MySQL injections

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »
Martin Meijer

Martin Meijer

07/04/2007 10:05:00
Quote Anchor link
Wat kan je daadwerkelijk tegen mysql injections doen?

En hoe kunnen andere mensen zoeken naar mogelijke mysql injections in een nieuw gemaakte source?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:39:13
 
Niels Beckers

Niels Beckers

07/04/2007 10:08:00
Quote Anchor link
mysql_real_escape_string() gebruiken.
jij kan op zoek gaan door bevoorbeeld in elke inputr een ' of " enzo te zetten dan kan het misgaan in de mysql
 
Martin Meijer

Martin Meijer

07/04/2007 10:32:00
Quote Anchor link
En als ik alle input die gedaan wordt in een query weg schrijf als volgt:

mysql_query("INSERT INTO leden(id,gebruiker,aangemeld,etc..." VALUES('','".$_POST['gebruiker']."','".$_POST['datum']."',etc...)) or die(mysql_error());

Is dit veilig omdat ik het tussen ' ' zet en dan ".$_POST['var']."

Of moet ik er meer tegen beveiligen?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/04/2007 10:40:00
Quote Anchor link
Nee dat is niet veilig! Een ' in de input van een gebruiker levert nu namelijk een probleem op. En juist dit probleem zou misbruikt kunnen worden in de vorm van sql injectie.

Alle input van een gebruiker in de vorm van een string moet je beveiligen met de functie mysql_real_escape_string(). In het geval van integers zul je moeten controleren of het wel daadwerkelijk integers zijn. Gebruik bijvoorbeeld de functie ctype_digit().
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

07/04/2007 10:55:00
Quote Anchor link
Over ctype_digit() gesproken. Als ik die gebruik op mijn home server dan krijg ik error van undefined function. Ik gebruik PHP 5.1
 
Baarr

Baarr

07/04/2007 11:02:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$query
= "INSERT INTO leden(id,gebruiker,aangemelddatum)  VALUES ('','". mysql_real_escape_string($_POST['gebruiker'])."','".mysql_real_escape_string($_POST['datum'])."')";

?>


Overigens voldoet is_numeric ook wel om te checken of het een getal is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/04/2007 11:06:00
Quote Anchor link
Jurgen schreef op 07.04.2007 10:55:
Over ctype_digit() gesproken. Als ik die gebruik op mijn home server dan krijg ik error van undefined function. Ik gebruik PHP 5.1
Vreemd. Het zou gewoon moeten werken. Maar goed, je kunt ook altijd nog is_numeric() gebruiken.
 
Martin Meijer

Martin Meijer

07/04/2007 11:07:00
Quote Anchor link
ok geweldig! Hartstikke bedankt jongens!

Als er meer beveiligings tips zijn, laat maar weten graag!
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/04/2007 11:11:00
Quote Anchor link
Voor checken of het een getal is kan je net zo goed intval() gebruiken. elk getal maakt die het integer value van. Deze kan je in tegenstelling tot is_numeric() gewoon in je query gebruiken, net zoals mysql_real_escape_string()
 
Joren de Wit

Joren de Wit

07/04/2007 11:20:00
Quote Anchor link
Hmm, intval() zou ik toch liever niet gebruiken. Deze functie kan nogal eens onverwachte resultaten opleveren. Zo kun je bijvoorbeeld al geen getallen groter dan 2147483647 (de maximale waarde van een integer op een 32 bit systeem) gebruiken.

En kijk bijvoorbeeld ook eens naar dit voorbeeldje.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo intval(0031); // 25
?>

Je denkt dat je de landcode van Nederland ingevuld hebt, maar in je database komt 25 te staan...
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/04/2007 11:29:00
Quote Anchor link
Hey!! Dat is nieuw voor mij, maar goed dat je het zegt :) Dat is wel erg raar, maar dan zal ik dat zelf alleen gebruiken als het om een id of een normaal nummer gaat. (deed ik toch al, anders vallen voorloop nullen weg, dus dit soort dingen deed ik met een regex)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/04/2007 11:30:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 07.04.2007 11:20:
Hmm, intval() zou ik toch liever niet gebruiken. Deze functie kan nogal eens onverwachte resultaten opleveren. Zo kun je bijvoorbeeld al geen getallen groter dan 2147483647 (de maximale waarde van een integer op een 32 bit systeem) gebruiken.

En kijk bijvoorbeeld ook eens naar dit voorbeeldje.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo intval(0031); // 25
?>

Je denkt dat je de landcode van Nederland ingevuld hebt, maar in je database komt 25 te staan...

PHP denkt blijkbaar dat je dan een octaal nummer bedoelt. 3 * 8 + 1 ...
 
Martin Meijer

Martin Meijer

07/04/2007 11:36:00
Quote Anchor link
Ok dat is raar :S, maar bedankt voor alle tips. Ik ge gelijk aan de slag!
 
Niek s

niek s

07/04/2007 13:41:00
 
Kalle P

Kalle P

07/04/2007 13:45:00
Quote Anchor link
Door wie zou die gemaakt zijn.

Ik stuur mensen altijd hier door naar toe:
http://www.phpfreakz.nl/downloadz/webprogrammers_hacking_huide.pdf

edit:
foutje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.