naar volgend input veld via scanner

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris Bosmans

chris Bosmans

05/10/2022 16:54:42
Quote Anchor link
allen

ik heb volgende fiddle gevonden op het net

http://jsfiddle.net/r595Y/3/

met dit scriptje ga de cursor automatisch na een bepaalde tijd naar het volgend input veld van bijv een form

ik gebruik een handscanner en daarbij zou dit handig zijn.

probleem nu: moet je telkens in het input veld klikken, dan de barcode lezen en vervolgens weer op het volgend veld klikken.

dus met dit zou het automatisch naar het volgend input veld gaan zodat je weer kan scannen ,... enz...
(werkt allezins in de fiddle)

nu dit is helemaal nieuw voor mij

hoe krijg ik dit script in de site pagina zodat dit werkt?
wat moet ik doen? waar moet ik dit zetten.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:28:05
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/10/2022 17:00:15
Quote Anchor link
HTML hoort in je body-sectie, je script in je head-sectie tussen script-tags, of in een los .js-bestand die je inlaadt.
En vergeet jQuery niet in te laden.

Zie hier de basis van een HTML5 website:
https://www.sitepoint.com/a-basic-html5-template/
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/10/2022 19:31:02
Quote Anchor link
Ik zou niet op een bepaald tijdsinterval naar de volgende input gaan, maar op het onChange event van de input.

Edit:

Dat zou niet werken, want het onchange event wordt pas getriggerd als je het veld verlaat ;-)
Je kunt natuurlijk nog altijd gewoon de TAB toets gebruiken om naar het volgende veld te gaan, als je tenminste niet op mobile zit.
Gewijzigd op 05/10/2022 19:34:08 door Jan Koehoorn
 
Ivo P

Ivo P

05/10/2022 21:44:49
Quote Anchor link
vaak kun je een handscanner zo instellen dat hij na de barcode een bepaald teken geeft.
een spatie, een enter etc.

Naar de pc toe gedraagt een scanner zich als een toetsenbord. dus als hij 123A scant dan lijkt het alsof achterelkaar

"1" "2" "3" "A" typt gevolgd door een "enter".

Met javascript kun je op keyup checken wat de laatste key was en daarop actie ondernemen.
Of als dat TAB is, dan spring je vanzelf al naar het volgende veld zonder tussenkomst van javascript.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.