MySQL wil niet starten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »
John de Boer

John de Boer

24/08/2005 13:34:00
Quote Anchor link
Ik heb MySQL geïnstalleerd op dezelfde manier als ik anders ook deed (in winxp), echter ik krijg de service niet gestart.
Als ik de service start (via Systeembeheer->services) krijg ik een melding:
"Kan de MySql-service op Lokale computer niet starten. Fout 1067: Het proces is onverwachts beëindigd."

PHP hulp

PHP hulp

16/05/2025 16:26:10

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 14:02:00
Quote Anchor link
If you get an error saying System error 1067 has occurred it means a configuration directive in c:\my.cnf couldn't be processed. That can be due to a typographical error in the name or value of a setting. Similarly, the path referred to by the setting's value could be inaccessible due to insufficient permissions.

Dit komt van deze site

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 14:56:00
Quote Anchor link
Ik had geen c:\my.cnf maar heb die maar ff gekopieerd:

"
NOTE: If you on NT install MySQL in any other folder than
C:\MYSQL and you intented to start MySQL as a service,
you must create a file named C:\MY.CNF with the following
information:

[mysqld]
basedir=E:/installation-path/
"

Ik heb MySQL in g:\mysql, en dat dus ook zo in my.cnf ingesteld bij basedir.

in mijn my.ini stond:
[mysqld]
basedir=G:/MySQL
#bind-address=localhost
datadir=G:/MySQL/data
language=G:/MySQL/share/dutch
#slow query log=G:/LOG/MySQLslow.log
#tmpdir=C:/WINDOWS/TEMP
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=G:/MySQL/bin/mysqld-nt.exe
user=Administrator
password=*****

Het mocht niet baten, ook niet na pc opnieuw opgestart te hebben (mysql renamed my.cnf dan naar my_cnf.bak)
Gewijzigd op 24/08/2005 14:57:00 door John de Boer

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:11:00
Quote Anchor link
Al je slashes staan de verkeerde kant uit.:-)

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:17:00
Quote Anchor link
Het heeft altijd al zo gewerkt, alleen nu niet meer na een volledige herinstallatie van winxp.
en volgens mij maakt het voor mysql niet uit of ik nu \ of / gebruik, want ook met
basedir=G:\MySQL
krijg ik hetzelfde probleem
Gewijzigd op 24/08/2005 15:18:00 door John de Boer

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:21:00
Quote Anchor link
[mysqld]
basedir=G:\MySQL\
#bind-address=localhost
datadir=G:\MySQL\data\
language=G:\MySQL\share\dutch
#slow query log=G:\LOG\MySQLslow.log
#tmpdir=C:\WINDOWS\TEMP
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=G:\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
user=Administrator
password=*****

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:23:00
Quote Anchor link
Ik had ook echt alle /'s vervangen door \'s

Taakbeheer werkt ook pas nadat ik gpedit.msc gerund hebt en uitgeschakeld.
misschien dat het er iets mee te maken heeft.
(zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=f73e4175d7e12cbc6145807e6801210b&threadid=221861&highlight=gpedit.msc)
Gewijzigd op 24/08/2005 15:36:00 door John de Boer

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:24:00
Quote Anchor link
Maar ook de eind \ in basedir=G:\MySQL\

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 15:31:00
Quote Anchor link
Ook basedir=G:\MySQL\ lost het probleem niet op.

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 15:35:00
Quote Anchor link
Ik weet verder ook niks zinnigs meer.
Opnieuw installeren?

Han eev

Han eev

24/08/2005 17:51:00
Quote Anchor link
Of nog een keer alles doorlezen of je het echt wel goed hebt gedaan!

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 18:49:00
Quote Anchor link
Ik heb het al zo vaak op die manier gedaan.
Het is gewoon een kwestie van installeren, winmysqladmin opstarten en daar login en pass opgeven en hij moet draaien, net als die andere vorige keren.

Ik heb mysql gedeïnstalleerd en moest voor het runnen van setup (om hem opnieuw te installeren) zelfs:
lh %systemroot%\system32\dosx
in mijn autoexec.nt hebben staan... :-O

EDIT:
Ik had vorige keren geen SP2 geïnstalleerd
misschien heeft dat er ook invloed op.
Gewijzigd op 24/08/2005 21:53:00 door John de Boer

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 21:54:00
Quote Anchor link
UPDATE:
als ik mysql.exe execute krijg ik de melding:
"ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)"

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2005 23:14:00
Quote Anchor link
ERROR 2003 (HY000): Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
That means the servers didn't stay started. The most likely reason is the my.cnf file has errors in it. Go back to the Start the services step and carefully read the section about checking the Event Viewer logs.

Komt van dezelfde site als die ik al eerder heb gegeven.
(Je kan ook zelf even zoeken/googlen)

John de Boer

John de Boer

24/08/2005 23:35:00
Quote Anchor link
Ik heb ook zelf zitten zoeken!
Alleen misschien niet op de juiste plek...
En ik dacht ook 2 weten meer dan 1

ik zoek wel ff via google

- SanThe -

- SanThe -

25/08/2005 00:24:00
Quote Anchor link
Was niet lullig bedoeld hoor. Maar op die site die in een eerder antwoord van mij staat, staat nog veel meer informatie/oplossingen wat betreft jouw probleem.

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

25/08/2005 06:44:00
Quote Anchor link
- Heb je misschien een firewall draaien welke processen blokkeerd?
- Kun je iets terugvinden in je Eventlogs?
- Ik vind het vreemd dat de poort (3306) staat uitgecomentariseerd in de configuratie? Haal dat hekje daarvoor eens weg en start MySQL nog eens?

John de Boer

John de Boer

25/08/2005 13:37:00
Quote Anchor link
Remco:
- Heb je misschien een firewall draaien welke processen blokkeerd?
- Kun je iets terugvinden in je Eventlogs?
- Ik vind het vreemd dat de poort (3306) staat uitgecomentariseerd in de configuratie? Haal dat hekje daarvoor eens weg en start MySQL nog eens?

Ik heb Kerio Personal Firewall normaal draaien maar als ik die uitzet, samen met ICS/ICF, wil de service ook niet starten
en ook poort 3306 uitcommentariseren helpt niet (het is trouwens ook al de standaard-poort)
Gewijzigd op 25/08/2005 13:39:00 door John de Boer

John de Boer

John de Boer

21/09/2005 11:54:00
Quote Anchor link
Bij deze is het probleem opgelost!
(dus mag wel slotje op ;-))

Ik heb geheel winxp weer opnieuw geïnstalleerd en kwam er toen achter dat host.frm onjuiste informatie bevatte.
Ik heb MySQL ge-uninstalled en weer herinstalleert op een andere schijf, computer herstart en MySQL draaide weer als een zonnetje! :-)

Ik had dus de map mysql\data\mysql geheel moeten verwijderen, of mysql eerst moeten un-installen voor ik hem weer opnieuw installeerde, want ik had alle databases nog op schijf staan, en gaf verkeerde (host-)informatie door.
(ik heb hem niet op schijf C: zodat ik die gegevens niet kwijt zou raken als ik windows weer eens opnieuw zou moeten installeren).

(zie ook http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=2&iid=698848#id700635)
Gewijzigd op 21/09/2005 11:57:00 door John de Boer

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.