MYSQL IN XAMPP start niet op .

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michel de poorter

michel de poorter

09/01/2012 17:16:22
Quote Anchor link
Hi,ik had een vraagje over xampp, ik heb xampp geinstalleerd maar het lukt niet om een database aan te maken ,MYSQL start niet op en als ik naar phpadmin ga krijg ik te zien dat ik geen toegang krijg tot de server, ik heb hem schoon geinstalleerd dus zonder resten van een vorige installatie, ik zou echt niet weten waar het aan ligt,ook bij wamp kan ik geen database aanmaken en bij usbserver v8 ook niet dus het word waarschijnelijk door de firewall tegengehouden of iets dergelijks hoewel ik de poort voor de usbserver open heb gezet, ik heb zoals jullie zien weinig verstand van dit soort dingen, wil graag met magento een website maken op een eigen server voordat ik hem online zet, ik gebruik windows vista maar ook als ik installeer zonder het gebruikersaccount aan houd ik hetzelfde probleem , weet iemand waar dit aan ligt of wat ik fout doe ?, bedankt alvast !
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:07:06
 
Wouter J

Wouter J

09/01/2012 17:20:32
Quote Anchor link
En nu met enters tussen de zinnen door? Zo'n lap tekst is nauwelijks leesbaar.

Wat staat er in de Error log van MySQL?
 
Cake Masher

Cake Masher

09/01/2012 17:24:14
Quote Anchor link
Er zit een control paneel bij xampp. Start deze op (als deze nog niet runt) en check of MySQL draait. Zo niet, zou je deze eventueel kunnen starten via het zelfde control paneel.

Als dit niet lukt, kan het zijn dat je installatie corrupt is of er al een andere service draait op de poort (3306 volgens mij) waar MySQL z'n server op wilt zetten. Als 't goed is, zou de server gewoon op moeten kunnen starten. Ook als je firewall aan staat. Test dit dan wel localhost, en probeer er niet vanaf een andere PC bij te komen.

Als 't wel lukt om de server op te starten. Ga naar de link http://localhost/phpmyadmin en vul je user + pass in wat op 't moment nog standaard is bij jou. Volgens mij was dat 'root' als user en wachtwoord leeg laten.
Als dit lukt, kan je binnen phpmyadmin je databases aan maken en de nodige query's uitvoeren.
 

09/01/2012 17:26:39
Quote Anchor link
Draaien xamp en usb server tegelijk op 1 pc?
Gewijzigd op 09/01/2012 17:27:04 door
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

09/01/2012 17:28:12
Quote Anchor link
Ik snap je probleem niet precies.
@Lees wouter's reactie,
Krijg je een Acces Denied error als je probeert inteloggen in phpmyadmin? Of kom je niet in phpmyadmin.
Link1
Link2
Ga eerst het volgende na:

Heb ik Xampp-Control panel aan staan?
Staan Apache En Mysql Server aan in xampp?
Heb ik na het installeren van xampp ook de security ingesteld?
(Dit kan je hier doen.Link Ga naar http://localhost/xampp/
Om die pagina te kunnen zien.
Link2)

Ga dan naar http://localhost/phpmyadmin/
als het goed is kun je dan inloggen met
gebruikersnaam: root wachtwoord: die je via de stappen hierboven hebt ingesteld.


Mocht het zo zijn dat je Apache niet kan starten,
dan kan het zijn dat je een IIS server hebt draaien op je pc.
Volg dan de volgende stappen hieronder.
Stappen
Als je die stappen gevolgt hebt dan veranderen de links van localhost naar bijvoorbeeld naar.
http://localhost:90/
90= ip die je dan ingesteld hebt.
Gewijzigd op 09/01/2012 17:43:52 door Bas van de Steeg
 
Cake Masher

Cake Masher

09/01/2012 17:28:16
Quote Anchor link
@Phoenix: Dat zou volgens mij niet zo veel uit moeten maken, beide zijn MySQL Servers en als 1 draait, start de andere idd. niet op (op de zelfde poort) maar phpmyadmin zou wel gewoon moeten kunnen verbinden naar de MySQL server die draait op dat moment.
Verbeter me als ik het fout heb.
 
Michel de poorter

michel de poorter

09/01/2012 17:49:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties , ik krijg een acces denied error,ik heb alleen xampp draaien , die andere servers heb ik niet meer en ook alles van verwijderd , ik heb xampp controlpanel aanstaan. Apache draait maar MYSQL houd er na 5 seconden mee op, als ik bij de service kijk rechtsboven zie ik dat het een systym-account is waarbij het controlpanel als een service gedraaid word , ik heb niet de mogelijkheid om dit te veranderen , zou het daarmee te maken kunnen hebben ? bedankt alvast !
Gewijzigd op 09/01/2012 17:56:53 door michel de poorter
 

09/01/2012 17:50:31
Quote Anchor link
@Cake Dat klopt, maar ik vermoed dat hij 2 servers op dezelfde poort draait, zoals Bas net heeft uitgelegd.
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

09/01/2012 18:26:47
Quote Anchor link
@Michel
Is het nu gelukt ?
 
Michel de poorter

michel de poorter

09/01/2012 18:33:07
Quote Anchor link
Nee, het is niet gelukt, MYSQL houd er na 5 sec mee op, ik zou echt niet weten waar het nou aan ligt, waar kun je de error-log lezen van MYSQL ? zie als je wilt ook nog even mijn vorige reactie, bedankt alvast .
Gewijzigd op 09/01/2012 18:35:07 door michel de poorter
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

09/01/2012 18:35:37
Quote Anchor link
@Michel
Lees mijn eerdere reactie.
 
Michel de poorter

michel de poorter

09/01/2012 18:56:58
Quote Anchor link
Bas ,die link over de security werkt niet en ik kan niet inloggen op http://localhost /phpadmin, dat is het hem juist ,als ik naar https://127.0.0.1 ga zie ik dat de verbinding niet beveiligd is, heeft het daar mee te maken ?

Toevoeging op 09/01/2012 19:16:04:

Ok nog even vanaf het begin, ik heb xampp schoon geinstallerd en MYSQL start niet op , MYSQL moet toch draaien om een database te kunnen aanmaken, dit probleem had ik ook met die andere servers , MYSQL start gewoon niet op , zou het dan toch met de firewall te maken kunnen hebben ? of een error in vista ?

Toevoeging op 09/01/2012 21:34:01:

Nog even een aanvulling,ik zie bij het opstarten van MYSQL 'terminating worker tread 1' verschijnen, dat zal het probleem wel zijn, weet iemand wat dit dit is en hoe ik het op moet lossen ? stel misschien domme vragen maar ik ben net begonnen, heb hier weinig verstand van, alvast bedankt.
Gewijzigd op 09/01/2012 21:37:06 door michel de poorter
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.