mysql_num_rows($querysql->soort == 0)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 10:22:05
Quote Anchor link
Ik heb hier een klein script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$querysel
= "SELECT * FROM tabel";
$querysql = mysql_query($querysel);
$query = mysql_fetch_object($querysel);

for($i=1; $i<=6; $i++){
 echo $i.mysql_num_rows(/* Een tabel gedeelte */);
}

?>


Nu wil ik bij /* Een tabel gedeelte */ dat er de records van een tabel wordt opgehaald, dit kan heel simpel. Maar ik wil nu de rijen zien, waarvan id hetzelfde is als $i.
Nu kan ik dit wel oplossen door 6 querys uit te voeren.
Maar voor mijn gevoel moet dit makkelijker kunnen.

Klopt dit?
En hoe kan dit dan?
Gewijzigd op 15/01/2013 09:46:00 door Tom aan t Goor
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:17:04
 
No One

No One

14/01/2013 10:26:44
Quote Anchor link
mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$i=0;
while($row = mysql_fetch_array($querysel)){
    $i++;
    if($row['id']==$i){
        //do something
    }
}
Gewijzigd op 14/01/2013 10:27:14 door No One
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

14/01/2013 10:31:21
Quote Anchor link
mysql_num_rows() geeft het aantal resultate terug uit de query die meegegeven is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo mysql_query_rows($querysql);


En waarom wil je maar 6 keer doen? En niet aantal van mysql_query_rows($querysql)

Ik doe het zelf bijv zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
while($queryResult = mysql_fetch_object($querysql))
{
 //Dit gebeurt met elke resultaat uit $querysql of het er nou 1 of 10 zijn maakt niet uit.
}

Wil je nou echt maar 6 resultaten nemen, zou ik met LIMIT 0,6 werken
(maar dit geeft natuurlijk de 6 eerste resultaten, wil je de 6 laatste
doe dan SELECT * FROM table ORDER BY id DESC LIMIT 0,6

En als het goed is, is ID nooit 0 want het is een primaire sleutel? Met auto increment ?
Gewijzigd op 14/01/2013 10:50:36 door Dennis WhoCares
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 11:44:05
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, of ik negrijp jullie reacties verkeers.

Mijn probleem: ik heb een tabel met een kolom: soort
Nu wil ik weten ik hoeveel rijen 'soort' als 1 staat ingevuld, en als 2, enz..
Nu kan dit wel met 6 querys en 6 mysql_num_rows doen, maar ik denk dat het makkelijker kan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
 
No One

No One

14/01/2013 11:57:58
Quote Anchor link
select soort, count(*) from tabel group by soort
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 14:35:56
Quote Anchor link
No One op 14/01/2013 11:57:58:
select soort, count(*) from tabel group by soort


Ik snap niet wat hier nou gebeurt, kan je dit toelichten hoe het in zijn werk gaat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/01/2013 14:44:15
Quote Anchor link
Dit is een query welke je kan uitvoeren welke zelf de boel al kan tellen.
Voer maar eens uit...
Gewijzigd op 14/01/2013 14:44:32 door - Ariën -
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 14:47:20
Quote Anchor link
- Aar - op 14/01/2013 14:44:15:
Dit is een query welke je kan uitvoeren welke zelf de boel al kan tellen.
Voer maar eens uit...


Ik begrijp dat dit een uitvoerbare query is.
Maar ik heb geen idee hoe ik daar dan mee verder moet werken.

Toevoeging op 14/01/2013 14:58:40:

Na wat zoeken heb ik dit gevonden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$queryasd
= "SELECT COUNT(*) FROM tabel group by soort";
$resultasd = mysql_query($queryasd)or die(mysql_error());;
$rowasd = mysql_fetch_row($resultasd);
for($i=1;$i<=6;$i++){
    echo $i.'->'.$rowasd[$i-1].'<br>';
}


?>


Alleen dit werkt niet, ik krijg nu bij de 1e een goed resultaat, maar daarna niet meer.
Gewijzigd op 14/01/2013 15:01:54 door Tom aan t Goor
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/01/2013 15:20:11
Quote Anchor link
Heb je die query al eens uitgevoerd in phpMyAdmin?
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 15:40:34
Quote Anchor link
Ik heb de query in phpmyadmin uitgevoerd.
Dan krijg ik het resultaat:

2
1
1
1
1
1

Maar dan begrijp ik maar niet waarom de rest leeg is.
Ik heb nog wat verder gezocht maar toen had ik precies hetzelfde script gemaakt dat ik eerst al had.
Gewijzigd op 14/01/2013 15:41:04 door Tom aan t Goor
 
No One

No One

14/01/2013 15:55:51
Quote Anchor link
@Tom Tom wat wil je nu precies: je wilt wss ook de soort_id weten??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$queryasd
= "SELECT soort, COUNT(*) as aantal FROM tabel group by soort";
$resultasd = mysql_query($queryasd)or die(mysql_error());;
);

$i=1;
while($rowasd = mysql_fetch_assoc($resultasd){
    echo $i.'->'.$rowasd['soort'].'->'.$rowasd['aantal'].'<br>';
    $i++;
}


?>


je selecteerd hier de soort en het aantal en groepeert dat dan krij dus soort 1 geeft 2 resultaten...soort 2 geeft 1 resultaat enz..
Gewijzigd op 14/01/2013 16:06:02 door No One
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 16:14:23
Quote Anchor link
No One op 14/01/2013 15:55:51:
@Tom Tom wat wil je nu precies: je wilt wss ook de soort_id weten??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

..

?>


je selecteerd hier de soort en het aantal en groepeert dat dan krij dus soort 1 geeft 2 resultaten...soort 2 geeft 1 resultaat enz..


Er zaten een paar kleine foutjes (m.b.t. enkele haakjes) in je script.
Met deze code krijg ik helemaal geen resultaat.

Ik krijg in phpmyadmin het resultaat

2
1
1
3
1
1

Dit resultaat wil ik ook krijgen in mijn script. Hier moet dan wel het soort nummer bij:

1 -> 2
2 -> 1
3 -> 1
4 -> 3
5 -> 1
6 -> 1

Zo wil ik het krijgen, alleen lukt dit me niet.

Toevoeging op 15/01/2013 10:31:07:

Het is me gelukt met het volgende script:
Als iemand hier verbeteringen aanziet hoor ik het graag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$query
= "SELECT soort, COUNT(*) AS cat_num FROM tabel GROUP BY soort";
$result = mysql_query($query);
$i = 1;

while($row = mysql_fetch_array($result))
{

    echo "$row[soort] = $row[cat_num]<br>";
    $race[$i] = $row['soort'];
    $totaal[$i] = $row['cat_num'];
    $i++;
}


// Test resultaten \\
print_r($race);
echo '<br><br><br>';
print_r($totaal);
?>
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/01/2013 09:09:34
Quote Anchor link
Ik ben niet begaafd met arrays dat zullen een aantal mensen op deze forum wel begrepen hebben.
Sorry dat ik deze topic weer in de lijst plaats, maar je hoeft je array geen id te geven.
Als je voorheen je array aangemaakt heb
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$race = array();
$totaal = array();


dan vervolgens in je while gewoonweg
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$race[] = $row['soort'];
$totaal[] = $row['cat_num'];


Bereik je hetzelfde en hoef je niet telkens het 'volgende id' als $i te defineren want hij voegt de waarde toe aan het eerst volgende id.
Misschien is dit geen toegevoegde waarde tot deze post, maar ik vroeg het me gewoon af.
Gewijzigd op 18/01/2013 09:10:17 door Dennis WhoCares
 
Moose -

Moose -

18/01/2013 09:22:53
Quote Anchor link
Klopt helemaal, array's beginnen ook bij de 0 te tellen, dus je $i moet als eerst 0 zijn (en niet 1).

Maar de $i is totaal overbodig hier, en maakt het juist alleen maar onleesbaar. Ook is het een stuk netter om, zoals Dennis zegt, je variable race en totaal bovenaan te definieren als array. Nu komen de variablen zomaar uit de lucht vallen
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/01/2013 09:29:31
Quote Anchor link
Heb ik toch iets geleerd hier(a)
Moose - op 18/01/2013 09:22:53:
Nu komen de variablen zomaar uit de lucht vallen

Watch out below! :o
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.