NGINX reverse proxy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:41:41
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van een reverse proxy in NGINX. (De oorzaak van het probleem ligt in dit geval waarschijnlijk bij mij :-) Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen.

Wat ik zou willen is dat als ik url X intyp, dat er op de achtergrond site Y geladen wordt, terwijl in de adresbalk het adres van url X blijft staan. Beide sites gebruiken HTTPS.

Ik ben begonnen met het schoolvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
server {
        listen 443 ssl;
        server_name X;
        location / {}
            proxy_redirect         off;
            proxy_pass             https://Y.nl;
        }
}


Maar de uitkomst hiervan is een soort redirect, want als ik dan url X intyp, komt in de adresbalk de url van site Y te staan.

Hoe kan ik dit oplossen met NGINX? Als het niet kan, dan moet ik waarschlijn een PHP proxy schrijven/gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:50:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:50:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:51:48
Quote Anchor link
Bedoel je dat het niet kan?
NGINX draait op de firewall appliance van pfSense, dus die trukendoos heb ik ook tot m'n beschikking.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:55:16
Quote Anchor link
Hm, het zou toch wel moeten kunnen. Ik heb dit op deze manier zelf ook eens geflikt in een ver verleden.
En dan met ook zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
proxy_redirect         off;
proxy_pass             https://Y.nl;


Het geeft al aan dat er geen redirect moet plaatsvinden.
Zit die redirect niet ergens in de site zelfs?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:58:53
Quote Anchor link
Nee.. site Y is nu nog een lege HTML met een html titel en een <div>test</div> ... als het proxy deel van NGINX werkt dan kijk ik wel weer verder. Toch jammer dat het nog niet werkt, want ik kan natuurlijk een PHP proxy in elkaar zetten, maar dat kost wel veel meer tijd dan NGINX het laten doen (als het zou werken).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:01:33
Quote Anchor link
Je sluit meteen je accolade op lijn 4, waardoor de regel genegeerd wordt.
Misschien is dat het?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 17:06:55
Quote Anchor link
Owh, goeie! Maar dat is het nog net niet helemaal, in nginx.conf heb ik het goed staan.
Er zijn op SO verschillende mensen die het zeggen te hebben opgelost met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
proxy_set_header Host $host:$server_port;


Maar ook dat lost het niet op. De voorbeelden op SO gaan allemaal over HTTP, niet over HTTPS, misschien moet ik eens kijken of NGINX daar iets speciaals voor heeft.



Toevoeging op 26/10/2020 17:14:46:

Yes, het werkt!
Met dank aan IBM!

Oplossing:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    location / {
        proxy_pass https://Y.nl;
        proxy_ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    }
 
Joris Ros

Joris Ros

26/10/2020 17:21:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:31:02
Quote Anchor link
Joris Ros op 26/10/2020 17:21:02:
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

Klopt, ik had mijzelf al gecorrigeerd. Typisch een geval van Out-of-coffee-probleem, vermoed ik. Verder is het al weer een paar jaar geleden dat ik wat met Nginx gedaan heb op één van mijn servers.
Gewijzigd op 26/10/2020 17:31:30 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 19:20:30
Quote Anchor link
Achja, niemand kan alles tegelijk Ik was al lang blij dat ik meteen reactie kreeg op het PHP Forum.
Vaak als je iets aan een luisterend oor probeert uit te leggen kun je al tot andere inzichten komen.
Had ik onlangs nog met Ozzie. Dat is het mooie van (op een bepaalde manier toch) samen werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.