mysql has gone away

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/05/2019 14:58:08
Quote Anchor link
Sinds ik al mijn mysql databases /lib/mysql heb verplaatst naar mijn externe bigstorage schijf op ee centos machine, krijg ik bij een cronjob wat datafeeds importeerd met LOAD DATA LOCAL INFILE de volgende foutmelding:

"mysql has gone away"

Ik heb in my.cnf de timeouts en inno_db_log verhoogt, maar dat lijkt het probleem niet te zijn.

Weet iemand wat dit probleem hier kan zijn?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 21:14:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/05/2019 15:13:08
Quote Anchor link
Ik vermoed dat de waarde van 'max_allowed_packet' in my.cnf te klein is dan je in te laden CSV-file.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/05/2019 17:33:27
Quote Anchor link
In de server logs zie ik veel over InnoDB - roll back all transactions for connection.
starting crash recovery
InnoDB: To roll back : 1 transactions, 194949 rows
etc etc

Ok ik heb max_allowed_packet = 128M gedaan
kijken wat hij nu doet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/05/2019 19:20:44
Quote Anchor link
En?
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

06/05/2019 19:29:17
Quote Anchor link
Nog steeds hetzelfde helaas. Net de cronjob weer geladen.

Transip gaat een migratie doen van Big Storage naar een andere Big Storage server te kunnen migreren om uit te sluiten dat de server de crash veroorzaakt.

Wel heel toevallig dat het net gebeurd, wanneer ik de database verplaatst heb naar big storage. Daarvoor werke alles perfect.

De error in de log begint zo met:
Quote:
PHP warning: Empty row packet body in /pad/naar/bestand/ line 340:

Dat verwijst naar een mysql query:

$o = mysqli_query($DBD->conn(),"select * from prijzen_temp pt, producten_temp prt where prt.ean = pt.ean AND prt.category != 0 ");

dan..

Quote:
PHP warning: Mysqli_query(): Mysql server has gone away in /pad/naar/bestand/ line 370:


Dan bij regel 370
$uplaatst = mysqli_query($DBD->conn(),"UPDATE datafeed SET last_cron = '".date('Y-m-d')."' WHERE id = '".$q['id']."' ");





Toevoeging op 06/05/2019 19:30:50:

TOEVOEGING:

elke keer als ik de cronjob weer laad, dan doet hij weer een aantal feeds en dat krijg ik weer hetzelfde.
Het is geen code fout iig. Het heeft altijd zonder deze fouten gewerkt.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

06/05/2019 22:36:29
Quote Anchor link
> Het heeft altijd zonder deze fouten gewerkt.

Mja, maar de opstelling is veranderd, en je database wordt waarschijnlijk ook elke keer groter.

Heb je al gekeken of er brakke queries in zitten of dingen die veel geheugen kosten? Is het echt nodig om *alles* te selecteren (SELECT * FROM prijzen_temp)? Staan er ook indexen op relevante kolommen? Mogelijk kosten dingen teveel tijd. Loop je toevallig tegen andere limieten aan (auto increment index toevallig)?

En, heb je de foutmelding al in Ome Goegel gegooid? Het eerste resultaat geeft bijvoorbeeld al veel info.
Gewijzigd op 06/05/2019 22:37:40 door Thomas van den Heuvel
 
Aad B

Aad B

07/05/2019 11:40:17
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/05/2019 12:58:39
Quote Anchor link
Ik heb de queries aangepast, nu ook de innodb_lock_wait_timeout aangepast, want dat is de volgende fout die eraan komt.

IK denk ergens toch dat de mysql database corrupt is.

Ik heb mysql gestopt met service mysqld stop en toen de migratie van alle databases gedaan naar de bigstorage externe schijf.

Kan het dan toch zo zijn dat hier iets niet goedgegaan is zonder foutmeldingen?
Als ik het geheel weer terugzet incl de config files aanpas naar de dafault locatie en het weer probeer, zal het dan zeker goed gaan?

Ik kreeg van transip het volgende bericht:

- er toch nog statische verwijzingen naar de directory van MariaDB zijn
- je voordat je de database hebt over gekopieerd de MySQL service hebt gestopt om corruptie te voorkomen
- de MySQL service dubbel actief is met het commando 'htop'
- er voldoende schijfruimte vrij is op de Big Storage met het commando 'df -h'
- de Big Storage partitie in Read Only modus is gemount
 
- SanThe -

- SanThe -

07/05/2019 15:24:45
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 07/05/2019 12:58:39:

- de Big Storage partitie in Read Only modus is gemount


Read Only?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2019 15:29:28
Quote Anchor link
Eh, ja.... Dat kan bewust of onbewust met partities op Linux.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/05/2019 16:36:01
Quote Anchor link
Hoe dan ook, het werkt niet, totaal niet, zelfde problemen. Mysql is helemaal van slag lijkt het wel. Ik zal alle database files maar weer terugzetten naar de dafault locatie, waar alles nog netjes werkte.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/05/2019 16:57:34
Quote Anchor link
Ben je echt met fysieke mysql-bestanden gaan schuiven? Waarom geen dumps vanaf de oude locatie en imports op de nieuwe locatie, waarbij je tussendoor in de configuratie de data-directories aanpast?

EDIT: op die manier had je ook terug gekund naar een werkende situatie. Alles zomaar verplaatsen lijkt mij inderdaad een nogal linke actie, je hebt dan geen echte exit-strategie mocht het misgaan.
Gewijzigd op 07/05/2019 16:58:38 door Thomas van den Heuvel
 
Aad B

Aad B

07/05/2019 21:14:52
Quote Anchor link
Met fysieke mysql-bestanden schuiven op het moment dat de mysql service gestopt is moet kunnen. Ik heb ook al eens zo'n actie uitgevoerd en dat werkt. Google op Move MySQL database en je vindt deze oplossing meerdere keren terug. Ben wel met Thomas eens dat backup dumps en imports op nieuwe locatie veiliger is.
Wat is hier fout gegaan? Hoe is de nieuwe big storage fysiek in het systeem geplaatst? USB of IP of anders?
Wie is owner/group van die data files en filestructuur? CHMOD -R 777 is knoeiwerk. Is er misschien een my.cnf of my.ini aangepast die niet hoort bij de actuele MySQL service?? Verder het 127.0.0.1 of localhost probleem kan bijna niet gerelateerd zijn aan MySQL tenzij hiervoor ook iets aangepast is in de conf, namelijk het adres waarop MySQL deamon "luistert". Wat staat er in de conf bij: bind-address???
Is MySQL deamon opgestart met een totaal andere conf? Kortom er is nogal wat mis en het beste is inderdaad om helemaal terug te gaan naar de oude situatie en een werkende migratie te ontwerpen.
Gewijzigd op 07/05/2019 21:46:02 door Aad B
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

08/05/2019 03:49:41
Quote Anchor link
Quote:
Hoe is de nieuwe big storage fysiek in het systeem geplaatst? USB of IP of anders?


dit lees ik erover:

Because Big Storage uses (Enterprise grade) HDD-disks and not the SSD's that the regular storage uses, the write- and read-speeds of this disk will be somewhat lower.

Quote:
Is er misschien een my.cnf of my.ini aangepast die niet hoort bij de actuele MySQL service?


Nee, alleen de /etc/my.cnf is aangepast.

Quote:
Verder het 127.0.0.1 of localhost probleem kan bijna niet gerelateerd zijn aan MySQL tenzij hiervoor ook iets aangepast is in de conf, namelijk het adres waarop MySQL deamon "luistert". Wat staat er in de conf bij: bind-address???

bind is defauld aar 127.0.0.1 zie mijn my.cnf hieronder. Het heeft er wel zeker mee te maken gehad, angezien, het daarvoor goed werkte met localhost.

Mijn my.cnf hieronder hoe het nu is.


Quote:

[client]
local-infile=1
#loose-local-infile = 1 // added this
socket=/mnt/bigstorage/mysql/mysql.sock


[mysqld]
#mysql.allow_local_infile=On
#local-infile=1
max_allowed_packet = 128M
innodb_lock_wait_timeout = 100
wait_timeout=600
interactive_timeout = 600
innodb_log_file_size= 128M
bind-address = 127.0.0.1
datadir=/mnt/bigstorage/mysql
socket=/mnt/bigstorage/mysql/mysql.sock
#datadir=/var/lib/mysql
#socket=/var/lib/mysql/mysql.sock
# Disabling symbolic-links is recommended to prevent assorted security risks symbolic-links=0
# Settings user and group are ignored when systemd is used.
# If you need to run mysqld under a different user or group,
# customize your systemd unit file for mariadb according to the
# instructions in http://fedoraproject.org/wiki/Systemd

[mysqld_safe]
log-error=/var/log/mariadb/mariadb.log
pid-file=/var/run/mariadb/mariadb.pid

#
# include all files from the config directory
#
!includedir /etc/my.cnf.d

loose-local-infile = 1


Ik heb een secondary my.cnf voor diretadmin hier:

/usr/local/directadmin/conf/my.cnf

dat is gewoon een extentie, en staat alleen een gebruikersnaam/wachtwoord en geen overige informatie.



Ik ga nu helemaal weer terug

Toevoeging op 08/05/2019 04:47:23:

En een update,

alles if weer terug gezet, incl de config naar:

#datadir=/var/lib/mysql
#socket=/var/lib/mysql/mysql.sock


phpmyadmin werkt weer, localhost en dus het had er hoe dan ook ZEKER welmee te maken.
de cronjob gaat nu weer niet door tot het einde en mysql verdwijnt. Ik denk omdat er niet genoeg ruimte is op de schijf.

Alleen nu is de schijf 99% vol, dus ik probeer deze maar uit te breiden. een externe schijf raad ik dus niet aan uit deze ervaring.



Toevoeging op 08/05/2019 05:15:13:

update log:

Quote:
May 08 05:12:16 ivomedia.nl mysqld[15462]: pthread_create.c:0(start_thread)[0x7f98db43ddd5]
May 08 05:12:16 ivomedia.nl mysqld[15462]: /lib64/libc.so.6(clone+0x6d)[0x7f98d95abead]
May 08 05:12:16 ivomedia.nl mysqld[15462]: The manual page at http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/crashing.html contains
May 08 05:12:16 ivomedia.nl mysqld[15462]: information that should help you find out what is causing the crash.
May 08 05:12:16 ivomedia.nl abrt-hook-ccpp[15580]: Process 15462 (mysqld) of user 993 killed by SIGABRT - dumping core
May 08 05:12:18 ivomedia.nl abrt-hook-ccpp[15580]: Failed to create core_backtrace: waitpid failed: No child processes
May 08 05:12:18 ivomedia.nl systemd[1]: mariadb.service: main process exited, code=killed, status=6/ABRT
May 08 05:12:18 ivomedia.nl systemd[1]: Unit mariadb.service entered failed state.
May 08 05:12:18 ivomedia.nl systemd[1]: mariadb.service failed.
May 08 05:12:18 ivomedia.nl abrt-server[15668]: Package 'MariaDB-server' isn't signed with proper key
May 08 05:12:18 ivomedia.nl abrt-server[15668]: 'post-create' on '/var/spool/abrt/ccpp-2019-05-08-05:12:16-15462' exited with 1
May 08 05:12:18 ivomedia.nl abrt-server[15668]: Deleting problem directory '/var/spool/abrt/ccpp-2019-05-08-05:12:16-15462'
May 08 05:12:23 ivomedia.nl systemd[1]: mariadb.service holdoff time over, scheduling restart.
May 08 05:12:23 ivomedia.nl systemd[1]: Stopped MariaDB database server.
-- Subject: Unit mariadb.service has finished shutting down
-- Defined-By: systemd
-- Support: http://lists.freedesktop.org/mailman/listinfo/systemd-devel
--
-- Unit mariadb.service has finished shutting down.
May 08 05:12:23 ivomedia.nl systemd[1]: Starting MariaDB database server...
-- Subject: Unit mariadb.service has begun start-up
-- Defined-By: systemd
-- Support: http://lists.freedesktop.org/mailman/listinfo/systemd-devel
Gewijzigd op 08/05/2019 04:49:59 door Daniel van Seggelen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.