MYSQL gemiddelde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 12:02:41
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een mysql database waar iedere seconde een temperatuur wordt ingeschoten.
Nu wil ik graag een query maken waar het gemiddelde van ieder uur uit komt.
Dit is de query die ik nu gebruik
$result=mysql_query("SELECT * FROM `templog` ORDER BY `timeStamp` DESC",$link);
kan iemand mij op weg helpen?
Gewijzigd op 21/05/2018 12:03:06 door Marco Mattheijer
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 07:01:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2018 12:05:13
Quote Anchor link
Hoe ziet je tabel er uit?

PS: Waarom gebruik je nog de verouderde MySQL-functies? Tegenwoordig wordt MySQLi of PDO aangeraden.
Gewijzigd op 21/05/2018 12:05:22 door - Ariën -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

21/05/2018 12:07:27
 
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 12:10:33
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/05/2018 12:05:13:
Hoe ziet je tabel er uit?

PS: Waarom gebruik je nog de verouderde MySQL-functies? Tegenwoordig wordt MySQLi of PDO aangeraden.

Dat zal ik proberen uit te leggen,
Ik ben 2,5 jaar geleden met het projectje begonnen.
2 jaar geleden heb ik een herseninfarct gekregen en ben ik lang it de roulatie geweest. veel info ben ik kwijt en moet dus veel opnieuw leren. nu heb ik mijn projectje weer opgepakt en probeer ik weer verder te komen. nu blijkt dus dat ik eigenlijk opnieuw moet beginnen ?
is niet erg maar soms heb ik wat hulp nodig.

Dit is waar ik mijn tabel nu heb staan.
http://www.worstenzo.com/index.php


Toevoeging op 21/05/2018 12:13:47:

Adoptive Solution op 21/05/2018 12:07:27:


Ik heb je link gezien, en denk dat ik dan avg moet gebruiken, maar hoe vertel ik hem dan dat hij het gemiddelde van iedere uur moet pakken ?
Gewijzigd op 21/05/2018 12:12:35 door Marco Mattheijer
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2018 12:14:48
Quote Anchor link
Maar hoe ziet je databasetabel er uit?
 
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 12:17:46
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/05/2018 12:14:48:
Maar hoe ziet je databasetabel er uit?


ik heb een timestamp, een temp en een luchtvochtigheid.
neem aan dat je dat bedoeld ?
 
Aad B

Aad B

21/05/2018 12:21:48
Quote Anchor link
Zo ongeveer:
select AVG(temperatuur) from templog where datum = vandaag group by uur
Wel zelf de syntax nog even op orde brengen qua namen en tijdfunctie

AVG -> Gemiddelde
Gewijzigd op 21/05/2018 12:24:02 door Aad B
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/05/2018 14:00:21
Quote Anchor link
Alternatief: omdat het informatie over tijd betreft, en deze na afloop nooit meer verandert, zou je er ook voor kunnen kiezen om deze eenmalig te berekenen / uit te draaien, en dan in een statisch document of aggregaat-tabel op te slaan. Je hoeft deze dan nooit meer opnieuw te berekenen.

Houdt wel in dat als je een nieuw soort rapportage wilt, dat je deze opnieuw (eenmalig) zult moeten berekenen.
 
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 15:07:41
Quote Anchor link
Aad B op 21/05/2018 12:21:48:
Zo ongeveer:
select AVG(temperatuur) from templog where datum = vandaag group by uur
Wel zelf de syntax nog even op orde brengen qua namen en tijdfunctie

AVG -> Gemiddelde


ik ga hier even mee stoeien




Toevoeging op 21/05/2018 15:37:28:

- Ariën - op 21/05/2018 12:14:48:
Maar hoe ziet je databasetabel er uit?


# Naam Type Collatie Attributen Leeg Standaardwaarde Extra Actie
1 id int(11) Nee Geen AUTO_INCREMENT Veranderen Verwijderen Meer

2 timeStamp timestamp on update CURRENT_TIMESTAMP Nee CURRENT_TIMESTAMP ON UPDATE CURRENT_TIMESTAMP Veranderen Verwijderen Meer

3 temperature float Ja NULL Veranderen Verwijderen Meer

4 humidity float Nee Geen Veranderen Verwijderen Meer

5 Luchtdruk float Nee Geen Veranderen Verwijderen Meer

6 temperature2 float Nee Geen Veranderen Verwijderen


Toevoeging op 21/05/2018 21:51:10:

Aad B op 21/05/2018 12:21:48:
Zo ongeveer:
select AVG(temperatuur) from templog where datum = vandaag group by uur
Wel zelf de syntax nog even op orde brengen qua namen en tijdfunctie

AVG -> Gemiddelde

Ik hoop dat jullie een beetje geduld op kunnen brengen met mij?
Maar ik krijg de syntax niet goed. ik denk dat "datum = vandaag group bij uur" niet klopt ?
Gewijzigd op 21/05/2018 15:36:18 door Marco Mattheijer
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/05/2018 22:04:16
Quote Anchor link
Hoe ziet je query er nu uit?
 
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 22:08:15
Quote Anchor link
- Ariën - op 21/05/2018 22:04:16:
Hoe ziet je query er nu uit?


nu gebruik ik dit.
SELECT * FROM `templog` ORDER BY `timeStamp` DESC
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

21/05/2018 22:17:30
Quote Anchor link
Het is niet "bij uur", maar "by uur". "by" met een Griekse Y dus (het is in het Engels).
 
Marco Mattheijer

Marco Mattheijer

21/05/2018 22:26:13
Quote Anchor link
Rob Doemaarwat op 21/05/2018 22:17:30:
Het is niet "bij uur", maar "by uur". "by" met een Griekse Y dus (het is in het Engels).


helemaal gelijk, maar hij acceteert het laatste stukje niet ?
 
Aad B

Aad B

22/05/2018 22:49:08
Quote Anchor link
by uur is ook niet goed, dat was maar ter illustratie en je moet de tijdfunctie wel uitwerken:
Iets van GROUP BY STR_TO_DATE(`timestamp`,'%Y/%m/%Yd %h')
Gewijzigd op 22/05/2018 22:50:32 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.