[MySQL] Deel van varchar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Full stack .Net Developer - Portal/CMS (Core/Azure

Voor een bekende financiële dienstverlener zijn wij op zoek naar een ervaren Full-stack Software Developer (.Net / C#). Onlangs hebben zij een nieuw CMS systeem en klanten portal in gebruik genomen en online gegaan. Aan jou te taak de portals flink uit te breiden met nieuwe functionaliteiten en upgrades in de DevOps omgeving. Jij zorgt voor een ultieme klant beleving door klanten nog beter in staat te stellen al hun zaken in de portal te organiseren en in te zien door middel van duidelijke overzichten. Hierin werk je veelal met o.a. Sitecore, Unit Testing, CI/CD, TFS, Git, Scrum en JavaScript,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Ontwikkelaar? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Web Developer

Help jij graag mee met het optimaliseren van ons platform? Solliciteer dan naar de functie Web Developer. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam krijg je alle ruimte om je kwaliteiten te tonen. Jouw baan ChipSoft maakt breed gebruik van webtechnologie voor de ondersteuning van administratieve processen. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de applicaties op ons platform. Jij richt je met name op het ontwikkelen van nieuwe applicaties en het onderhouden van de gebruikte programmatuur op ons platform. Denk hierbij aan e-learning en projectplanning. Jouw team Je komt op de 25ste verdieping van ons hoofdkantoor in

Bekijk vacature »

Java-developer

Functie­omschrijving De aanvraag van een paspoort. Of de afdracht van belasting. Zomaar wat voorbeelden waarvoor de Rijksoverheid persoonlijke gegevens van burgers gebruikt. Als Java-developer bij de Dienst ICT Uitvoering in Den Haag zorg je mede voor het beheer en onderhoud van de hoogbeveiligde applicaties waarin die informatie wordt verwerkt. Een maatschappelijk verantwoorde functie? Reken maar! In een van de vier scrum-teams van het team Applicatiebeheer en Ontwikkeling werk jij aan een of meerdere applicaties voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens. Deze applicaties zijn onderverdeeld in de domeinen ID-gegevens en Reisdocumenten. Jij zorgt niet alleen voor kleinschalig primair onderhoud, bijvoorbeeld als er

Bekijk vacature »

C# developer gezocht (distributed systems, SOA, NS

Ben je een C# developer met een oplossingsgerichte mentaliteit en op zoek naar een veelzijdige baan binnen een kleinschalig dynamisch bedrijf, waar je mee kunt denken in het groter geheel? Waar je met mensen komt te werken die betrokken zijn en een gemeenschappelijk gevoel van verantwoordelijkheid hebben? En waar je werkt aan schaalbaarheidsuitdagingen zodat jouw software grote hoeveelheden data kan verwerken? Nieuwsgierig? Lees dan verder! Voor een Rotterdams bedrijf zijn we op zoek naar een enthousiaste, en met name leergierige, full stack developer of een web developer die graag full stack wil worden. Het bedrijf biedt geavanceerde technische oplossingen die

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Process Automation Consultant - Starter / Trainees

Ben jij eigenwijs genoeg om te denken dat het altijd slimmer kan én heb je de skills en de drive om dit als Process Automation Consultant in onze startup te bewijzen? Wat is SMRTR? Bij SMRTR (spreek uit ‘smarter’) vinden wij slimmer altijd beter. Slimmere processen maken werk ook leuker. Voor onze klanten, hun werknemers en voor onszelf. SMRTR verslimt daarom operationele processen voor meer werkplezier en een beter rendement. Dit doen wij door middel van onze eigen Process Automation methode, waarbij wij het proces in zijn geheel analyseren, verbeteringen signaleren en komen met een op maat gemaakte oplossing. Door

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

QRM Developer / DevOps Engineer / SQL / Python / F

Functieomschrijving Are you an Engineer/Developer who has experience, or is looking to work in a finance/risk environment? Do you have at least 2-3 years of IT-related work experience, e.g. design, development, testing and/or maintenance ? Do you want to work for one of the largest financial banking organization in the Netherlands? Read on and find out if you're a match with this position! You will be working as an IT Development Engineer in a DevOps environment and help find the best solutions for the ALM department of the bank. For example: Design, implement and support our QRM setup; Discuss model

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »
Kay Kay

Kay Kay

14/02/2009 20:01:00
Quote Anchor link
Niet meer relevant, scroll naar onderen en kijk of ik het inserten goed doe, of dat het beter kan en hoe ik moet updaten

Ik ben bezig met een linkpartner script, en daarbij wil ik het zo hebben dat je meerdere plaatsen op kan geven, voor bijvoorbeeld meerdere sites.

Ik dacht dat ik wel gewoon een varchar kon maken met daarin de plaatsen, gescheiden door een komma (,). Een plaats is gewoon een digit.

Voorbeeld:
1,4,6 //dit staat in de varchar

Hier moet de link dus op plaats 1, 4 en 6 komen te staan.

Nu het probleem:
Bij het ophalen van de links zit het lastige. Ik wil bijvoorbeeld alle links die plaats 4 hebben ophalen. Ik moet dus zoeken welke rijen in de mysql tabel een plaats varchar met het getal 4 er in hebben.

Quote:
SELECT * FROM linkpartners WHERE plaats=4

Dat zou in de query komen te staan, maar omdat de plaats waarde in de varchar niet puur 4 is, maar omdat er meerdere dingen om heen staan, kan hij dat niet vinden.

Hoe zorg ik er voor dat hij het wel kan vinden? Of is er misschien een andere manier om de plaatsen op te slaan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kay Kay

PHP hulp

PHP hulp

03/07/2020 00:31:18

- SanThe -

- SanThe -

14/02/2009 20:31:00
Quote Anchor link
Lees eens een tutorial over Normaliseren.
Jouw manier is niet de juiste manier.

Kay Kay

Kay Kay

14/02/2009 23:29:00
Quote Anchor link
Dankje. Ik heb het doorgelezen, maar snap niet echt wat ik er aan heb?

Dit is mijn tabelletje:
Quote:
CREATE TABLE `linkpartners` (
`id` int(4) NOT NULL auto_increment,
`hitsout` int(5) NOT NULL,
`hitsin` int(5) NOT NULL,
`naam` varchar(255) NOT NULL,
`link` text NOT NULL,
`added` datetime NOT NULL,
`plaats` varchar(50) NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY (`id`)
)

Ik schenk eigenlijk nooit zo veel aandacht aan hoe ik het indeel..

Jesper Diovo

Jesper Diovo

14/02/2009 23:37:00
Quote Anchor link
Zou je wel moeten doen. Bespaart je een hoop trammelant. Je moet het allemaal zo flexibel mogelijk houden, dat je tussentijds ook nog veranderingen kunt toepassen i.p.v. je hele datamodel weer om te moeten gooien.

Jelmer -

Jelmer -

14/02/2009 23:42:00
Quote Anchor link
Wel, tijd om het eens goed te leren dan :P

Eigenlijk heb je twee dingen: Links, en plekjes. Een link kan op meerdere plekjes staan, maar er kan maar één link op een plekje tegelijkertijd staan.

link -> plekje,plekje,plekje
plekje -> link.

Tada! Een echte één-op-meer relatie :) En dan heb je geen koppeltabel nodig. Ik zou zeggen: twee tabellen:

Links:
- id
- hits_in
- hits_out
- naam
- link
- added

Plaatsen:
- id
- link_id

Een lijst met alle ingevulde plaatsen kan dan als volgend:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT
   links.*,
   plaats.id as plaats_id
FROM
    plaatsen
LEFT JOIN links ON
    links.id = plaatsen.link_id
ORDER BY
    plaatsen.id

en een link op een bepaalde plaats ophalen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    links.*
FROM
    plaatsen
LEFT JOIN links ON
    links.id = plaatsen.link_id
WHERE
    plaatsen.id = 4

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 00:01:00
Quote Anchor link
Oke dankjewel!
Zo zou het kunnen, maar is het niet veel handiger om 1 tabel te gebruiken?

Ik heb nog nooit meerdere tabellen gebruikt voor een script. Met JOIN heb ik dus ook nooit gewerkt.

Zou dit dan echt de enige manier zijn om te doen wat ik wil?

Terence Hersbach

Terence Hersbach

15/02/2009 00:03:00
Quote Anchor link
ik denk dat het beter is om in de tabel plaatsen ipv de kolomnaam id de kolom naar position te veranderen (klinkt logischer, het is geen id).

dan kan je een unique op beide kolommen zetten zodat er nooit 2 x dezelfde rij in kan zitten (een link kan niet 2 x op 1 plekje staan lijkt mij).

@Hate: ja het is een stuk beter om zo te werken, omdat dit al je probleem oplost. Wen er maar aan dat je met meer dan 1 tabel gaat werken, ik heb wel eens gehad dat ik met 1 query ong. 8 tabellen aanspreek.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

> Dice

> Dice

15/02/2009 05:23:00
Quote Anchor link
Wat ik zou doen,

als het aantal plekken waar de links in komen te staan bijvoorbeeld 5 is
$aantalplekken = 5;

while($i=1; $i=$aantalplekken; $i++){
$sql = "SELECT * FROM linkpartners WHERE plaats='$i'";
$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

$print("<u>Kolom $i</u><br />");
while($row=mysql_fetch_array($result)){
/* hier alles ophalen wat je wilt hebben bij
$link = $row['link'];

print ("$link<br />");
*/

};
print("<br />");
};
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door > Dice

Eddy E

Eddy E

15/02/2009 09:32:00
Quote Anchor link
Goede gewoonte: GEEN queries in een while!
Met je WHERE kan je ook dit doen:

Code (php)
1
WHERE plaats => 1 AND plaats =< 5

Dan heb je echt maar 1 query nodig en werkt het net zo makkelijk (en sneller!!!)

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 15:26:00
Quote Anchor link
Oke dankje voor de reacties :)

In de 2e tabel, wat moet ik daar precies inzetten? Ik heb nu 2 kolommen: id en link_id, zoals Jelmer zei.
Wat moet ik in link_id zetten dan?
Ik heb nu dus 1 tabel met de links:
| id | Naam | Link | Hits OUT | Hits IN | Toegevoegd
| 2 | Google | http://google.nl | 4 | 23 | 17-01-2009
| 1 | Testlink | http://google.com | 1 | 11 | 15-01-2009
| 3 | Tweakers.net | http://tweakers.net | 1 | 0 | 18-01-2009

Maar hoe ziet de andere er uit?

Kay Kay

Kay Kay

15/02/2009 19:44:00
Quote Anchor link
Het is gelukt :)
Het invoegen doe ik nu zo, waarbij de kolom plaats in linkpartners alleen visueel is (zodat je de plaatsen op deze manier ziet: 1,3,4)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$plaats
= $_POST['plaats'];
                if(mysql_query("INSERT INTO linkpartners (naam, link, added, plaats) VALUES ('$naam','$link','$datumadd','$plaats')"))
                {

$link_id = mysql_insert_id();
                    $waarden = "";
                    $aantal_plaatsen = count($plaats_array);
                    $i = 1;
                    foreach($plaats_array as $plaats)
                    {

if($i == $aantal_plaatsen)
                        {

$waarden .= "('$plaats','$link_id')";
                        }
else{
                            $waarden .= "('$plaats','$link_id'), ";
                        }

$i++;
                    }

if(mysql_query("INSERT INTO linkpartners_plaatsen (plaats, link_id) VALUES $waarden"))
                    {

$bericht .= $naam." is succesvol toegevoegd aan het systeem!<br />";
                    }
else{
                        $error .= "Er is wat fout gegaan bij het toevoegen!<br />";
                    }
                }
else{
                    $error .= "Er is wat fout gegaan bij het toevoegen!<br />";
                }

?>

Wat vinden jullie hier van? Zoals gezegt, ik heb nog nooit met JOIN gewerkt. Kan dit makkelijker? En hoe kan ik dan makkelijk updaten? Want ik wil natuurlijk ook wel eens een linkje van een plaats weghalen

Kay Kay

Kay Kay

16/02/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Kick

Kay Kay

Kay Kay

16/02/2009 18:45:00
Quote Anchor link
Kick 2 (sorry)

Maar hoe kan ik updaten met die JOIN? Met mijn huidige kennis zal ik het zelfde doen zoals ik het nu toevoeg, maar dat ik eerst alle waarden verwijder.

Kay Kay

Kay Kay

17/02/2009 13:26:00
Quote Anchor link
Kick 3 ..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.