NGINX reverse proxy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:41:41
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van een reverse proxy in NGINX. (De oorzaak van het probleem ligt in dit geval waarschijnlijk bij mij :-) Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen.

Wat ik zou willen is dat als ik url X intyp, dat er op de achtergrond site Y geladen wordt, terwijl in de adresbalk het adres van url X blijft staan. Beide sites gebruiken HTTPS.

Ik ben begonnen met het schoolvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
server {
        listen 443 ssl;
        server_name X;
        location / {}
            proxy_redirect         off;
            proxy_pass             https://Y.nl;
        }
}


Maar de uitkomst hiervan is een soort redirect, want als ik dan url X intyp, komt in de adresbalk de url van site Y te staan.

Hoe kan ik dit oplossen met NGINX? Als het niet kan, dan moet ik waarschlijn een PHP proxy schrijven/gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 14:54:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:50:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:51:48
Quote Anchor link
Bedoel je dat het niet kan?
NGINX draait op de firewall appliance van pfSense, dus die trukendoos heb ik ook tot m'n beschikking.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:55:16
Quote Anchor link
Hm, het zou toch wel moeten kunnen. Ik heb dit op deze manier zelf ook eens geflikt in een ver verleden.
En dan met ook zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
proxy_redirect         off;
proxy_pass             https://Y.nl;


Het geeft al aan dat er geen redirect moet plaatsvinden.
Zit die redirect niet ergens in de site zelfs?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:58:53
Quote Anchor link
Nee.. site Y is nu nog een lege HTML met een html titel en een <div>test</div> ... als het proxy deel van NGINX werkt dan kijk ik wel weer verder. Toch jammer dat het nog niet werkt, want ik kan natuurlijk een PHP proxy in elkaar zetten, maar dat kost wel veel meer tijd dan NGINX het laten doen (als het zou werken).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:01:33
Quote Anchor link
Je sluit meteen je accolade op lijn 4, waardoor de regel genegeerd wordt.
Misschien is dat het?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 17:06:55
Quote Anchor link
Owh, goeie! Maar dat is het nog net niet helemaal, in nginx.conf heb ik het goed staan.
Er zijn op SO verschillende mensen die het zeggen te hebben opgelost met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
proxy_set_header Host $host:$server_port;


Maar ook dat lost het niet op. De voorbeelden op SO gaan allemaal over HTTP, niet over HTTPS, misschien moet ik eens kijken of NGINX daar iets speciaals voor heeft.



Toevoeging op 26/10/2020 17:14:46:

Yes, het werkt!
Met dank aan IBM!

Oplossing:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    location / {
        proxy_pass https://Y.nl;
        proxy_ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    }
 
Joris Ros

Joris Ros

26/10/2020 17:21:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:31:02
Quote Anchor link
Joris Ros op 26/10/2020 17:21:02:
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

Klopt, ik had mijzelf al gecorrigeerd. Typisch een geval van Out-of-coffee-probleem, vermoed ik. Verder is het al weer een paar jaar geleden dat ik wat met Nginx gedaan heb op één van mijn servers.
Gewijzigd op 26/10/2020 17:31:30 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 19:20:30
Quote Anchor link
Achja, niemand kan alles tegelijk Ik was al lang blij dat ik meteen reactie kreeg op het PHP Forum.
Vaak als je iets aan een luisterend oor probeert uit te leggen kun je al tot andere inzichten komen.
Had ik onlangs nog met Ozzie. Dat is het mooie van (op een bepaalde manier toch) samen werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.