NGINX reverse proxy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer / Webservices / Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Ontwikkelaar geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

Servicedeskmedewerker / Autorisatiedeskmedewerker

Servicedeskmedewerker / Autorisatiedeskmedewerker bij de Politie Er werken leuke mensen bij T2 IT Detachering, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken werkt. Daarom hebben we uitgebreide opleidingsmogelijkheden en ondersteunen we je maximaal in je ontwikkeling. Het succes wat we samen maken vieren we ook samen. Dit doen we door onze jaarlijkse events die overal ter wereld plaatsvinden: Parijs, Lapland, Abu Dhabi, Las Vegas en New York. Voor onze opdrachtgever De Nationale Politie in Rotterdam zijn wij op zoek naar

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Angular 6 Java

Bedrijfsomschrijving Het bedrijf, gelegen in hartje Utrecht, werkt nauw samen met alle instanties die gericht zijn op het Nederlandse wegennet. De applicatie waar jij aan gaat werken brengt het volledige wegennet van Nederland in kaart. Aan de hand van deze applicatie kunnen instanties een duidelijk overzicht krijgen over waar en wanneer er veranderingen en verbeteringen plaats moeten vinden. In andere woorden: Jij werkt direct mee aan het verbeteren van de infrastructuur binnen Nederland. Als Fullstack Java Developer kom je terecht in het team wat verantwoordelijk is voor alle innovatie projecten die er binnen de organisatie bedacht worden. Daardoor zal je

Bekijk vacature »

Medior Angular developer

Voor een klant in regio Amersfoort op zoek naar een medior front-end developer met Angular ervaring. Het gaat om het doorontwikkeling van een aantal high traffic websites, maar ook om de ontwikkeling van een nieuwe buitenlandse website die aangesloten wordt op het bestaande platform. Gevraagde vaardigheden: Angular 8 ervaring Ervaring met NGRXRedux Feeling voor User Experience Scrum ervaring is pré De start van dit project is per direct. Mocht je nog een opzegtermijn hebben is dit bespreekbaar. Het project zal 40 uur per week zijn en tot einde jaar is het remote. Klinkt dit als iets voor jou? Dan kom

Bekijk vacature »

BI Datawarehouse Developer DWH (interne functie)

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie onder de rook van Geldermalsen staat bekend als solide en als fijne werkgever en ik ben per direct op zoek naar een BI DWH Developer met enkele jaren ervaring . Ze hebben een prachtig pand waar genoeg parkeergelegenheid is en ze zijn per OV goed te bereiken! Naast een prachtig kantoorpand hebben ze hier heel veel extra's en ze doen veel moeite om de werknemer in de watten te leggen denk hierbij aan een kantine met lunch, tafel- tennis en voetbal, een gamehal en een fitnessruimte. Je komt te werken in een leuk bedrijf, waar met korte

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

.NET Developer Datawarehouse Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Wil jij je steentje bijdragen aan een betere en efficiëntere zorg? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Datawarehouse. Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen Datawarehouse module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code (we werken met Microsoft technologie, wat betekent dat je veel met C# gaat werken), speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »

Senior C# developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Hoe word ik C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# developer worden bij Coolblue? Funda legt je uit hoe je dat doet. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of Dynamo/Cosmos. Problemen oplossen met

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Senior PHP Developer – Symfony / Zend / MySQL / Linux / Git EXCITING OPPORTUNITY TO JOIN A GROWING TECHNICAL TEAM DELIVERING AUTOMATION SOLUTIONS TO CLIENTS ACROSS EUROPE · Mid to senior level PHP Developers considered · Central Eindhoven location, easily commutable on public transport · Symfony / Zend / MySQL / Linux / Git · Competitive salary and amazing benefits · To apply please call +31 (0) 208 004 990 or email me; Chris.hopley@searchability.com Based in the heart of the world leading technical hub that is Eindhoven, we’ve been delivering excellence for our clients through automated solutions, all across

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become Senior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become Senior C# Developer at Coolblue? Funda will explain how to do that. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Web Developer

Help jij graag mee met het optimaliseren van ons platform? Solliciteer dan naar de functie Web Developer. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam krijg je alle ruimte om je kwaliteiten te tonen. Jouw baan ChipSoft maakt breed gebruik van webtechnologie voor de ondersteuning van administratieve processen. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de applicaties op ons platform. Jij richt je met name op het ontwikkelen van nieuwe applicaties en het onderhouden van de gebruikte programmatuur op ons platform. Denk hierbij aan e-learning en projectplanning. Jouw team Je komt op de 25ste verdieping van ons hoofdkantoor in

Bekijk vacature »

Java developer (medior & senior)

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Java Software Engineers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Java Software Engineer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt?

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is actief binnen de retail branche en constant in beweging. De focus ligt op het verbeteren van de ICT afdeling en de dienstverlening richting interne klanten/ gebruikers. De organisatie bestaat uit ongeveer 3000 medewerkers. Met de ICT afdeling verzorgen zij de ICT dienstverlening voor verschillende onderdelen binnen de organisatie. Het Mendix team wordt gezien als drijvende kracht achter de innovaties binnen deze organisatie. Het team bestaat ruim 2 jaar en heeft in die periode ruim 20 verschillende applicaties gebouwd en er staat gepland staat om dat aantal te vergroten. Het doel van het team is om processen

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Medior .NET/Angular/Azure Developer - € 4.000

Bedrijfsomschrijving In verband met doorlopende groei is er momenteel ruimte voor een Medior Fullstack .NET/Angular Developer bij mijn klant. Deze organisatie richt zich op het bouwen van software voor bijvoorbeeld restaurants en hotels. Hierbij kun je denken aan automatiseringsoplossingen, voorraadbeheer, elektronische menukaarten, reserveringssystemen en alle applicaties die nodig zijn voor het beheer van de backoffice, bijvoorbeeld personeelsbeheer. Dit doen zij vanaf een prachtig kantoor in de omgeving van Boxtel, dat zowel met het OV als met de auto uitstekend te bereiken is. Klanten zijn bijvoorbeeld sterrenrestaurants en grote hotelketens. In totaal werken hier momenteel ruim 40 personen, waarvan ongeveer de

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:41:41
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van een reverse proxy in NGINX. (De oorzaak van het probleem ligt in dit geval waarschijnlijk bij mij :-) Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen.

Wat ik zou willen is dat als ik url X intyp, dat er op de achtergrond site Y geladen wordt, terwijl in de adresbalk het adres van url X blijft staan. Beide sites gebruiken HTTPS.

Ik ben begonnen met het schoolvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
server {
        listen 443 ssl;
        server_name X;
        location / {}
            proxy_redirect         off;
            proxy_pass             https://Y.nl;
        }
}

Maar de uitkomst hiervan is een soort redirect, want als ik dan url X intyp, komt in de adresbalk de url van site Y te staan.

Hoe kan ik dit oplossen met NGINX? Als het niet kan, dan moet ik waarschlijn een PHP proxy schrijven/gebruiken?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2020 09:40:36

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:50:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:51:48
Quote Anchor link
Bedoel je dat het niet kan?
NGINX draait op de firewall appliance van pfSense, dus die trukendoos heb ik ook tot m'n beschikking.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:55:16
Quote Anchor link
Hm, het zou toch wel moeten kunnen. Ik heb dit op deze manier zelf ook eens geflikt in een ver verleden.
En dan met ook zoiets als dit:

Code (php)
1
2
proxy_redirect         off;
proxy_pass             https://Y.nl;

Het geeft al aan dat er geen redirect moet plaatsvinden.
Zit die redirect niet ergens in de site zelfs?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:58:53
Quote Anchor link
Nee.. site Y is nu nog een lege HTML met een html titel en een <div>test</div> ... als het proxy deel van NGINX werkt dan kijk ik wel weer verder. Toch jammer dat het nog niet werkt, want ik kan natuurlijk een PHP proxy in elkaar zetten, maar dat kost wel veel meer tijd dan NGINX het laten doen (als het zou werken).

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:01:33
Quote Anchor link
Je sluit meteen je accolade op lijn 4, waardoor de regel genegeerd wordt.
Misschien is dat het?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 17:06:55
Quote Anchor link
Owh, goeie! Maar dat is het nog net niet helemaal, in nginx.conf heb ik het goed staan.
Er zijn op SO verschillende mensen die het zeggen te hebben opgelost met:

Code (php)
1
proxy_set_header Host $host:$server_port;

Maar ook dat lost het niet op. De voorbeelden op SO gaan allemaal over HTTP, niet over HTTPS, misschien moet ik eens kijken of NGINX daar iets speciaals voor heeft.

Toevoeging op 26/10/2020 17:14:46:

Yes, het werkt!
Met dank aan IBM!

Oplossing:
Code (php)
1
2
3
4
    location / {
        proxy_pass https://Y.nl;
        proxy_ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    }

Joris Ros

Joris Ros

26/10/2020 17:21:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:31:02
Quote Anchor link
Joris Ros op 26/10/2020 17:21:02:
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

Klopt, ik had mijzelf al gecorrigeerd. Typisch een geval van Out-of-coffee-probleem, vermoed ik. Verder is het al weer een paar jaar geleden dat ik wat met Nginx gedaan heb op één van mijn servers.
Gewijzigd op 26/10/2020 17:31:30 door - Ariën -

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 19:20:30
Quote Anchor link
Achja, niemand kan alles tegelijk Ik was al lang blij dat ik meteen reactie kreeg op het PHP Forum.
Vaak als je iets aan een luisterend oor probeert uit te leggen kun je al tot andere inzichten komen.
Had ik onlangs nog met Ozzie. Dat is het mooie van (op een bepaalde manier toch) samen werken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.