Newsberichten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »
David Sediq

David Sediq

28/12/2011 00:44:36
Quote Anchor link
Goede avond allemaal,

Ik ben vrij nieuw in PHP, en moet voor school een project maken voor een bestaande klant. Ik moet de home.php maken, en news.php. Op home was het de bedoeling om de laatste 5 nieuwsberichten te weergeven. Dit is keurig gelukt, maar de news pagina moeten dus 10 berichten getoond worden + onderaan zo'n next 10 results linkje of knopje.
Ik heb zitten denken, en heb wat tips gehad van een klasgenoot met meer ervaring. Maar aangezien het nu vakantie is en niet op school ben kan ik het net zo goed hier vragen. Onderaan zal ik wel plaatsen wat ik tot nu toe heb.


Code verwijderd zie TS 2e post.[/modedit]
Gewijzigd op 10/01/2012 20:06:36 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:42:04
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 00:49:45
Quote Anchor link
Plaats aub alleen relevante code, en plaats deze tussen code-tags.
 
David Sediq

David Sediq

28/12/2011 01:01:17
Quote Anchor link
Mijn excuses.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

    //Maak verbinding met de database, als de verbinding mislukt, produceer foutbericht.
$link = mysql_connect("******","*********","********");
 
    mysql_select_db('********',$link);
    
if (! $link)
{

die(mysql_error());
}


//Haal gebruikersnamen twitter en FB op
    $result2 = mysql_query("SELECT * FROM AlgemeneInstellingen") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_array($result2);
    
    $TwitterUsername=$row['TwitterGebruikersnaam'];
    $Facebooklink=$row['Facebookaccount'];

    //check of er ?Start=1 of zoiets in de link staat
    if(!isset($_GET['Start']) || empty($_GET['Start'])){
        //Staat er niet in, dus beginnen met 1
        $Start = 1;    
    }

    else{
        //Staat er wel in (er staat ?Start=11 of ?Start=21 etc)
        $Start = $_GET['Start'];    
    }

    //De SQL die je gaat uitvoeren is nu bijvoorbeeld LIMIT 1,10 of 11,20 of 21,30, etc
    //De datum moet anders worden weergegeven (DD-MM-YYYY).

    $result = mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT \".$Start.\", \".$Start+9\"") or die(mysql_error());

while($nt = mysql_fetch_assoc($result))

{

echo "<tr><td>".$nt['Titel']."</td>";
echo "<td>".$nt['Datum']."</td></tr>";
echo "<tr><td colspan=\"2\">".$nt['Tekst']."</td></tr>";
echo "<tr><td>&nbsp;</td></tr>";
}


?>
 
Lendl Verschoor

Lendl Verschoor

28/12/2011 03:32:57
Quote Anchor link
je moet bij limit +10 doen. Als die 11 berichten ophaalt moet die een Next/Volgende knop laten zien.

En dan moet je na het ophalen van de query moet je in de while 10x of minder laten printen (echo).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
while($nt = mysql_fetch_assoc($result))
{
   for($i = 0; $i <= 10; $i++)
   {
      echo "<tr><td>".$nt['Titel']."</td>";
      echo "<td>".$nt['Datum']."</td></tr>";
      echo "<tr><td colspan=\"2\">".$nt['Tekst']."</td></tr>";
      echo "<tr><td>&nbsp;</td></tr>";
   }
}


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if($Start != 1)
  // print/echo Vorige knop



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if(mysql_num_rows($result) == 11)
  // print/echo Volgende knop


er zijn beter oplossingen maar als je snel een oplossing zoekt zou ik het zo doen.
Gewijzigd op 28/12/2011 03:34:19 door Lendl Verschoor
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/12/2011 08:46:36
Quote Anchor link
Zoek anders eens op pagination.
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 17:31:06
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels een oplossing gevonden, maar zit nu met een nieuw probleem. Ik moet nu het kunnen bewerken van data, en daar gebruik ik een aparte pagina voor. Ik heb dit ooit in de les moeten doen, maar hoe zou ik echt niet meer weten.
Dit is wat ik zo ver heb.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
    //Maak verbinding met de database, als de verbinding mislukt, produceer foutbericht.
$link = mysql_connect("XXXXXXX","XXXXXXXX","XXXXXXXXXX");
 
    mysql_select_db('XXXXXXX',$link);
    
if (! $link)
{

die(mysql_error());
}


if(isset($_GET['NieuwsberichtID'])){
$NieuwsberichtID = $_GET['NieuwsberichtID'];
}

$result = mysql_query("SELECT * FROM Nieuwsberichten WHERE NieuwsberichtID ='".$_GET['NieuwsberichtID']."'" ) or die(mysql_error());

$row = mysql_fetch_array($result);

if($_SESSION['admin']==1){
?>


<form method="GET" action="news.php">
Titel: <br />
<input type="text" value="<?php $row['Titel'] ?>" />
<br />
Tekst: <br />
<TEXTAREA value="<?php $row['Tekst'] ?>"></TEXTAREA>
<br />
<input type="submit" name="opslaan" value="Opslaan" />

<?php
}
?>

</form>
<body>
</body>
</html>


Code tags toegevoegd[/modedit]
Gewijzigd op 10/01/2012 20:05:49 door Bas IJzelendoorn
 
Eddy B

Eddy B

10/01/2012 17:33:15
Quote Anchor link
David, wil je in je beginpost alleen relevante code tonen? Dat scheelt een hoop scrollen.
 
Jens erd

Jens erd

10/01/2012 17:39:56
Quote Anchor link
De script die je zojuist geplaatst hebt zijn vatbaar voor SQL injectie. Google eens op mysql_real_escape_string(). Verder wordt het gebruik van DIE() afgeraden omdat dat meestal niet de gebruikelijke manier is om fouten af te handelen. Gebruik een simpele if/else constructie om fouten af te handelen, voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= mysql_query("SELECT * FROM iets");
if(!$query) {
echo "Query mislukt.";
}
else {
# doe iets met je query
echo "Gelukt!";
}

?>

Verder is je Sql query meerdere malen niet helemaal goed:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT \".$Start.\", \".$Start+9\"");
?>

wordt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$result
= mysql_query("SELECT Titel, DATE_FORMAT(Nieuwsberichten.DatumGeplaatst, '%d-%m-%Y') AS Datum, Tekst FROM Nieuwsberichten ORDER BY DatumGeplaatst DESC LIMIT ".$Start.", ".$Start+9."");
?>


Succes! ;-)
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 17:58:37
Quote Anchor link
@Eddy
excuses nogmaals

@Jens
Dankje, daar was ik al uitgekomen, nu zit ik met een ander probleem.
Ik moet nu if($_SESSION['admin']==1)
twee knoppen genereren bij elk bericht. Een verwijder knop, en een wijzig knop. De wijzig knop laat ik verwijzen naar een andere pagina waarop je de tekst en de titel kan wijzigen. Wat ik heb (zie mijn vorige bericht klein stukje omhoog) werkt niet helemaal, want hij laat de textarea en knop etc wel zien als je admin==1 maar de tekst word niet meegenomen naar de volgende pagina.
:(
 
Eddy B

Eddy B

10/01/2012 18:08:26
Quote Anchor link
David, mijn vraag is eigenlijk: Wil je je beginpost aanpassen?
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 18:16:43
Quote Anchor link
Er staat geen wijzig knop bij. Bij mijn andere berichten wel.
 
Gerhard l

gerhard l

10/01/2012 18:28:27
Quote Anchor link
David Sediq op 10/01/2012 18:16:43:
Er staat geen wijzig knop bij. Bij mijn andere berichten wel.


Dat kan maar een bepaald aantal dagen.
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 19:04:57
Quote Anchor link
Maar kan iemand mij misschien helpen? Loop er de hele tijd mee te knooien maar het wil niet echt.
 
Gerhard l

gerhard l

10/01/2012 19:11:57
Quote Anchor link
Hier een voorbeeldje, nu kan je op news.php de $_POST title en text als het goed is uitlezen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
session_start();

// hier ergens je query om je gegevens op te halen

if(isset($_SESSION['admin'])){
    if($_SESSION['admin']==1){
        echo '
            <form action="news.php" method="POST">
                <input type="title" value="'
.$row['title'].'"/><br/>
                <textarea id="text">'
.$row['text'].'</textarea>
                <input type="submit"/>
            </form>
        '
;
    }

    else{
        //sessie admin bestaat maar geen goede waarde
    }
}

else{
    //admin niet ingelogt, sessie bestaat niet
}
?>
Gewijzigd op 10/01/2012 19:12:16 door gerhard l
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

10/01/2012 20:09:34
Quote Anchor link
Graag in het vervolg bij code, [code] [/code] tags gebruiken. Ze zijn nu allemaal toegevoegd.[/modedit]

Back to topic.
Gewijzigd op 10/01/2012 20:09:57 door Bas IJzelendoorn
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 20:23:11
Quote Anchor link
okay, sorry daarvoor.

@Gerhard
Uhm, dit wil ook niet, is mijn query wel goed eigenlijk?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/01/2012 20:40:57
Quote Anchor link
David Sediq op 10/01/2012 17:58:37:
Wat ik heb (zie mijn vorige bericht klein stukje omhoog) werkt niet helemaal, want hij laat de textarea en knop etc wel zien als je admin==1 maar de tekst word niet meegenomen naar de volgende pagina.
:(


En wat staat er op die volgende pagina aan code dan?
Waarom gebruik je GET bij het formulier?
 
David Sediq

David Sediq

10/01/2012 20:51:05
Quote Anchor link
Er word gewoon niks meegenomen.
Uhm, ik weet niet, gewend zo te doen denk ik? Kan ik beter POST gebruiken dan? Zoja waarom eigenlijk?

Toevoeging op 11/01/2012 15:41:25:

Ik ben nu zo ver dat de bewerkpagina het doet, en ook alleen maar als je admin==1 bent. Alleen neemt ie in de URL niet de NieuwsberichtID mee. Er staat alleen NieuwsberichtID= maar als je handmatig iets inzet doet alles prima, ook als je op opslaan drukt.
Enig idee iemand waar mijn fout ligt.

En nog een vraagje. Heb ik dit goed geschreven?

mysql_query("INSERT INTO Nieuwsberichten
(Titel, DatumGeplaatst, Tekst) VALUES
('".$_POST['nTitel']."',
'".$_POST['nDatumGeplaatst']."',
'".$_POST['nTekst']."'

Toevoeging op 11/01/2012 16:32:33:

Laat maar zitten. Ik heb het inmiddels opgelost. Ben jullie allemaal dankbaar, en mocht iemand dit nodig hebben zal ik het wel doorsturen.

Nogmaals bedankt, en een fijne dag! :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.