NGINX reverse proxy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:41:41
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van een reverse proxy in NGINX. (De oorzaak van het probleem ligt in dit geval waarschijnlijk bij mij :-) Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen.

Wat ik zou willen is dat als ik url X intyp, dat er op de achtergrond site Y geladen wordt, terwijl in de adresbalk het adres van url X blijft staan. Beide sites gebruiken HTTPS.

Ik ben begonnen met het schoolvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
server {
        listen 443 ssl;
        server_name X;
        location / {}
            proxy_redirect         off;
            proxy_pass             https://Y.nl;
        }
}


Maar de uitkomst hiervan is een soort redirect, want als ik dan url X intyp, komt in de adresbalk de url van site Y te staan.

Hoe kan ik dit oplossen met NGINX? Als het niet kan, dan moet ik waarschlijn een PHP proxy schrijven/gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:07:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:50:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:51:48
Quote Anchor link
Bedoel je dat het niet kan?
NGINX draait op de firewall appliance van pfSense, dus die trukendoos heb ik ook tot m'n beschikking.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:55:16
Quote Anchor link
Hm, het zou toch wel moeten kunnen. Ik heb dit op deze manier zelf ook eens geflikt in een ver verleden.
En dan met ook zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
proxy_redirect         off;
proxy_pass             https://Y.nl;


Het geeft al aan dat er geen redirect moet plaatsvinden.
Zit die redirect niet ergens in de site zelfs?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:58:53
Quote Anchor link
Nee.. site Y is nu nog een lege HTML met een html titel en een <div>test</div> ... als het proxy deel van NGINX werkt dan kijk ik wel weer verder. Toch jammer dat het nog niet werkt, want ik kan natuurlijk een PHP proxy in elkaar zetten, maar dat kost wel veel meer tijd dan NGINX het laten doen (als het zou werken).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:01:33
Quote Anchor link
Je sluit meteen je accolade op lijn 4, waardoor de regel genegeerd wordt.
Misschien is dat het?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 17:06:55
Quote Anchor link
Owh, goeie! Maar dat is het nog net niet helemaal, in nginx.conf heb ik het goed staan.
Er zijn op SO verschillende mensen die het zeggen te hebben opgelost met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
proxy_set_header Host $host:$server_port;


Maar ook dat lost het niet op. De voorbeelden op SO gaan allemaal over HTTP, niet over HTTPS, misschien moet ik eens kijken of NGINX daar iets speciaals voor heeft.



Toevoeging op 26/10/2020 17:14:46:

Yes, het werkt!
Met dank aan IBM!

Oplossing:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    location / {
        proxy_pass https://Y.nl;
        proxy_ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    }
 
Joris Ros

Joris Ros

26/10/2020 17:21:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:31:02
Quote Anchor link
Joris Ros op 26/10/2020 17:21:02:
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

Klopt, ik had mijzelf al gecorrigeerd. Typisch een geval van Out-of-coffee-probleem, vermoed ik. Verder is het al weer een paar jaar geleden dat ik wat met Nginx gedaan heb op één van mijn servers.
Gewijzigd op 26/10/2020 17:31:30 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 19:20:30
Quote Anchor link
Achja, niemand kan alles tegelijk Ik was al lang blij dat ik meteen reactie kreeg op het PHP Forum.
Vaak als je iets aan een luisterend oor probeert uit te leggen kun je al tot andere inzichten komen.
Had ik onlangs nog met Ozzie. Dat is het mooie van (op een bepaalde manier toch) samen werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.