Nieuw voorbeeld project

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Berg

John Berg

23/08/2012 09:16:29
Quote Anchor link
Ik heb weer een nieuw voorbeeld project klaar. Zie Film database

Ik ga nu de uitleg op mijn eigen blog uitwerken. Als dat klaar is zal ik een linkje posten.

Ik wil ook wel een stukje voor phphulp schrijven, daarvoor zou ik graag, kijkend naar het voorbeeld, willen horen over welk stuk of onderwerp ik iets zou kunnen maken?

Of zijn er misschien vragen over hoe ik iets gedaan heb?

n.b. ik heb nog weinig met opmaak gedaan, dat komt in een later vervolg.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 16:43:33
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

23/08/2012 09:33:52
Quote Anchor link
ik weet niet of je het al gebruikt maar misschien is dit ook nog wel een idee:

http://api.themoviedb.org/2.1/
 
John Berg

John Berg

23/08/2012 09:40:27
Quote Anchor link
@Vincent: het gaat niet om de films, die worden slechts als voorbeeld gebruikt. Het gaat erom hoe je een dergelijke applicatie bouwt.

n.b. voor wie het zich afvraagt: de lijst van films is de top 250 van imdb.com.

Ik heb dat met een eigen gebouwde html scraper daarvandaan gehaald. En nee .. ik ga niet uitleggen hoe je een scraper maakt.
 
Stefan WM

Stefan WM

23/08/2012 10:39:04
Quote Anchor link
John Berg op 23/08/2012 09:40:27:
Ik heb dat met een eigen gebouwde html scraper daarvandaan gehaald. En nee .. ik ga niet uitleggen hoe je een scraper maakt.


Ik denk dat dat juist het interessantste is eerlijk gezegd.
 
Chris -

Chris -

23/08/2012 10:47:26
Quote Anchor link
Let nog even op de beveiliging; nu is het kinderspel om een stored XSS erop te zetten... (harmless example posted..)

Toevoeging op 23/08/2012 10:48:32:

En SQL-injectie.. http://simplemvc.example.ganymedes.be/movies/edit/-14?page=0&search=
 
Lex van der poel

lex van der poel

23/08/2012 11:18:58
Quote Anchor link
Hoi ik vroeg me af waarom het bij id 42 begon?
Niet alles van de movie db ge scrapt
 
John Berg

John Berg

23/08/2012 11:40:54
Quote Anchor link
@lex: iemand had al 41 films verwijderd ;-)
Ik zet er een cron op zodat elk uur de database teruggezet wordt.

@Chris: SQL injection zal nooit gaan, ALLES gaat via parameter binding. Ik had er alleen de foutafhandeling nog helemaal niet inzitten. Ik zal een simpele foutafhandeling erbij bouwen.
XSS had ik compleet over het hoofd gezien, wat ik tamelijk dom van mezelf vind. Ik heb het nu 'opgelost'. Ik was toch al niet blij met de afhandeling van url's met parameters erin, ik denk na over iets structurelers. Bedankt voor de Eyeopener!!
 
Chris -

Chris -

23/08/2012 11:50:26
Quote Anchor link
Geen probleem, blij dat je het goed oppikt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.