na 5 minuten script uitvoeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Menno

menno

13/05/2008 14:48:00
Quote Anchor link
Ik wil dat wanneer ik op een knop druk.
Een tijd gaat lopen en daarna na 5 minuten er een script wordt uitgevoerd.

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Alvast hartelijk bedankt
Groeten,
Menno
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:50:27
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

13/05/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Wat moet er precies gebeuren? Je kan als je gebruik kan maken van crons een record in de database doen en die cron om de seconden laten kijken of er een script uitgevoerd moet worden ja of nee.. ik weet niet of dit overkill is maar anders weet ik zelf ook niet zo snel iets..

sleep kan je mischien nog naar kijken zet dan wel de tijd limiet op 0 anders krijg je error na 30 seconden.
 
Crispijn -

Crispijn -

13/05/2008 14:52:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    sleep(300);
?>


Maar dit is niet wat je wil. Vertel eens hoe je dit wil gaan toepassen? Wellicht kan je op het moment van klikken een record naar de database wegschrijven met een datetime veld daar in. Hiermee kan je later controleren of de 5 min al voorbij zijn en dus eventueel een actie ondernemen.
 
Menno

menno

13/05/2008 14:57:00
Quote Anchor link
nou ik bedoel , je hebt een knop "Bouw dit gebouw"
Maar het bouwen van dat gebouw kost 5 minuten.

Dus de server moet onthouden dat hij na 5 minuten, het script bouwgebouw.php moet uitvoeren, dan is het gebouw succesvol gebouwd.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

13/05/2008 15:01:00
Quote Anchor link
Dan zouw ik met cronjobs werken en gewoon de hele tijd die tabel nalopen kijken of er iets klaar/gebouwd is..

Elke seconden dus kijken...

Edit:
Hoeft niet pressé lid is natuurlijk niet altijd online gewoon de records updaten voordat de content geladen word.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

13/05/2008 15:08:00
Quote Anchor link
Je kan gewoon bij ieder gebouw in je tabel een datum zetten die 5 minuten in de toekomst ligt, bij het ophalen van je gebouwen haal je dan alleen de gebouwen op die in het verleden liggen t.o.v. nu. (<=)
 
Thijs X

Thijs X

13/05/2008 15:28:00
Quote Anchor link
Hier moet je geen cronjobs voor gaan gebruiken!
Maak zoals Stefan al heeft gezegt een tabel aan waarin je de huidige tijd + 5 minuten opslaat.
Deze controleer je zodra de pagina word aangeroepen of het al voorbij is.
 
Crispijn -

Crispijn -

13/05/2008 15:29:00
Quote Anchor link
cronjobs zijn hier zeker niet voor nodig. Je kan toch een tool maken dat elke keer tijdens een pagina load een script controleert of er al gebouwen af zijn? Een gebouw duurt 5 minuten, een sky scraper misscien wel een dag. Dan heb je allemaal wisselende crons lopen. Een datum in de toekomst opslaan lijkt mij indd het beste. Crons echt vermijden.
 
Elias

elias

13/05/2008 15:31:00
Quote Anchor link
misschien is dit heel dom en een totaal andere aanpak van wat jullie allemaal voorstellen. maar misschien kan je werken met javascript en ajax ofzo.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
window.setTimeout('bouwGebouw()',300);
?>


kan je in de functie bouwGebouw een ajax request naar de php doen en zo dan je gebouw terugsturen of je kan ook gewoon in de functie je form versturen en je pagina helemaal laten vernieuwen.

zijn ze wel al de rest van hun ingevulde waardes kwijt natuurlijk
 
Kalle P

Kalle P

13/05/2008 15:34:00
Quote Anchor link
@elias
In javascript zijn dit soort functies (interval oa) in millisecondes. 300 is dus vrij snel na een refresh... 300000 zou beter zijn.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

13/05/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Ik zouw het niet via Javascript/Ajax doen.. Als je het niet goed beveiligt zouw je het zo kunnen misbruiken.
 
Crispijn -

Crispijn -

13/05/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Dat niet alleen... je moet 5 min je browser venster open laten staan. Dat kan je niet verwachten. Als je 'm dan wegklikt moet je weer opnieuw beginnen... Maar wat is er mis met een datetime record naar je database wegschrijven? Kan je netjes alles loggen...
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

13/05/2008 15:53:00
Quote Anchor link
Quote:
edit: Hoeft niet pressé lid is natuurlijk niet altijd online gewoon de records updaten voordat de content geladen word.


Dat probeerde ik hier al een beetje duidelijk te maken dat die records gewoon worden geupdate wanneer de huidige tijd verder in de toekomst als die van in de DB...
 
PHP Newbie

PHP Newbie

13/05/2008 16:07:00
Quote Anchor link
mebus schreef op 13.05.2008 15:39:
Ik zouw het niet via Javascript/Ajax doen.. Als je het niet goed beveiligt zouw je het zo kunnen misbruiken.


"Omdat ik dan iets extra's aan mijn beveiliging moet doen" mag nooit een reden zijn om een keuze af te laten vallen.
 
Kwastie

Kwastie

13/05/2008 16:08:00
Quote Anchor link
Dit kan ook zo:
Je maakt een 'huizen' tabel in je database, als een gebruiker een huis koopt dan word deze toegevoegd aan de database. Je maakt een ook veld 'tijd' en zet hier de tijd van aanschaf huis + 5 min. En als het tijdstip in de database voorbij is dan is het huis afgebouwd.

Je kunt hier ook 1 veld toevoegen aan de 'gebruiker-info' maar dan kun je maar 1 huis bouwen..

@crispijn: Achja ik dacht dat er nog geen oplossing was dus ik post het ook eens :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kwastie
 
W W

W W

13/05/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Ik snap het probleem niet,

Als iemand een gebouw wilt bouwen zet je een row in je database. Hierin de tijd wanneer het gebouwd moet worden (huidige tijd + 5 minuten).

Als diezelfde gebruiker de pagina aanroept om te kijken of het gebouw al gemaakt is, check je in het database of het later (precies op tijd) dan de tijd in de tabel. Zoja, maak het gebouw (waarschijnlijk iets in je db updaten).

Hierdoor krijg je geen overkill van je server en merkt de user niks als hij bijvoorbeeld een dag erna checkt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het gebouw iets te maken heeft met financien oid, en invloed heeft op andere gebruikers. Dan kun je als iemand een pagina aanroept alles word geupdate (maakt dan niet uit van wie het is). Hierdoor word het gebouw gemaakt terwijl de user offline is.

Javascript kun je zo misbruiken, en cronjobs zijn hier niet echt voor bedoelt.

Pepijn.
 
Crispijn -

Crispijn -

13/05/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Kwastie: die heeeeel andere oplossing is al meerdere malen geopperd toch of lees ik nou verkeerd?
 
Kwastie

Kwastie

13/05/2008 16:16:00
Quote Anchor link
had geen zin om het hele topic door te lezen & er was nog geen oplossing dus ik heb het nog eens geplaatst.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.