Mysql of Mysqli

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

02/01/2016 21:32:40
Quote Anchor link
hoi ik heb een vraag,
ik bekijk de laatste tijd veel tutorials en het is me opgevallen dat oude tutorials vaak MySQL gebruiken en de wat nieuwere tutorials MySQLi gebruiken. Nu is mijn vraag of het uitmaakt wat je gebruikt en of dat MysQli uitgebreider of juist minder uitgebreider is?

mvg, soccertime
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:36:06
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2016 21:41:44
Quote Anchor link
De functies van mysql_***() zijn verouderd, en worden in PHP 7 niet ondersteunt. Als opvolger is hierom de mysqli_****() functie-bibliotheek geintroduceerd, waarbij de 'i' voor improved staat. Deze is uitgebreider, en zelfs stukken beter dan zijn voorganger. Voornamelijk omdat je zowel procedureel als object-georiënteerd kan werken.

Als we naar de procedurele variant kijken, is het verschil vooral een 'i' in de functies. Dus mysql_query() wordt mysqli_query(). Wel wordt er bij enkele functies een extra parameter verwacht die verwijst naar je connectie. In tegenstelling tot de oude mysql-bibliotheek gebruik je voor de connectie nu enkel mysqli_connect waarbij je zowel je hostname, username, wachtwoord én database naam in benoemt.

Mijn advies: Stap nu over op MySQLi, voor het te laat is.

Het gaat hier alleen om de functies binnen PHP, en niet om de database-type die je gebruikt. Die kan je uiteraard gewoon bij MySQL houden.
 
Soccertime website

soccertime website

02/01/2016 21:45:34
Quote Anchor link
als ik het goed begrijp hoef ik alleen in het script gebruik te maken van mysqli.

bedankt voor het snelle antwoord

Toevoeging op 02/01/2016 22:42:50:

nu heb ik nog een vraagje over dit onderwerp zou ik wel gewoon gebruik kunnen maken van MySQL in mijn script ook al is het handiger gebruik te maken van MySQLi, ik wil dit alleen op kleine dingen toepassen zoals een poll
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/01/2016 11:11:12
Quote Anchor link
Of het kan: hangt van je PHP versie af (en hoe lang je host deze versie nog aan blijft houden, oftewel: de code werkt nu misschien nog, maar volgende week misschien niet meer)
Of het verstandig is: Nee.
Gewijzigd op 03/01/2016 11:12:37 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.