mysql result als constant gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Didier mercier

didier mercier

17/01/2009 13:52:00
Quote Anchor link
Hallo,
ik vraag me af als het mogelijk is, een mysql result te gebruiken als constant.

Ik selecteer alle records uit een specifieke land :

$result = mysql_query('SELECT * from clients as T_BE WHERE LEFT(Client_adres_land,2) = "be"')

maak er een constant van de result

define (T_BE,$result)

tot daar alles ok.

Maar ik bebrijp niet goed hoe dat ik die T_BE terug kan lezen om de resultaten te begruiken.

Weet iemand hoe het moet??
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:19:38
 
Frank -

Frank -

17/01/2009 14:01:00
Quote Anchor link
$result is een resultset met daarin honderden tot wellicht miljoenen records en/of kolommen. Daar kan echt van alles in staan.

Wanneer jij met deze brei van gegevens iets wilt gaan doen, zul je dit wel eerst moeten gaan fetchen anders is het totaal onbruikbaar. Ga dus met mysql_fetch-assoc() aan de slag.

De aanpak om e.e.a. in een constante te zetten, lijkt mij niet goed. Je hebt geen idee hoeveel records je ophaalt, hoe wil je dan bepalen wat je daar mee wilt gaan doen? Ga je eens verdiepen in de beginnerstutorials over het gebruik van een database, dan zul je zien dat je eerst moet zorgen voor een goede structuur van je code. Dat mist nu nog.

tips:
- NOOIT een * in je SQL gebruiken, je hebt geen idee wat je dan gaat ophalen. Dat maakt debuggen bijzonder lastig. Daarnaast is de query met een * langzamer.
- Gebruik nooit dubbele quotes " binnen de query, SQL vereist enkele quotes ' om een string. Jij hebt het omgedraait en schrijft dus geen geldige SQL, wat voor problemen kan gaan zorgen.
- Zet je queries in een variabele, $query of $sql, en voer deze variabele later uit. Dan kun je de query nog eens echoen wanneer je moet debuggen of optimalizeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.