mysql error?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »
Koen B

Koen B

04/02/2007 22:29:00
Quote Anchor link
Hallo,

op onze site is iets raars aan de hand, het is een soort spelletje waar iemands rank omlaag is gegaan. Maar dit mag helemaal niet kunnen. Dus ik heb zon beetje alle codes doorzocht en all mysql queries gecontroleerd maar ik kan nergens vinden wat de fout is.

Nou vraag ik me af of het mogelijk is dat een mysql query tijdelijk geen contact met de database kan maken en daarom geen waarde geeft. En als hij er dan 20 bij op moet tellen en weer in de database moet zetten, dat hij dan 20 in de database zet?

Dus bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$a
= "SELECT * FROM members WHERE gebruikersnaam='".$_SESSION[id]."'";
$b = mysql_query($a);
$c = mysql_fetch_object($b);
 // hier zou dus tijdelijk geen contact mee zijn dus er komt niks terug

$nieuwrank = $c->rank + 20;
// Eigenlijk moet hier dus een hoger getal uitkomen maar omdat $c->rank niet bestaan is hij maar 20

mysql_query ("UPDATE `members` SET `rank` = '".$nieuwrank."' WHERE `gebruikersnaam` = '".$naam."'");
//Hier zet de dus de 20 in de database zodat de rank dus omlaag is gegaan?
?>


Mijn vraag is: is zoiets mogelijk? En is hier iets aan te doen?
Met or die(mysql_error() misschien?
of zit er toch ergens een fout in mijn code?

Alvast bedankt ...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Koen B
 
PHP hulp

PHP hulp

17/04/2024 01:20:14
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/02/2007 22:39:00
Quote Anchor link
Je kunt het beter in één query doen:

UPDATE members
SET rank = rank + 20
WHERE gebruikersnaam = '$naam'
 
Koen B

Koen B

05/02/2007 17:33:00
Quote Anchor link
niet als ik $nieuwrank later in de code nog nodig heb ....
 
Erik Rijk

Erik Rijk

05/02/2007 17:38:00
Quote Anchor link
Dan nog kan het met 1 Query hoor koen.
Je vult de huidige rank steeds aan met 20 punten.

Heb je nog steeds de fout dat er punten worden afgetrokken? Het zit dan denk ik niet in het bovenstaande stuk, daar zie ik verder niks verkeerds.
 
Koen B

Koen B

05/02/2007 17:41:00
Quote Anchor link
Het gaat er niet om dat er niks verkeerd is aan de code, maar ik vroeg me af of het mogelijk is dat php tijdelijk geen contact maakt met de database en daarom geen waarde heeft. En dan 'niks + 20 = 20' gaat doen.

Want de rank hoort helemaal niet omlaag te kunnen gaan en het is ook nog maar 1 keer gebeurd.
Als het een fout in de code zou zijn zou de rank vaker omlaag moeten gaan, maar we hebben het nog maar 1 keer gezien ...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/02/2007 17:45:00
Quote Anchor link
Controleer gewoon of er wat gegevens zijn gevonden, zo ja dan kan je updaten, anders niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(mysql_num_rows($query) != 1){
   //query fout gegaan, geef melding en update niet
   }
else{
  // wel gegevens gevonden, update wel
   }
?>


Meest simpele oplossing om zoiets in de toekomst te voorkomen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

05/02/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Quote:
Het gaat er niet om dat er niks verkeerd is aan de code, maar ik vroeg me af of het mogelijk is dat php tijdelijk geen contact maakt met de database en daarom geen waarde heeft. En dan 'niks + 20 = 20' gaat doen.


maar niks + 20 is toch ook gewoon 20?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/02/2007 17:49:00
Quote Anchor link
nico schreef op 05.02.2007 17:46:
Quote:
Het gaat er niet om dat er niks verkeerd is aan de code, maar ik vroeg me af of het mogelijk is dat php tijdelijk geen contact maakt met de database en daarom geen waarde heeft. En dan 'niks + 20 = 20' gaat doen.


maar niks + 20 is toch ook gewoon 20?

Lees even terug, het gaat er niet om dat die de berekening niet goed doet, maar als ik level 30 ben (bijvoorbeeld) en er is even geen verbinding met de database, dan kan het zijn dat hij met een lege $row['level'] gaat werken, en dan zou ik level=level+20 is -> level=niks+20 krijgen. Snap je? Dus dan wordt ik lvl 20 terwijl ik 30 was. en 50 zou moeten worden!
 
Koen B

Koen B

05/02/2007 17:50:00
Quote Anchor link
nico schreef op 05.02.2007 17:46:
maar niks + 20 is toch ook gewoon 20?


heel scherp ;) maar wat als er in de database nou 300 staat ...
 
Koen B

Koen B

05/02/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 05.02.2007 17:45:
Controleer gewoon of er wat gegevens zijn gevonden, zo ja dan kan je updaten, anders niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if(mysql_num_rows($query) != 1){
   //query fout gegaan, geef melding en update niet
   }
else{
  // wel gegevens gevonden, update wel
   }
?>


Meest simpele oplossing om zoiets in de toekomst te voorkomen.


Dit is een vrij irritante oplossing, omdat ik heel erg veel queries heb in totaal. (honderden, misschien wel duizend)
Maar het is dus mogelijk dat php gewoon verder gaat als hij niks kan vinden door een tijdelijke downtime van de database ofzo?
Kan het ook met or die(mysql_error())? of werkt dit alleen als de query fout is?
Dit is namelijk makkelijker toe te voegen met ctrl h
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Koen B
 
Erik Rijk

Erik Rijk

05/02/2007 17:55:00
Quote Anchor link
Het is de simpelste oplossing die Robert bied.
Het helpt je wel van je probleem af, waarom niet gebruiken? Van die 3 regels wordt je script niet "merkbaar" langzamer hoor :)
 
Koen B

Koen B

05/02/2007 20:08:00
Quote Anchor link
Ik het mogelijk met or die(mysql_error())?
Of doet dat iets anders :o ik denk dat dit wel moet werken, maar ik wil het zeker weten ...
 
Manaus

Manaus

05/02/2007 22:03:00
Quote Anchor link
er kunnen altijd fouten onstaan in een query dus altijd or die erbij;)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

05/02/2007 22:35:00
Quote Anchor link
koen schreef op 05.02.2007 20:08:
Ik het mogelijk met or die(mysql_error())?
Of doet dat iets anders :o ik denk dat dit wel moet werken, maar ik wil het zeker weten ...


Niet doen, gebruik een error_handler die de boel logt. Als een gebruiker een melding krijgt over tabellen of een username voor het inloggen naar je database die niet goed zijn, heeft die (mogelijke) hacker meer informatie, waardoor het gemakkelijker wordt.
Geef een melding dat er wat fout is gegaan, met een globale beschrijving Bijv: Er kon geen verbinding worden gemaakt met de database, of Er zijn geen records geselecteerd.
En gebruik beter trigger_error en dan wel in combinatie met wat ik zei, je mag er nooit vanuit gaan dat query's altijd maar goed worden uitgevoerd, dus eerst controleren voor je verder gaat!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.