:::mySQL info nodig:::

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remi

Remi

28/05/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Ik ben nu wel wat gevorderder in PHP dus ik denk laat ik me nu eens verdiepen in mySQL databases om bijvoorbeeld een loginfunctie of zoekfunctie te maken (niet per se gelijk dat nodig).
K heb al naar een hoop topics gezocht, maar niet gevonden wat ik nu nodig heb.

Deze info heb ik eigenlijk nodig:
-Hoe maak ik een database?
-Hoe kan ik de database zien om te kijken wat er in staat?
-Het lijkt mij ook dat er een extensie is, welke eigenlijk, .sql gewoon?
-Ooit iets gezien dat je een wachtwoord, usrname en host moet intypen, hoe weet ik welke dat zijn?
-En wat ik verder dan nog moet weten (als dat het geval is).

Ik zou ook wel een werkend voorbeeld script willen hebben om te testen, dat kan ik namelijk goed gebruiken om het te leren.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:47:30
 
Crispijn -

Crispijn -

28/05/2008 18:47:00
 

28/05/2008 18:48:00
Quote Anchor link
ga eens naar freemysql.net
maak account en gebruik phpmyadmin
host ed worden weergegeven
meer niet (ik weet ook niewt hoe het werkt
 
Frank -

Frank -

28/05/2008 19:38:00
Quote Anchor link
Wanneer je SQL wilt leren en wilt leren omgaan met databases, dan is MySQL géén aanrader. MySQL doet dingen die helemaal niet kunnen, geeft geen foutmeldingen wanneer er dingen fout gaan, etc. etc. Alleen wanneer jij MySQL goed weet te configureren, kun je er enigzins op vertrouwen. In alle andere gevallen zijn de resultaten volkomen onbetrouwbaar.

Leesvoer (en deze lijst is nog niet eens compleet...)

Wil je dus snel en effectief met databases en SQL aan de slag, pak dan een andere database, bv. PostgreSQL, FireBird, SQL Server, Oracle, DB2 of wat dan ook, alles is beter dan MySQL.
 
Remi

Remi

28/05/2008 21:20:00
Quote Anchor link
ja ma phpmyadmin werkt nie op mijn server
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/05/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Hoezo niet? Iedere host die een redelijke service aanbiedt ondersteunt MySQL en heb je dus toegang tot die database via PHPMyAdmin. Anders heb je waarschijnlijk met een andere databasetype te maken, misschien eentje die Frank opnoemde.
 
Remi

Remi

29/05/2008 08:30:00
Quote Anchor link
Oke, maar het probleem is dat ik ook nog niet helemaal weet hoe dat dan werkt. Ik ken het opzich wel, maar moet het nou al op de server staan(hoor ik van veel mensen)of kan ik het zelf ook uploaden?
 
Remi

Remi

29/05/2008 08:35:00
Quote Anchor link
en voor pgfrank, waarom zou ik iets sanders gebruiken als mysql ook gewoon te leren is en veel meer word gebruikt, voor op dit phphulp.
 
- SanThe -

- SanThe -

29/05/2008 08:36:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 
Frank -

Frank -

29/05/2008 08:54:00
Quote Anchor link
Remi schreef op 29.05.2008 08:35:
en voor pgfrank, waarom zou ik iets sanders gebruiken als mysql ook gewoon te leren is en veel meer word gebruikt, voor op dit phphulp.
Omdat je eenvoudiger en sneller met een andere database SQL kunt leren dan dat je dit met MySQL kunt leren. Vervolgens kun je de geleerde SQL gaan toepassen op MySQL en blijkt ineens dat MySQL ook met correcte SQL uit de voeten kan.

MySQL geeft nauwelijks foutmeldingen wanneer jij iets fout doet, jij denkt dat het resultaat correct is. Dat dit niet het geval is, dat is jouw probleem, daarmee zul je jij nog heel fraai op je smoel gaan. Daarnaast ben je vele uren extra kwijt met debuggen, ook zo'n fijn tijdsverdrijf.

Leer dus eerst SQL met een goede database en ga daarna eventueel met MySQL aan de slag. En mocht je met MySQL aan de slag gaan, ga hem eerst goed configureren, anders wordt het niks.

Ps. Ga er maar van uit dat er nauwelijks hosting providers zijn die MySQL fatsoenlijk hebben geconfigureerd, dat vinden de meeste al te lastig.
 
Remi

Remi

29/05/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Oke, tnx dus het werkt oneveer wel allemaal hetzelfde qua query? Dus heb ik het verstand van de een, is het een eitje om naar de volgende te gaan?

En hoe gebruik ik PhpMyAdmin op de server, moet ik het uploaden en dan in adresbalk typen ofzo, of ergens opstarten vanaf de server?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remi
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.