mysql_num_rows($querysql->soort == 0)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 10:22:05
Quote Anchor link
Ik heb hier een klein script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$querysel
= "SELECT * FROM tabel";
$querysql = mysql_query($querysel);
$query = mysql_fetch_object($querysel);

for($i=1; $i<=6; $i++){
 echo $i.mysql_num_rows(/* Een tabel gedeelte */);
}

?>


Nu wil ik bij /* Een tabel gedeelte */ dat er de records van een tabel wordt opgehaald, dit kan heel simpel. Maar ik wil nu de rijen zien, waarvan id hetzelfde is als $i.
Nu kan ik dit wel oplossen door 6 querys uit te voeren.
Maar voor mijn gevoel moet dit makkelijker kunnen.

Klopt dit?
En hoe kan dit dan?
Gewijzigd op 15/01/2013 09:46:00 door Tom aan t Goor
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:10:38
 
No One

No One

14/01/2013 10:26:44
Quote Anchor link
mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$i=0;
while($row = mysql_fetch_array($querysel)){
    $i++;
    if($row['id']==$i){
        //do something
    }
}
Gewijzigd op 14/01/2013 10:27:14 door No One
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

14/01/2013 10:31:21
Quote Anchor link
mysql_num_rows() geeft het aantal resultate terug uit de query die meegegeven is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo mysql_query_rows($querysql);


En waarom wil je maar 6 keer doen? En niet aantal van mysql_query_rows($querysql)

Ik doe het zelf bijv zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
while($queryResult = mysql_fetch_object($querysql))
{
 //Dit gebeurt met elke resultaat uit $querysql of het er nou 1 of 10 zijn maakt niet uit.
}

Wil je nou echt maar 6 resultaten nemen, zou ik met LIMIT 0,6 werken
(maar dit geeft natuurlijk de 6 eerste resultaten, wil je de 6 laatste
doe dan SELECT * FROM table ORDER BY id DESC LIMIT 0,6

En als het goed is, is ID nooit 0 want het is een primaire sleutel? Met auto increment ?
Gewijzigd op 14/01/2013 10:50:36 door Dennis WhoCares
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 11:44:05
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegd, of ik negrijp jullie reacties verkeers.

Mijn probleem: ik heb een tabel met een kolom: soort
Nu wil ik weten ik hoeveel rijen 'soort' als 1 staat ingevuld, en als 2, enz..
Nu kan dit wel met 6 querys en 6 mysql_num_rows doen, maar ik denk dat het makkelijker kan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
 
No One

No One

14/01/2013 11:57:58
Quote Anchor link
select soort, count(*) from tabel group by soort
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 14:35:56
Quote Anchor link
No One op 14/01/2013 11:57:58:
select soort, count(*) from tabel group by soort


Ik snap niet wat hier nou gebeurt, kan je dit toelichten hoe het in zijn werk gaat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/01/2013 14:44:15
Quote Anchor link
Dit is een query welke je kan uitvoeren welke zelf de boel al kan tellen.
Voer maar eens uit...
Gewijzigd op 14/01/2013 14:44:32 door - Ariën -
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 14:47:20
Quote Anchor link
- Aar - op 14/01/2013 14:44:15:
Dit is een query welke je kan uitvoeren welke zelf de boel al kan tellen.
Voer maar eens uit...


Ik begrijp dat dit een uitvoerbare query is.
Maar ik heb geen idee hoe ik daar dan mee verder moet werken.

Toevoeging op 14/01/2013 14:58:40:

Na wat zoeken heb ik dit gevonden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$queryasd
= "SELECT COUNT(*) FROM tabel group by soort";
$resultasd = mysql_query($queryasd)or die(mysql_error());;
$rowasd = mysql_fetch_row($resultasd);
for($i=1;$i<=6;$i++){
    echo $i.'->'.$rowasd[$i-1].'<br>';
}


?>


Alleen dit werkt niet, ik krijg nu bij de 1e een goed resultaat, maar daarna niet meer.
Gewijzigd op 14/01/2013 15:01:54 door Tom aan t Goor
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/01/2013 15:20:11
Quote Anchor link
Heb je die query al eens uitgevoerd in phpMyAdmin?
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 15:40:34
Quote Anchor link
Ik heb de query in phpmyadmin uitgevoerd.
Dan krijg ik het resultaat:

2
1
1
1
1
1

Maar dan begrijp ik maar niet waarom de rest leeg is.
Ik heb nog wat verder gezocht maar toen had ik precies hetzelfde script gemaakt dat ik eerst al had.
Gewijzigd op 14/01/2013 15:41:04 door Tom aan t Goor
 
No One

No One

14/01/2013 15:55:51
Quote Anchor link
@Tom Tom wat wil je nu precies: je wilt wss ook de soort_id weten??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$queryasd
= "SELECT soort, COUNT(*) as aantal FROM tabel group by soort";
$resultasd = mysql_query($queryasd)or die(mysql_error());;
);

$i=1;
while($rowasd = mysql_fetch_assoc($resultasd){
    echo $i.'->'.$rowasd['soort'].'->'.$rowasd['aantal'].'<br>';
    $i++;
}


?>


je selecteerd hier de soort en het aantal en groepeert dat dan krij dus soort 1 geeft 2 resultaten...soort 2 geeft 1 resultaat enz..
Gewijzigd op 14/01/2013 16:06:02 door No One
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

14/01/2013 16:14:23
Quote Anchor link
No One op 14/01/2013 15:55:51:
@Tom Tom wat wil je nu precies: je wilt wss ook de soort_id weten??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

..

?>


je selecteerd hier de soort en het aantal en groepeert dat dan krij dus soort 1 geeft 2 resultaten...soort 2 geeft 1 resultaat enz..


Er zaten een paar kleine foutjes (m.b.t. enkele haakjes) in je script.
Met deze code krijg ik helemaal geen resultaat.

Ik krijg in phpmyadmin het resultaat

2
1
1
3
1
1

Dit resultaat wil ik ook krijgen in mijn script. Hier moet dan wel het soort nummer bij:

1 -> 2
2 -> 1
3 -> 1
4 -> 3
5 -> 1
6 -> 1

Zo wil ik het krijgen, alleen lukt dit me niet.

Toevoeging op 15/01/2013 10:31:07:

Het is me gelukt met het volgende script:
Als iemand hier verbeteringen aanziet hoor ik het graag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$query
= "SELECT soort, COUNT(*) AS cat_num FROM tabel GROUP BY soort";
$result = mysql_query($query);
$i = 1;

while($row = mysql_fetch_array($result))
{

    echo "$row[soort] = $row[cat_num]<br>";
    $race[$i] = $row['soort'];
    $totaal[$i] = $row['cat_num'];
    $i++;
}


// Test resultaten \\
print_r($race);
echo '<br><br><br>';
print_r($totaal);
?>
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/01/2013 09:09:34
Quote Anchor link
Ik ben niet begaafd met arrays dat zullen een aantal mensen op deze forum wel begrepen hebben.
Sorry dat ik deze topic weer in de lijst plaats, maar je hoeft je array geen id te geven.
Als je voorheen je array aangemaakt heb
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$race = array();
$totaal = array();


dan vervolgens in je while gewoonweg
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$race[] = $row['soort'];
$totaal[] = $row['cat_num'];


Bereik je hetzelfde en hoef je niet telkens het 'volgende id' als $i te defineren want hij voegt de waarde toe aan het eerst volgende id.
Misschien is dit geen toegevoegde waarde tot deze post, maar ik vroeg het me gewoon af.
Gewijzigd op 18/01/2013 09:10:17 door Dennis WhoCares
 
Moose -

Moose -

18/01/2013 09:22:53
Quote Anchor link
Klopt helemaal, array's beginnen ook bij de 0 te tellen, dus je $i moet als eerst 0 zijn (en niet 1).

Maar de $i is totaal overbodig hier, en maakt het juist alleen maar onleesbaar. Ook is het een stuk netter om, zoals Dennis zegt, je variable race en totaal bovenaan te definieren als array. Nu komen de variablen zomaar uit de lucht vallen
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

18/01/2013 09:29:31
Quote Anchor link
Heb ik toch iets geleerd hier(a)
Moose - op 18/01/2013 09:22:53:
Nu komen de variablen zomaar uit de lucht vallen

Watch out below! :o
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.