mysql_insert_id();

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

19/01/2012 14:46:09
Anchor link
Beste lezer,

ik heb heel even een vraagje om het command mysql_insert_id()
Ik heb begrepen dat ik hiermee de ID kon ophalen van de laatste insert query die je doet in een script.

echter als ik deze wegschrijf naar een variable dan krijg ik als antwoord 0

iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen ? heb deze ID namelijk nodig voor een volgende query welke bij de volgende query gebruikt moet worden.

heb al een blik geworpen op : mysql_insert_id(); maar helaas word ik daar niet veel wijzer van.

alvast bedankt voor jullie reacties

voorbeeld qeury die ik gebruik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
//INSERT gegevens in database
$qry3 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,) VALUES('$var1','$var2','$var3')";

//Dit is het company ID
$id_qry1 = mysql_insert_id();

$qry4 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,collumd) VALUES('$var1','$var2','$var3','$id_qry1')";
?>

Gewijzigd op 19/01/2012 14:46:29 door Marco van Wyngaarden
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:39:24
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/01/2012 14:47:29
Anchor link
Je moet uiteraard wel je query eerst uitvoeren ;-)
 

19/01/2012 14:49:52
Anchor link
- Aar - op 19/01/2012 14:47:29:
Je moet uiteraard wel je query eerst uitvoeren ;-)



Ja idd, dus op deze manier:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
//INSERT gegevens in database
$qry3 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,) VALUES('$var1','$var2','$var3')";

$sInsert = mysql_query($qry3);

//Dit is het company ID
$id_qry1 = mysql_insert_id();

$qry4 = "INSERT INTO tablea(colluma,collumb,collumc,collumd) VALUES('$var1','$var2','$var3','$id_qry1')";
?>
Gewijzigd op 19/01/2012 14:50:16 door
 
Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

19/01/2012 14:55:00
Anchor link
ja nu je het zecht.
heb er een zooi van gemaakt tijd om eens te gaan puinruimen.

Mercy Aar. hij pakt hem nu wel uiteraard.
 
Niels K

Niels K

19/01/2012 16:04:19
Anchor link
Rick de Graaff,

Het voorbeeld wat jij geeft is niet goed.
Ik mis daar foutafhandeling.

Kijk eens in deze tutorial hoe je een foutafhandeling correct toepast. klik

Daarnaast is het beter op bij alle mysql_* functies je resource mee te geven. Dit voor alle zekerheid.

Toevoeging: Variabelen uit de quotes ;-) Lees in de tut die ik je gaf waarom en hoe je dit kunt oplossen.

Niels Kieviet.
Gewijzigd op 19/01/2012 16:06:59 door Niels K
 

19/01/2012 16:08:24
Anchor link
@Niels Kieviet, wou je zeggen dat je dit moet doen dan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mysql_insert_id($mResult) or die("Insert fout: ".mysql_error());
?>


Doe dit bij een insert_id namelijk nooit, want ik weet van me eigen scripts dat er wel een waarde in komt te staan.
Gewijzigd op 19/01/2012 16:08:46 door
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/01/2012 16:10:04
Anchor link
Nee, als er iets fout gaat hoeft je script zeker niet te sterven door die().

Lees dit topic eens door:
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/
Gewijzigd op 19/01/2012 16:10:40 door - Ariën -
 
Marco van Wyngaarden

Marco van Wyngaarden

19/01/2012 16:12:57
Anchor link
Niels Kieviet op 19/01/2012 16:04:19:
Toevoeging: Variabelen uit de quotes ;-) Lees in de tut die ik je gaf waarom en hoe je dit kunt oplossen.


Beste Niels,

Ondanks dat je aanraad variablen buiten quotes te houden is mijn ervaring met SQL query's dat wanneer je in een variable spaties en of speciale tekens heb staan je fouten krijg bij het verwerken van query's. das mijn reden waarom ik mijn variablen altijd in tussen qoutes heb staan
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/01/2012 16:14:13
Anchor link
Marco van Wyngaarden op 19/01/2012 16:12:57:
Niels Kieviet op 19/01/2012 16:04:19:
Toevoeging: Variabelen uit de quotes ;-) Lees in de tut die ik je gaf waarom en hoe je dit kunt oplossen.


Beste Niels,

Ondanks dat je aanraad variablen buiten quotes te houden is mijn ervaring met SQL query's dat wanneer je in een variable spaties en of speciale tekens heb staan je fouten krijg bij het verwerken van query's. das mijn reden waarom ik mijn variablen altijd in tussen qoutes heb staan

Als je het goed doet, en logisch kijkt, kan er niks mis gaan.
 
Niels K

Niels K

19/01/2012 16:14:39
Anchor link
Beste Rick de Graaff,

Nee, or die moet je nooit gebruiken. Lees hoofdstuk 5 van de tutorial die ik gaf eens. Daarin wordt uitgelegd waarom je or die niet gebruiken. Ook wordt er uitgelegd hoe je wel een nette foutafhandeling bouwt.

Ook bij mysql_insert_id moet je foutafhandeling toepassen. Als je op PHP.net kijkt zie je dat mysql_insert_id diversen waarden kan retourneren. Wanneer er iets is fout gegaan retourneert de functie een false (Bijvoorbeeld wanneer er geen connectie aanwezig is). Dat betekend dus dat je moet controleren of de functie geen false retourneert. Wanneer dit wel het geval is mag je de volgende query niet uitvoeren.

Tot slot mag je er nooit van uit gaan of er een waarde in komt te staan. De query kan ook mislukken doordat de (My)SQL server plat is, of bedenk maar een andere reden. Dan gaat de zin: `want ik weet van me eigen scripts dat er wel een waarde in komt te staan` niet op.

Niels Kieviet
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/01/2012 16:15:46
Anchor link
Marco van Wyngaarden op 19/01/2012 16:12:57:
Ondanks dat je aanraad variablen buiten quotes te houden is mijn ervaring met SQL query's dat wanneer je in een variable spaties en of speciale tekens heb staan je fouten krijg bij het verwerken van query's. das mijn reden waarom ik mijn variablen altijd in tussen qoutes heb staan

Dat is net zoiets als ob_* gebruiken geen oplossing maar een pleister waarmee je hoopt alles op te lossen.

Als je de query's fatsoenlijk maakt is er geen probleem met spaties rare tekens etc.
 

19/01/2012 16:21:46
Anchor link
Niels Kieviet op 19/01/2012 16:14:39:
Beste Rick de Graaff,

Nee, or die moet je nooit gebruiken. Lees hoofdstuk 5 van de tutorial die ik gaf eens. Daarin wordt uitgelegd waarom je or die niet gebruiken. Ook wordt er uitgelegd hoe je wel een nette foutafhandeling bouwt.

Ook bij mysql_insert_id moet je foutafhandeling toepassen. Als je op PHP.net kijkt zie je dat mysql_insert_id diversen waarden kan retourneren. Wanneer er iets is fout gegaan retourneert de functie een false (Bijvoorbeeld wanneer er geen connectie aanwezig is). Dat betekend dus dat je moet controleren of de functie geen false retourneert. Wanneer dit wel het geval is mag je de volgende query niet uitvoeren.

Tot slot mag je er nooit van uit gaan of er een waarde in komt te staan. De query kan ook mislukken doordat de (My)SQL server plat is, of bedenk maar een andere reden. Dan gaat de zin: `want ik weet van me eigen scripts dat er wel een waarde in komt te staan` niet op.

Niels Kieviet



Als je aan het developen ben kan je makkelijk een die gebruiken, want anders gaat hij gewoon verder met het bijvoorbeeld inserten in de database.

Als je de website o.i.d oplevert dan weet je 100% zeker dat alles werkt, dus zijn de die meldingen overbodig, want die komen en er dan niet.

Je hebt een nette manier van afhandelen, maar uit den boze, no way josé
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/01/2012 16:23:58
Anchor link
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:21:46:
Als je aan het developen ben kan je makkelijk een die gebruiken, want anders gaat hij gewoon verder met het bijvoorbeeld inserten in de database.

Als je de website o.i.d oplevert dan weet je 100% zeker dat alles werkt, dus zijn de die meldingen overbodig, want die komen en er dan niet.

Oh nee, maak je datastructuur eens kapot. Wedden dat je script opeens vaag zal doen i.p.v. een fatsoenlijke melding tonen.

die() is voor één ding goed. Het hoort op het kerkhof.
Afleren dus.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/01/2012 16:24:29
Anchor link
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:21:46:
...
Als je de website o.i.d oplevert dan weet je 100% zeker dat alles werkt, dus zijn de die meldingen overbodig, want die komen en er dan niet.
...

Als jij dit kunt garanderen voor een fatsoenlijke prijs vind ik je knap
 
Niels K

Niels K

19/01/2012 16:25:41
Anchor link
Beste Rick,

Nee daar ben ik het niet mee eens. Wanneer je netjes een if / else structuur gebruikt heb je een betere foutafhandeling gerealiseerd. Je kan dan bijvoorbeeld de foutmelding loggen, en noem maar op. Wanneer je een nette if/else structuur gebruikt gaat de applicatie ook niet door, dat heeft niets met de or die methode te maken.

Wanneer je een website oplevert betekend het niet dat hij 100% werkend is. Zoals ik al zei, wanneer de database server down gaat, gaat de or die - mysql_error() methode niet op. Sterkers het kan zelfs heel gevaarlijk zijn.

Tot slot, We besteden hier niet voor niets zoveel aandacht aan. Het is echt slecht om dit te gebruiken.

Niels
Gewijzigd op 19/01/2012 16:26:21 door Niels K
 
Jelle -

Jelle -

19/01/2012 16:26:25
Anchor link
Dus als jij een website oplevert, heb jij alle mogelijke testcases die er bestaan getest en weet je dus 100% zeker dat er nooit een fout kan optreden?

Defensief programmeren. En dat doe je via een goede foutafhandeling.

@Aar, gebruiken we toch exit() :P
Gewijzigd op 19/01/2012 16:27:33 door Jelle -
 

19/01/2012 16:28:12
Anchor link
TJVB tvb op 19/01/2012 16:24:29:
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:21:46:
...
Als je de website o.i.d oplevert dan weet je 100% zeker dat alles werkt, dus zijn de die meldingen overbodig, want die komen en er dan niet.
...

Als jij dit kunt garanderen voor een fatsoenlijke prijs vind ik je knap


Als je een goed systeem hebt wel ja. Er word eerst goed getest door mijn mensen en mijzelf.
En ik gebruik de die functie altijd bij een insert. Met een error code erbij, deze kunnen de mensen naar ons sturen zodat wij precies weten waar we moeten zoeken :)

Handig, en toch de die erbij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/01/2012 16:29:42
Anchor link
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:28:12:
Als je een goed systeem hebt wel ja. Er word eerst goed getest door mijn mensen en mijzelf.
En ik gebruik de die functie altijd bij een insert. Met een error code erbij, deze kunnen de mensen naar ons sturen zodat wij precies weten waar we moeten zoeken :)

Handig, en toch de die erbij.

Die die() is NIET handig. Waarom zou je als er iets fout gaat je hele script laten stoppen?
Geef me eens een reden? HTML wordt afgekapt, e.v.t andere scripts zullen na een die() niet meer uitgevoerd worden. Waarom vind jij het dan nog zo handig?
 
Niels K

Niels K

19/01/2012 16:31:33
Anchor link
Beste Rick,

Naast dat het niet handig is, is het ook nog heel gevaarlijk. Een hacker ziet de foutcode en de SQL waarbij het fout ging ook. Daarop kan hij of zij netjes op voort borduren.

Ik zie namelijk in andere reacties (in andere topics) dat je niet gebruik maakt van het escape van (evt) gevaarlijke input.

Ik raad voor je eigen bestwil nogmaals die tutorial aan.

Niels Kieviet
 
TJVB tvb

TJVB tvb

19/01/2012 16:35:11
Anchor link
Rick de Graaff op 19/01/2012 16:28:12:
...
Als je een goed systeem hebt wel ja. Er word eerst goed getest door mijn mensen en mijzelf.
En ik gebruik de die functie altijd bij een insert. Met een error code erbij, deze kunnen de mensen naar ons sturen zodat wij precies weten waar we moeten zoeken :)

Handig, en toch de die erbij.


Totaal bug vrij is bijna een utopie, get real. Tuurlijk test je alles maar er komen uiteindelijk altijd wel bugs naar voren. Anders heb je zelf ook geen error codes nodig.
Fouten log je en de gebruiker geef je een algemene foutmelding (netjes in de layout van je website waardoor het fatsoenlijk over komt)
Anders word het voor een hacker wel leuker, he nu heb ik een andere foutmelding, waarschijnlijk kom ik verder.
 

19/01/2012 16:35:26
Anchor link
Ik heb die tut allang gelezen hoor. Daarom zei ik daarnet ookal dat je een nette afhandeling had.
Maar een hacker komt niet in het CMS.

Nee ik geef de die of afhandeling niet op idd, maar moet niet alles voorkauwen toch, en daar is jou handige tut dan weer voor ;)

En voor - Aar -
Alles stopt en de mensen moeten contact met ons opnemen. Klaar, verders niets. Er word geen bewerking meer gedaan.

Maar hier kunnen we lang en breed over praten, maar ik blijf het toch zo doen zoals ik het doe...
En ja dan kan ik idd reacties krijgen van joh stom, niet doen! en hoezo niet..

heeft geen zin, i do it my way.. Logisch toch?

Maar hartstikkje bedankt! :]
 

Pagina: 1 2 3 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.