

.NET Developer Medicatie / Apotheek

Jij krijgt een kick van het ontwikkelen van complexe software. Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij een .NET Developer Medicatie / Apotheek die graag met de laatste Microsoft-tools en -technieken wilt werken, interessant? Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de module Medicatie / Logistiek & Apotheek. Je gaat nauw samen werken met zowel interne als externe klant om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen in hun werkproces. Het gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. ChipSoft maakt gebruik van een zelf

Bekijk vacature »

C# Developer/ SQL Server/ Visual Studio/Javascript

Functieomschrijving Ben jij een gedreven en enthousiaste .NET Developer (C#) met gevoel voor design en usability? Wil jij als C# Ontwikkellaar jouw skills graag inzetten op de development afdeling van een innovatieve, flexibele organisatie met een groot bereik? Lees dan snel verder! Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s;

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

Database Developer / SQL Ontwikkelaar / Analist

Functieomschrijving Database / SQL / Ontwikkelaar / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven;

Bekijk vacature »

C# .NET webdeveloper gezocht, inhouse, afwisselend

Heb je ervaring als .NET C# webdeveloper en je bent op zoek naar een nieuwe baan in Den Haag? Bij een kleinschalig bedrijf met een korte lijnen en een informele maar ambitieuze sfeer? Waar je met de laatste ontwikkelingen kan werken op zowel back- als frontend? Wellicht dat dit iets voor jou is! Voor een full service webbureau in Den Haag zijn we op zoek naar een ervaren .NET C# webdeveloper. Het bedrijf bestaat uit ongeveer 40 mensen met in totaal circa 10 software developers. Binnen deze organisatie zal je samen met je team meewerken aan het onderhoud en de

Bekijk vacature »

Mobile Developer

Ontwikkel jij graag door aan onze innovatieve, prijswinnende mobiele identiteitsverificatie oplossing ReadID? Innovalor zoekt een Mobile Developer (Android / iOS) Functie omschrijving Ontwikkelen van onze ReadID SDK voor Android en/of iOS, zowel MRZ- als NFC-functionaliteiten; Bijdragen aan onze API-documentatie en geautomatiseerde tests; Ontwikkelaars van onze klanten helpen om de ReadID API optimaal te gebruiken; Demo-apps ontwikkelen om ReadID te demonstreren aan potentiële klanten; Ontwikkelen van de publieke ReadID demo-app voor de Play Store en/ofApp Store; Ontwikkelen voor onze kant-en-klare / white-label apps; Werken met technologiepartners die aanvullende producten hebben, zoals gezichtsherkenning; Bijdragen aan de routekaart voor ReadID; Werken met en

Bekijk vacature »
Kay Kay

Kay Kay

14/02/2009 20:01:00
Quote Anchor link
Niet meer relevant, scroll naar onderen en kijk of ik het inserten goed doe, of dat het beter kan en hoe ik moet updaten

Ik ben bezig met een linkpartner script, en daarbij wil ik het zo hebben dat je meerdere plaatsen op kan geven, voor bijvoorbeeld meerdere sites.

Ik dacht dat ik wel gewoon een varchar kon maken met daarin de plaatsen, gescheiden door een komma (,). Een plaats is gewoon een digit.

Voorbeeld:
1,4,6 //dit staat in de varchar

Hier moet de link dus op plaats 1, 4 en 6 komen te staan.

Nu het probleem:
Bij het ophalen van de links zit het lastige. Ik wil bijvoorbeeld alle links die plaats 4 hebben ophalen. Ik moet dus zoeken welke rijen in de mysql tabel een plaats varchar met het getal 4 er in hebben.

Quote:
SELECT * FROM linkpartners WHERE plaats=4

Dat zou in de query komen te staan, maar omdat de plaats waarde in de varchar niet puur 4 is, maar omdat er meerdere dingen om heen staan, kan hij dat niet vinden.

Hoe zorg ik er voor dat hij het wel kan vinden? Of is er misschien een andere manier om de plaatsen op te slaan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kay Kay

PHP hulp

PHP hulp

02/06/2020 03:19:58

- SanThe -

- SanThe -

14/02/2009 20:31:00
Quote Anchor link
Lees eens een tutorial over Normaliseren.
Jouw manier is niet de juiste manier.

Kay Kay

Kay Kay

14/02/2009 23:29:00
Quote Anchor link
Dankje. Ik heb het doorgelezen, maar snap niet echt wat ik er aan heb?

Dit is mijn tabelletje:
Quote:
CREATE TABLE `linkpartners` (
`id` int(4) NOT NULL auto_increment,
`hitsout` int(5) NOT NULL,
`hitsin` int(5) NOT NULL,
`naam` varchar(255) NOT NULL,
`link` text NOT NULL,
`added` datetime NOT NULL,
`plaats` varchar(50) NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY (`id`)
)

Ik schenk eigenlijk nooit zo veel aandacht aan hoe ik het indeel..

Jesper Diovo

Jesper Diovo

14/02/2009 23:37:00
Quote Anchor link
Zou je wel moeten doen. Bespaart je een hoop trammelant. Je moet het allemaal zo flexibel mogelijk houden, dat je tussentijds ook nog veranderingen kunt toepassen i.p.v. je hele datamodel weer om te moeten gooien.

Jelmer -

Jelmer -

14/02/2009 23:42:00
Quote Anchor link
Wel, tijd om het eens goed te leren dan :P

Eigenlijk heb je twee dingen: Links, en plekjes. Een link kan op meerdere plekjes staan, maar er kan maar één link op een plekje tegelijkertijd staan.

link -> plekje,plekje,plekje
plekje -> link.

Tada! Een echte één-op-meer relatie :) En dan heb je geen koppeltabel nodig. Ik zou zeggen: twee tabellen:

Links:
- id
- hits_in
- hits_out
- naam
- link
- added

Plaatsen:
- id
- link_id

Een lijst met alle ingevulde plaatsen kan dan als volgend:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT
   links.*,
   plaats.id as plaats_id
FROM
    plaatsen
LEFT JOIN links ON
    links.id = plaatsen.link_id
ORDER BY
    plaatsen.id

en een link op een bepaalde plaats ophalen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    links.*
FROM
    plaatsen
LEFT JOIN links ON
    links.id = plaatsen.link_id
WHERE
    plaatsen.id = 4

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 00:01:00
Quote Anchor link
Oke dankjewel!
Zo zou het kunnen, maar is het niet veel handiger om 1 tabel te gebruiken?

Ik heb nog nooit meerdere tabellen gebruikt voor een script. Met JOIN heb ik dus ook nooit gewerkt.

Zou dit dan echt de enige manier zijn om te doen wat ik wil?

Terence Hersbach

Terence Hersbach

15/02/2009 00:03:00
Quote Anchor link
ik denk dat het beter is om in de tabel plaatsen ipv de kolomnaam id de kolom naar position te veranderen (klinkt logischer, het is geen id).

dan kan je een unique op beide kolommen zetten zodat er nooit 2 x dezelfde rij in kan zitten (een link kan niet 2 x op 1 plekje staan lijkt mij).

@Hate: ja het is een stuk beter om zo te werken, omdat dit al je probleem oplost. Wen er maar aan dat je met meer dan 1 tabel gaat werken, ik heb wel eens gehad dat ik met 1 query ong. 8 tabellen aanspreek.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

> Dice

> Dice

15/02/2009 05:23:00
Quote Anchor link
Wat ik zou doen,

als het aantal plekken waar de links in komen te staan bijvoorbeeld 5 is
$aantalplekken = 5;

while($i=1; $i=$aantalplekken; $i++){
$sql = "SELECT * FROM linkpartners WHERE plaats='$i'";
$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

$print("<u>Kolom $i</u><br />");
while($row=mysql_fetch_array($result)){
/* hier alles ophalen wat je wilt hebben bij
$link = $row['link'];

print ("$link<br />");
*/

};
print("<br />");
};
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door > Dice

Eddy E

Eddy E

15/02/2009 09:32:00
Quote Anchor link
Goede gewoonte: GEEN queries in een while!
Met je WHERE kan je ook dit doen:

Code (php)
1
WHERE plaats => 1 AND plaats =< 5

Dan heb je echt maar 1 query nodig en werkt het net zo makkelijk (en sneller!!!)

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 15:26:00
Quote Anchor link
Oke dankje voor de reacties :)

In de 2e tabel, wat moet ik daar precies inzetten? Ik heb nu 2 kolommen: id en link_id, zoals Jelmer zei.
Wat moet ik in link_id zetten dan?
Ik heb nu dus 1 tabel met de links:
| id | Naam | Link | Hits OUT | Hits IN | Toegevoegd
| 2 | Google | http://google.nl | 4 | 23 | 17-01-2009
| 1 | Testlink | http://google.com | 1 | 11 | 15-01-2009
| 3 | Tweakers.net | http://tweakers.net | 1 | 0 | 18-01-2009

Maar hoe ziet de andere er uit?

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 19:44:00
Quote Anchor link
Het is gelukt :)
Het invoegen doe ik nu zo, waarbij de kolom plaats in linkpartners alleen visueel is (zodat je de plaatsen op deze manier ziet: 1,3,4)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$plaats
= $_POST['plaats'];
                if(mysql_query("INSERT INTO linkpartners (naam, link, added, plaats) VALUES ('$naam','$link','$datumadd','$plaats')"))
                {

$link_id = mysql_insert_id();
                    $waarden = "";
                    $aantal_plaatsen = count($plaats_array);
                    $i = 1;
                    foreach($plaats_array as $plaats)
                    {

if($i == $aantal_plaatsen)
                        {

$waarden .= "('$plaats','$link_id')";
                        }
else{
                            $waarden .= "('$plaats','$link_id'), ";
                        }

$i++;
                    }

if(mysql_query("INSERT INTO linkpartners_plaatsen (plaats, link_id) VALUES $waarden"))
                    {

$bericht .= $naam." is succesvol toegevoegd aan het systeem!<br />";
                    }
else{
                        $error .= "Er is wat fout gegaan bij het toevoegen!<br />";
                    }
                }
else{
                    $error .= "Er is wat fout gegaan bij het toevoegen!<br />";
                }

?>

Wat vinden jullie hier van? Zoals gezegt, ik heb nog nooit met JOIN gewerkt. Kan dit makkelijker? En hoe kan ik dan makkelijk updaten? Want ik wil natuurlijk ook wel eens een linkje van een plaats weghalen

Kay Kay

Kay Kay

16/02/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Kick

Kay Kay

Kay Kay

16/02/2009 18:45:00
Quote Anchor link
Kick 2 (sorry)

Maar hoe kan ik updaten met die JOIN? Met mijn huidige kennis zal ik het zelfde doen zoals ik het nu toevoeg, maar dat ik eerst alle waarden verwijder.

Kay Kay

Kay Kay

17/02/2009 13:26:00
Quote Anchor link
Kick 3 ..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.