na posten een bedankt bericht?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Jeffery

Jeffery

08/11/2004 17:04:00
Quote Anchor link
hey,

ik heb nu een code gemaakt sign.php het is voor een gastenboek. alleen nu probeer ik als de gene op posten heeft geklikt en alles is toegevoegt dat er dan staat:
bedankt voor het toevoegen.....
(dat die na 2 sec automatisch word doorverbonden naar gastenboek.php)

weet iemand de code?
kan iemand deze er na aanpassen
---------------------------------
sign.php
---------------------------------
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
include "ubb.php";
include "config.php";
?>

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
<title>WEBmasters SITE :: Gastenboek</title>
</head>
<body bgcolor="#CCCCCC">
<table>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
mysql_query("INSERT INTO gastenboek (titel, naam, email, homepagenaam, homepage, bericht) VALUES ('$_POST[titel]', '$_POST[naam]', '$_POST[email]', '$_POST[homepagenaam]', '$_POST[homepage]', '$_POST[bericht]')");
?>

<form method="post" action="sign.php" name="gastenboek">
<tr>
<td><b><center><font color="#FFFFFF"><a href=gastenboek.php>Gastenboek</a></font></b></td>
<td><b><center><font coler="#FFFFFF">Scrijf een bericht</font></b></td>
</tr>
<tr><td width="150">Titel:</td><td width="250"><input type="text" name="titel" size="35"></td><tr>
<tr><td width="150">Naam:</td><td width="250"><input type="text" name="naam" size="35"></td></tr>
<tr><td width="150">Email:</td><td width="250"><input type="text" name="email" size="35"></td></tr>
<tr><td width="150">Homepage naam:</td><td width="250"><input type="text" name="homepagenaam" size="35"></td></tr>
<tr><td width="150">Homepage:</td><td width="250"><input type="text" name="homepage" size="35" value="http://"></td></tr>
<tr><td valign="top">Bericht:</td><td><textarea name="bericht" cols="34" rows="5"></textarea><br>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? show_ubb(); ?>
</td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Schrijf het gastenboek"></td></tr>
</form>

</body>
</html>
----------------------------------------
einde sign.php
----------------------------------------
dat was mijn code.

greetz jeffrey
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:56:31
 
Marien xD

Marien xD

08/11/2004 17:06:00
Quote Anchor link
Marien:

lekker snel veel posts halen. :S Probeer eerst een wat meer. Je bent volgens mij in twee weken tijd 100 posts extra gekregen. Ik probeer eerst voordat je wat doet. Hiermee leer je het meest en hoef je nooit meer wat te vragen. De beste oplossingen komen toch echt als je ze zelf oplost. Je blijft ze dan ook onthouden voor later. Misschien stel je deze vraag over een paar dagen weer :S
 
Stefan

stefan

08/11/2004 17:11:00
Quote Anchor link
Maak van die mysql_query een var:
$query = mysql_query("INSERT INTO gastenboek (titel, naam, email, homepagenaam, homepage, bericht) VALUES ('$_POST[titel]', '$_POST[naam]', '$_POST', '$_POST[homepagenaam]', '$_POST[homepage]', '$_POST[bericht]')");

Moet je niet eerst checken of je alles wel hebt ingevuld? Werkt dit uberhaupt wel?


en dan doe je dit: if ($query) {
// bericht
}
 
Alfred -

Alfred -

08/11/2004 17:15:00
Quote Anchor link
Marien:

lekker snel veel posts halen. :S Probeer eerst een wat meer. Je bent volgens mij in twee weken tijd 100 posts extra gekregen. Ik probeer eerst voordat je wat doet. Hiermee leer je het meest en hoef je nooit meer wat te vragen. De beste oplossingen komen toch echt als je ze zelf oplost. Je blijft ze dan ook onthouden voor later. Misschien stel je deze vraag over een paar dagen weer :S



Aggree... Het lijkt meer dat wij alles doen,
ipv eerst eens alle scripts hier te doorbladen,
dat kan anders ook helpen, je maakt een verdomd
gastenboek! Hoeveel staan er hier niet op?
Bekijk die dan ook...

Edit: Quotes wilden niet goed mee :P
Gewijzigd op 08/11/2004 17:20:00 door Alfred -
 
Ro-G :o)

Ro-G :o)

08/11/2004 17:35:00
Quote Anchor link
Rafael:
Aggree... Het lijkt meer dat wij alles doen,
ipv eerst eens alle scripts hier te doorbladen,
dat kan anders ook helpen, je maakt een verdomd
gastenboek! Hoeveel staan er hier niet op?
Bekijk die dan ook...
Edit: Quotes wilden niet goed mee :P


Met alle code en forum top's die je hier op deze site kan vinden bouw je een volledige site met alle mogelijke toeters en bellen. Enkel een beetje copy paste... ;o)

BTW. Ik heb hier zelfs nooit een vraag moeten stellen over hoe iets werkt in PHP. Maar dat komt misschien nog wanneer ik aan het serieuse werk ga beginnen!
:oP
Gewijzigd op 08/11/2004 17:36:00 door Ro-G :o)
 
Johan

Johan

08/11/2004 18:15:00
Quote Anchor link
Je kan het beste dit doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
//kijken of er is gepost
if($_POST["submit"])
  {

   //Bedankt bericht en mysql query, verzin maar iets leuks...
  }
else
  {
    //je form. Zet wil in je <form>tag method='post' en action='$PHP_SELF' of action='sing.php'
  }

?>

Succes, Johan
Gewijzigd op 08/11/2004 18:15:00 door Johan
 
Micha

Micha

08/11/2004 19:00:00
Quote Anchor link
action hoeft er trouwens niet perse in.
Als er geen action in staat, gebruikt het form automatisch de pagina waar het op staat.

Maar wat jij zegt is niet helemaal goed.
Dit is beter:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if(isset($_POST['submit']))
{

  echo "Bedankt!";
}

else
{
echo "Formulier!";
}

?>


isset is beter gloof ik, zonder krijg je nog wel eens foutmeldingen met error_reporting(E_ALL);
 
Baken

Baken

08/11/2004 19:29:00
Quote Anchor link
Het 2 seconden principe kun je met het volgende java / html script oplossen:

<meta http-equiv=REFRESH content="hoeveel seconden?; URL=waarheen? misschien naar: http://www.jbgsm.nl/ ?">
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.