Netwerkschijf windows 7 naar NAS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan H

stefan H

05/02/2015 11:37:13
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen met volgende .

Thuis heb ik een NAS staan van QNAP deze werkt opzich perfect als webserver.

Nu wil ik graag op mijn computer(windows7) een netwerkschijf aanmaken waar ik dus een gedeelde folder op de qnap kan delen op meerdere computers.

Deze netwerkschijf wil ik ook extern benaderen zodat ik waar ik mijn laptop mee naar toe neem altijd bij de gedeelde bestanden kan.

als ik in windows een netwerkschijf toevoegd met mijn externe IP adres krijg ik de melding verkeerde pad .

nu heb ik ook netdrive geprobeerd (webdav) en dit werkt goed maar is maar 30 gratis met 1 licentie en wil er graag meer.

via FTP heb ik wel geprobeerd en dit werkt goed maar het nadeel is dat je altijd bestanden moet down en uploaden en niet direct kan bewerken dus daarom wil ik graag webdav gebruiken zodat bestanden altijd direct te bewerken zijn.

Iemand een idee hoe ik dus een netwerkschijf kan toevoegen in windows verkenner die naar mij nas gaat ?

alvast bedankt voor evt reacties
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:44:10
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

05/02/2015 11:42:55
Quote Anchor link
Je kan gebruik maken van een interne VPN-server. Dit kan bijvoorbeeld je router zijn. Ook Qnap heeft VPN-mogelijkheden ingebouwd in hun OS: leesvoer.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de VPN-server in de Qnap, wel over het benaderen van een Qnap via de VPN. Dat doe ik met grote regelmaat. Bij mij zorgt alleen een SBS-server voor de VPN-verbinding. Na het maken van de VPN-verbinding kan je via het lokale IP-adres van de NAS de netwerkschijf benaderen.

Hierbij moet ik wel opmerken dat het meestal niet werkt als het lokale netwerk (van de NAS) en het externe netwerk (waar vandaan je verbindt) hetzelfde subnet gebruiken (bv: 192.168.0.0).
 
Stefan H

stefan H

05/02/2015 11:45:37
Quote Anchor link
Oke bedankt ga eens kijken hoe een VPN verbinding werkt

Wel vraag ik me af waarom werkt het wel met bijv. de software van een netdrive ?
 
John D

John D

05/02/2015 12:10:16
Quote Anchor link
Je moet eerst een (smb)share aanmaken op je QNAP NAS. Die share moet je autoriseren voor gebruikers (username/pw). Vervolgens kan je die share gewoon met win7 op je interne netwerk benaderen. Diezelfde SMB share naar buiten opzenzetten ( port 445 (TCP and UDP)) is best riskant. Zou ik inderdaad op ftp of vpn doen.
Gewijzigd op 05/02/2015 12:13:21 door John D
 
Stefan H

stefan H

05/02/2015 12:13:10
Quote Anchor link
share mappen en gebruikers zijn allemaal aangemaakt, port geforward .

kan toch ook een SSL verbinding doen ?

Maar buiten om of dit riskant is vraag ik me toch nog af hoe ik dit werkend zou kunnen krijgen van een externe locatie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.