MySQL - INSERT INTO WHERE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Yanick  vB

Yanick vB

03/05/2012 16:51:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik loop al even te zoeken naar een INSERT INTO WHERE. Op het internet vind ik wel wat maar het werkt allemaal niet. Misschien kunnen jullie mij verder op weg helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
INSERT INTO
                                            Gebruikers (voornaam, achternaam, wachtwoord, email)
                                        VALUES
                                            ('".mysql_real_escape_string($_POST['voornaam'])."',
                                            '".mysql_real_escape_string($_POST['achternaam'])."',
                                            '".mysql_real_escape_string(md5($_POST['wachtwoord1']))."',
                                            '".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."')
                                        AND NOT EXISTS (SELECT email FROM Gebruikers WHERE email='".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."');


Dit was 1 van de vele dingen die ik heb geprobeerd maar niks werkten...

Yanick
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 21:19:02
 
Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 16:54:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
INSERT INTO
    Gebruikers
        (voornaam,
         achternaam,
         wachtwoord,
         email)
    VALUES
        ('".mysql_real_escape_string($_POST['voornaam'])."',
        '".mysql_real_escape_string($_POST['achternaam'])."',
        '".mysql_real_escape_string(md5($_POST['wachtwoord1']))."',
        '".mysql_real_escape_string($_POST['email'])."')

zet dan de kolom 'email' in je database op unique, en test de query. is er een foutmelding (dat er dubbel is) weet je genoeg.
Gewijzigd op 03/05/2012 16:56:06 door Jeroen VD
 
Yanick  vB

Yanick vB

03/05/2012 17:04:49
Quote Anchor link
Dankjewel ik ga het even proberen :).

-
-

Inderdaad het werkt, thanks...
Dom van me dat ik dat nooit eerder heb gezien/gebruikt.
Gewijzigd op 03/05/2012 17:10:09 door Yanick vB
 
Jeroen VD

Jeroen VD

03/05/2012 17:57:39
Quote Anchor link
dat is niet dom, dat is onervaren. wanneer je dit soort dingen vaker hebt gedaan, weet je vortaan wat je moet doen. een database kan zoveel, wanneer je in php een hoop moet gaan klooien moet je jezelf afvragen of het niet makkelijker kan. hetzelfde met queries.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.