MySQLi Collation

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Ontwikkelaar / ASP.NET MVC / Azure / C#

Functieomschrijving Ben jij een ervaren .NET Ontwikkelaar en ben jij gewend om in technische uitdagende omgevingen te werken met onder andere C#, ASP.NET en Azure? Dan is deze functie voor jou! Als .NET Ontwikkelaar ga je: Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); Ondersteunen bij de Azure migratie; Coachen van andere ontwikkelaars; Begeleiden van het team en Product Owner; Waarborgen van de Scrum principes; Wegnemen van impediments voor het team; 20% van je tijd besteden aan innovatie; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Als .NET Ontwikkelaar heb je: HBO/WO

Bekijk vacature »

Als .NET Core developer innovatieve projecten

Functieomschrijving Als .NET developer kom je te werken in een Agile omgeving en krijg je een aantal .NET developers, een product owner en een business analist in je team van collega's. Je bouwt samen aan een nieuwe software oplossing die straks het hele afhandelingstraject verzorgd van een specifieke schade verzekering. Van aanvraag tot bemiddeling tussen partijen en inzet van experts om de schade te bepalen is straks een gestroomlijnd proces. Dat is super fijn voor alle partijen omdat alles snel en overzichtelijk in een omgeving wordt verwerkt en dat versneld het proces enorm. Werk jij graag aan innovatieve software en

Bekijk vacature »

Systeembeheerder hybrid cloud

Systeembeheerder hybrid cloud - 32 tot 40 uur - Zwolle Ben jij een ervaren systeembeheerder en heb je kennis van en ervaring met VMware, Windows Server, Office 365 en Azure? Kan je in zowel on-premises als in de cloud werken? Wil je graag werken in een omgeving waarin je nieuwe ontwikkelingen in de praktijk toepast?Dan ben jij de systeembeheerder die Windesheim zoekt. Functieomschrijving Wij zoeken per direct een systeembeheerder die naast on-premises omgevingen ook kennis en ervaring heeft van cloud omgevingen, zoals Azure en Office 365. Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van AD, Azure ADen Office365 diensten. Je

Bekijk vacature »

Front-end Developer WPF

Heb jij kennis en ervaring met WPF en C#? Ben je technisch en heb je goed gevoel voor design? Wil jij met jouw kennis de zorg verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan Als Front-end Developer bij Zorgplatform ga je werken aan de interface voor zorgprofessionals. Zorgplatform is een platform waarmee medische gegevens op een veilige manier uitgewisseld worden met andere instanties binnen de zorgsector. Zorgplatform ondersteunt onder andere het verwijzen van patiënten, het overdragen van patiënten en de gezamenlijke behandeling (shared care). Dit is hét nieuwe werken in de zorg. Met jouw oog voor design ga

Bekijk vacature »

PHP developer voor toonaangevende internationale k

Functieomschrijving In de functie van PHP developer is het belangrijk dat je ruime ervaring hebt op de Backend. Je moet zelfstandig kunnen werken volgens OOP, MVC, Laravel en/of Symfony. Je zult namelijk complexe uitdagingen op je bord krijgen die worden gemaakt voor grote (inter)nationele klanten. Je zult daarin veel facetten zien en doen binnen de Backend, denk hierbij aan het grote plaatje maar ook de details die het verschil maken. Er wordt van je verwacht dat je proactief meedenkt met de organisatie om zo tot een geweldig eindproduct te komen. Functie-eisen Om in aanmerking te komen voor de rol zijn

Bekijk vacature »

Medior SQL Ontwikkelaar / Database Developer / Ana

Functieomschrijving Medior SQL Ontwikkelaar / Database Developer / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Ondersteunen van het ontwikkelteam De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven Tabellen maken in SQL Software ontwikkelen met behulp van een lowcode platform Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau; Minimaal 2 jaar relevante werkervaring; Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven; Ervaring met SQL query's maken; Ervaring met programmeren is een pré; Ervaring met lowcode oplossingen is een pré; Ervaring met procesmodelleren is een

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular 8 Leaseauto

Functieomschrijving Ben jij een Front-end Developer en heeft Angular geen geheimen meer voor jou? Wil jij graag werken met de nieuwste versie Angular 8? Wil jij werken in een dynamisch team bij een snelgroeiend internationaal bedrijf? Lees dan snel verder! Het ontwikkelen van nieuwe front-end applicaties of verbeteren van de bestaande middels Javascript, HTML, CSS en Angular; Het bijdragen in de migratie naar Angular 8. Het leveren van jouw bijdrage aan de vertaalslag van functionele wensen naar de technische oplossing; Het op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied; Je voelt je thuis in een internationale omgeving

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

C# developer gezocht, hardware component, inhouse,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer / Maatschappelijk betrokken

Functieomschrijving Ben jij een developer die de volgende stap in zijn carrière wilt maken? Wijk jij niet uit voor precisie werk in een open en informele omgeving? Lees dan snel verder en reageer! Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding, liefst in de richting van Informatica; Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als PHP Developer; Je hebt ervaring met object

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht, inhouse project dev

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

Java Developer voor mooie opdrachten

Functieomschrijving Je gaat werken aan complexe projecten waarbij er veel gevraagd gaat worden van je technische inzicht. Dit zal je gaan doen voor verschillende opdrachtgevers bij jou in de regio. Als je echt beter wilt worden als Javaan dan zit je hier op de juiste plek, als Java Ontwikkelaar word je hier namelijk intern opgeleid en zal je verdere framework kennis mogen opdoen, een ideale functie dus wanneer je graag met Java aan de slag wilt gaan en veel wilt leren. Ervaring met Spring is een wens vanuit de organisatie aangezien ze hier zelf veel mee werken. Frameworks als Hibernate

Bekijk vacature »

Full stack software .NET C# developer, domotica me

Voor een bedrijf in de regio Hendrik Ido Ambacht zijn we op zoek naar een fullstack .NET C#developer. Het gaat hier om een bedrijf dat systemen ontwikkeld die via domotica oplossing bieden voor maatschappelijke instellingen. Zo verwerken hun systemen meldingen waarover ze rapporteren, maar ook zorgen ze voor de automatisering van toezicht. Het systeem bestaat uit apps, web interfaces, backend en BI rapportage tools. Het gaat het hier om een MKB bedrijf van circa 70 mensen met een team van 5 developers. Bestaande uit hardware, embedded en backend developers. Momenteel is er daarom sterke behoefte aan iemand die zowel back-

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Developer? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

13/12/2015 17:47:31
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb even een kort vraagje..
Moet de MySQLi verbinding collatie hetzelfde zijn als de collatie van een tabel/tabelkolom?

Dus is toegestaan dat de MySQLi verbinding collatie utf8_general_ci is en de tabel/tabelkolom utf8_unicode_ci is?

Heeft het consequenties?
Zoals dat er rare tekens komen ofzo?

Ik kwam hierachter toen ik dit deed (nadat ik set_charset gebruikte):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
print_r($db->get_charset());

En dit mijn resultaat is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
stdClass Object
(
    [charset] => utf8
    [collation] => utf8_general_ci
    [dir] =>
    [min_length] => 1
    [max_length] => 3
    [number] => 33
    [state] => 1
    [comment] => UTF-8 Unicode
)

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 13/12/2015 17:50:12 door Marthijn Buijs

PHP hulp

PHP hulp

31/05/2020 18:10:18

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/12/2015 18:55:56
Quote Anchor link
Wat zijn character encoderingen?

en later in dezelfde thread

Collation is niet hetzelfde als character encoding!

Edit: het bovenstaande zal een default collation zijn, voor als een database/tabel/kolom collation niet gedefinieerd is en/of je geen expliciete COLLATE operatie doet waarbij je voorschrijft hoe je dan wel tekst vergelijkt/sorteert. Tenzij je met hele specifieke dingen bezig bent waarbij vergelijkingen en sorteringen heel nauw komen speelt dit waarschijnlijk niet snel een rol. Ik zou nu niet direct van defaults afwijken tenzij je op dit moment direct tegen problemen aanloopt.

If it ain't broke...
Gewijzigd op 13/12/2015 19:00:30 door Thomas van den Heuvel

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

13/12/2015 19:41:42
Quote Anchor link
Dus als ik het goed berijp hoef ik me niet druk te maken als ik overal utf-8 heb?

Quote:
Tenzij je met hele specifieke dingen bezig bent waarbij vergelijkingen en sorteringen heel nauw komen speelt dit waarschijnlijk niet snel een rol.

Hoe bedoel je specifieke dingen?
Characters vergelijken/sorteringen die 2 of meer bytes bevatten (zogenaamde multibyte characters) ?
Gewijzigd op 13/12/2015 20:56:20 door Marthijn Buijs

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/12/2015 21:25:29
Quote Anchor link
Quote:
Dus als ik het goed berijp hoef ik me niet druk te maken als ik overal utf-8 heb?

Indien je in MySQL enkel utf8-encoderingen gebruikt, en vervolgens ook utf8-collations dan lijkt mij dat goed, als je dat bedoelt.
Quote:
Hoe bedoel je specifieke dingen?
Characters vergelijken/sorteringen die 2 of meer bytes bevatten (zogenaamde multibyte characters) ?

Sorteerregels in specifieke talen, zoals Duits en ook andere (weet zo gauw niet welke). Waarbij bepaalde karakters niet noodzakelijkerwijs "onze" natuurlijke (alfabetische) volgorde / karaktermatching zou volgen.

Zoals ik al eerder zei, zolang die niet direct voor problemen zorgt hoef je toch ook niets te veranderen (Dat bedoelde ik met If it ain't broke, don't (try to) fix it).

Het enige wat je in principe hoeft in te stellen bij het opstellen van een tabel is de character encoding volgens mij (correct me if I'm wrong) ik denk dat MySQL zelf wel zo intelligent is dat 'ie geen latin1 collation pakt bij een utf8 tabel... En anders bekijk je dit met een SHOW CREATE TABLE statement.

EDIT: daarnaast kun je in je query zelf ook schuiven met case-sensitiviteit. Zo kun je een case-sensitive collated kolom case-insensitive vergelijken (of andersom) door in je query gebruik te maken van COLLATE.

Het enige wat je in principe hoeft in te stellen bij het maken van je database connectie is je character encoding (middels een _set_charset() functie). Als je dan toch utf8-tabellen gebruikt zou 'utf8' als character encoding wel een logische keuze zijn (of een utf8-variant die meer "multibytes" ondersteunt), daarnaast zou je document ook UTF-8 moeten zijn zodat alles in de pas loopt en er niets vertaald hoeft te worden van character encoding A naar character encoding B (waar je dan ook rekening mee zou moeten houden in je _set_charset() aanroep).

That is all. Als de bovenstaande vuistregels niet afdoende zijn zul je moeten kijken wat er aan de hand is, anders lijkt mij dit genoeg.

EDIT: en om (nogmaals) terug te komen op je oorspronkelijke vraag: als een tabel/kolom een specifieke collation heeft ingesteld, dan heeft deze naar alles waarschijnlijkheid ook prioriteit op een bovengelegen collation, waarbij de default collation je default "fallback" is met de laagste prioriteit.
Gewijzigd op 13/12/2015 21:29:59 door Thomas van den Heuvel

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/12/2015 08:38:12
Quote Anchor link
De collatie is niet alleen belangrijk voor sorteren, maar ook voor selecteren: voorbeelden van beide voor het Duits.

Voor het Nederlands geldt dat ook. Stel dat iemand zoekt op een, moet de WHERE … LIKE '%een%' dan uitsluitend een of ook één vinden? De functionele logica van je applicatie bepaalt dus wat de beste collatie is voor bepaalde query's.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.