Mysql: * of apart?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

15/06/2005 01:01:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me dit af:

Als je een query uitvoert heb je de mogelijkheid om alles te selecteren (SELECT * FROM tabel) en om alleen te selecteren wat je nou eigenlijk moeten laten zien (SELECT id, naam FROM tabel).

Maakt het nou eigen lijk wat uit of je nou * gebruikt of apart selecteerd?

Gaat het misschien sneller om alleen te selecteren wat je wilt? of kost het minder bandwith?

Wie weet het antwoord?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 03:49:32
 
Winston Smith

Winston Smith

15/06/2005 02:13:00
Quote Anchor link
Het is altijd beter om alleen dat te selecteren wat je nodig hebt. Het staat me bij dat het gebruik van * onveilig is, maar waarom weet ik niet.

Maar zelf gebruik ik wel * als ik heel veel moet selecteren, maar dat is meer uit gemakzucht dan dat er echt een theorie achter zit of zo ;)

En ik kan me wel voorstellen dat het wat sneller is en minder bandbreedte gebruikt, maar of dat ook klopt...?
 
Marien xD

Marien xD

15/06/2005 09:37:00
Quote Anchor link
doordat je minder selecteerd uit je database heb je minder server load. Met bijvoorbeeld een script zoals criminals welke enorm veel server load genereerd. Daarbij is het effectiever om minder data terug te krijgen. Want met * krijg je de informatie terug uit alle kolomen en niet de kollomen die je selecteerd. Ik hoop dat je er wat aan heb. Leer jezelf maar gewoon te selecteren wat je nodig heb dan heb je bijna altijd de beste database performance...
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

15/06/2005 13:53:00
Quote Anchor link
Ok,

Bedankt voor de info :).

*Gaat heel wat dingen aanpassen*
 

15/06/2005 15:15:00
Quote Anchor link
Nog wat: Alle mysql resultaten worden opgeslagen in een php variabelen, neemt ook nog eens ruimte en tijd in beslag!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.