MySQL Query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 17:50:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een Film lijst. Hierbij kun je via de admin films toevoegen. Elke film heeft een genre en ik wil dus dat je ook een film bij een genre kan neer zetten.
Dat is allemaal heel simpel, maar een film kan meerdere genres hebben.
Ik gebruik 1 row voor de genre genaamd genre in de tabel film.
Nu kan er in die row bijv. 1-5 staan, dus Genre ID nummer 1 en ID nummer 5.
Maar nu kan ik niet met een query simpelweg controleren of een film in die genre zit.
Dit kan NIET
SELECT * FROM film WHERE genre='".$gen['id']."'
Ofzoiets.
Nu heb ik een functie gemaakt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    function genre($a,$b)
    {

        /* $a = ID nummer van de genre */
        /* $b = ID nummers van de genres van de film */

        $genres = @explode("-",$b);
        for($i = 0; $i <= count($genres)-1; $i++)
        {

            if($genres[$i] == $a)
                return $genres[$i];
        }
    }

?>

Die opzich goed werkt, hij geeft het ID nummer terug als die film in die genre zit alleen nu het probleem!!
Hoe maak ik die werkent via een Query?
Want
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mysql_result(mysql_query("SELECT count(id) FROM films WHERE genre='".genre($gen['id'],genre)."'"),0);
?>

Werkt natuurlijk niet.
De functie genre heeft 2 waardes nodig.
1: ID nummer van de genre,
2: Alle genres van die film.
Maar hoe maak ik dit werkent?

Sommige zullen het wel niet snappen 8)

m.v.g
Dennis Mertens
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:16:54
 
Robert Deiman

Robert Deiman

18/01/2006 17:55:00
Quote Anchor link
@ Dennis

Waarom doe je het zo moeilijk? Het is veel gemakkelijker om van filmnaam en genre een sleutel te maken. (die combinatie moet uniek zijn) en dan krijg je dus wel een nieuwe regel in je filmtabel, voor elk 2e genre van de film. Maar zo kan je wel op film selecteren. Als je dan ook nog van je filmid de auto increment weghaald en een nieuw veld, genaamd rec_id toevoegd (betekend record id) en die auto_inc maakt, hou je toch de werking met je filmid, en dan kan je veel gemakkelijker selecteren.
Zeker als je straks duizenden films in zo'n database hebt zal deze manier van werken nogal veel servercapaciteit kosten.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 17:56:00
Quote Anchor link
Aha en met 3 genres?
En mijn manier vind ik opzich heel simpel.
Gewijzigd op 18/01/2006 17:57:00 door Dennis Mertens
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

18/01/2006 18:40:00
Quote Anchor link
En je zegt dat mijn manier veel servercapiciteit kost.
Het werkt niet eens :|, dus het kost ook niks.
 
Willem vp

Willem vp

19/01/2006 09:58:00
Quote Anchor link
Dennis:
Aha en met 3 genres?
En mijn manier vind ik opzich heel simpel.
Maak een tabel 'filmgenres' aan met als velden (bijvoorbeeld) film-id en genre-id. Stel dat film ABC de genres 1, 3 en 6 heeft, dan krijg je 3 records in de tabel filmgenres:

film-id genre-id
ABC 1
ABC 3
ABC 6

Met een SELECT genre-id from filmgenres WHERE film-id = 'ABC' kun je dan opvragen in welke genres een film zit.

Met SELECT film-id from filmgenres WHERE genre-id = 1 vraag je op welke films allemaal van genre 1 zijn.

Jouw oplossing is inderdaad simpeler, maar het is veel ingewikkelder om iets met die data te doen. Als je bijvoorbeeld alle actiefilms wilt hebben moet je elk record inlezen en de string met genres verwerken. Door de koppeling tussen film en genre in een aparte tabel te zetten, heb je veel meer mogelijkheden.

Het berekenen van het aantal films in een genre (waar je oorspronkelijke vraag over ging) kan dan heel eenvoudig met:

SELECT genre-id, COUNT(*)
FROM filmgenres
GROUP BY genre-id
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 10:03:00
Quote Anchor link
Dennis:
En je zegt dat mijn manier veel servercapiciteit kost.
Het werkt niet eens :|, dus het kost ook niks.


Als je straks 1000 films hebt, moet je elke film uitlezen, en kijken of het genre (of de genres) overeenkomen met waarop wordt gezocht. Je gaat PER film kijken of die overeenkomt, zo ja weergeven, zo nee, volgende film. Dit kost onnodig veel rekenkracht. Zeker wanneer je een grote database krijgt werkt jou methode nogal vertragend.
Met de methode die Willem aangaf (komt deels overeen met mijn idee, hij heeft er alleen een extra tabel bij gemaakt) SELECTEERD die alleen de films uit het genre, en hoeft er niet zoveel gerekend te worden. Daardoor is die manier veel sneller en kost die minder servercapasiteit.
Snappie?
 
Willem vp

Willem vp

19/01/2006 12:16:00
Quote Anchor link
@Robert:
Ik zou overigens niet eens een nette manier weten om het zonder extra tabel te doen. Als je die extra records aanmaakt in je film-tabel (zoals je in een eerder bericht voorstelde) dan moet je alle overige informatie dubbel gaan opslaan. dat is zonde van je disk-capaciteit (en uiteindelijk ook van je snelheid).
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 12:20:00
Quote Anchor link
Klopt, het voorbeeld van mij was niet de netste, maar het ging mij er eigenlijk ook om, dat de genres niet bij elkaar in 1 kolom moesten staan (1-3-5 ofzo) Maar apart, omdat dat veel aan snelheid scheelt.
Inderdaad is mijn oplossing geen nette, en helemaal niet volgens de normalisatieregels. Maar daar was het me ook niet om te doen.
Tjah.. Je kan zo eigenlijk ook wel al zien dat er niet genormaliseerd is, dan zou het er wel anders uit zien.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2006 12:23:00
Quote Anchor link
Mijn ervaring is dat een koppeltabel in elke veel-op-veel relatie de beste oplossing is.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 12:27:00
Quote Anchor link
Klopt, ben ik met je eens.. het was ook geen net voorbeeld.
Ik bedacht me net trouwens nog iets. als je die genres nou zo opslaat -1-5-8- enzovoort dat betekend dat ieder genrenummer tussen 2 - staat. Als je dan je query zo doet:
$sql="SELECT * FROM film WHERE genre LIKE '%-".$gen['id']."-%'";
Kan het wel werken. Maar zoals al eerder aangegeven, moet er dan veel meer gezocht en gerekend worden en kost dat capaciteit.

EDIT: % tekens aan LIKE toegevoegd
Gewijzigd op 19/01/2006 12:28:00 door Robert Deiman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.