Nieuwe post in handleiding Zend Framework.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

GJ Bogaerts

GJ Bogaerts

14/12/2010 17:23:31
Quote Anchor link
Op de techsite van Raker heb ik een nieuwe post geplaatst - de ereader-website Elesio wordt verder uitgebouwd. Alles over Zend_Navigation en het gebruik van de layout plugin. Hopelijk heb je er wat aan! Voila
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:12:34
 

14/12/2010 17:31:37
Quote Anchor link
En wat is je doel?
Wat wil je hiermee bereiken?
Wat moeten we er mee?
Ik zie het nut hiervan niet in.

Leuk hoor dat je met zend kan spelen.
Maar leer eerst maar eens html.

Lol je hebt wel iets heel erg mis gedaan. Opera vind zelfs dat je pagina geen content heeft!

Zelfs Internet Explorer heeft er moeite mee:
Afbeelding
Die slikt toch heel veel (al zijn de nieuwste browsers echt steeds beter).

Nee, volgens mij moet jij niet gaan uitleggen hoe je iets met zend moet doen...

Je tekst loopt ook niet, dit is de tweede zin:
Die site:
Dat wil zeggen: we gaan een aantal nieuwe controllers maken, een navigatiesysteem te installeren, en een minimum aan styling aan te brengen.

te installeren? De komma voor de en is niet correct aangezien het een opsomming is (en geen pauze ontstaat als je het hardop zou oplezen). Maar ik vind dat sowieso dat gedeelte niet klopt.

Die site:
Het zal niet verbazen dat het Zend Framework hiervoor de nodige hulpmiddelen aanbiedt.

Wie, wat of waar verbazen? Je verbazen.. Het zal je niet verbazen dat blablablabla.
Gewijzigd op 14/12/2010 17:46:13 door
 
GJ Bogaerts

GJ Bogaerts

14/12/2010 17:53:53
Quote Anchor link
Dank voor je positieve toon... ;) ik doe er mijn voordeel mee. Net vandaag nieuw thema geïnstalleerd, na wat matige reacties op zijn voorganger, maar kennelijk verslikt Opera zich. Voor het overige zou ik zeggen: weet jij een goede gratis Nederlandstalige inleiding op het Zend Framework? Ik kan hem niet vinden. Dus documenteer ik mijn eigen voortgang maar.
 
Moe BE

Moe BE

14/12/2010 18:04:14
Quote Anchor link
Ik kan Karl wel volgen, je komt hier uit pakken met het feit dat je nederlandstalige tutorials gaat schrijven voor het zend framework en je eigen voorbeeld slaat al op niets.

En je project gaat volgens mij niet echt aanslagen. Ieder die een beetje programmeert kan engels en zal ook een engelstalige boven een nederlandstalige documentatie kiezen. Dat is gewoon zo.
Gewijzigd op 14/12/2010 18:19:16 door Moe BE
 

14/12/2010 19:19:27
Quote Anchor link
GJ Bogaerts op 14/12/2010 17:53:53:
Dank voor je positieve toon... ;) ik doe er mijn voordeel mee. Net vandaag nieuw thema geïnstalleerd, na wat matige reacties op zijn voorganger, maar kennelijk verslikt Opera zich.

Opera verslikt zich niet. Jij hebt gewoon verkeerde html geschreven. Opera kan daar niks mee. Ligt niet aan Opera, ligt aan jouw.
GJ Bogaerts op 14/12/2010 17:53:53:
Voor het overige zou ik zeggen: weet jij een goede gratis Nederlandstalige inleiding op het Zend Framework? Ik kan hem niet vinden. Dus documenteer ik mijn eigen voortgang maar.

Nee, want ik gebruik geen zend, dus ben daarvan ook niet op de hoogte.
Jij komt hier aanzetten dat je ergens hebt lopen blaten over een of ander stom framework. Als je dat doet, doe het dan goed. Niks is irritanter dan een slecht lopende tekst. In de eerste drie zinnen al twee zinnen verkeerd.
Hoe gaat de rest er dan wel ooit niet uit zien? Waarschijnlijk even erg. Dan ben je meer mee bezig met de tekst dan de inhoud.
Verder vind ik een website die het niet eens doet, of slecht doet (ik scrol naar beneden en de tekst gaat opzij, knap!) niet echt ondersteunen bij een verhaal over styling e.d.

En ik heb nog even verder gezocht, ik zie dat je docent bent bij de RUG, masteropleiding journalistiek, daarvan mag je toch beter verwachten?

Edit:
Ik denk dat je je tekst maar eens grondig moet doorlezen.
Of aan je studenten geven: Fint te vauwten.

(Verder ben ik het ook niet echt eens met hoe je de OOP in de praktijk brengt, maar dat zal wel weer aan ZF liggen.)
Gewijzigd op 14/12/2010 19:40:52 door
 
Niels K

Niels K

14/12/2010 22:00:44
Quote Anchor link
Quote:
(Verder ben ik het ook niet echt eens met hoe je de OOP in de praktijk brengt, maar dat zal wel weer aan ZF liggen.)

Verklaar je nader? Ik heb zelf ook wat punten, maar ben benieuwd wat je nu precies goed vind.
 
GJ Bogaerts

GJ Bogaerts

14/12/2010 22:07:36
Quote Anchor link
@Karl: site is vandaag gewijzigd van thema, zoals gezegd, en bekeken in FF, Chrome, IE8 - dat renderde prima, dus heb ik de wijziging live gezet. Dat-ie het niet goed doet in Opera - jammer, maar zoals je weet ondersteunen de meeste developers tot zo'n 95 procent van het publiek. En met die drie haal je dat wel zo ongeveer; om het echt te halen, had ik er Safari bij moeten halen.

Qua fouten: helaas, ben ik met je eens. Ik had de tekst beter moeten redigeren voordat ik het live zette. Overigens is je eigen tekst ook niet foutloos...

EDIT: overigens sta ik open voor alle suggesties hoor. Als je mogelijke verbeteringen ziet, deel ze met ons, update ik meteen het stuk.
Gewijzigd op 14/12/2010 22:10:30 door GJ Bogaerts
 

14/12/2010 22:10:25
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 14/12/2010 22:00:44:
Quote:
(Verder ben ik het ook niet echt eens met hoe je de OOP in de praktijk brengt, maar dat zal wel weer aan ZF liggen.)

Verklaar je nader? Ik heb zelf ook wat punten, maar ben benieuwd wat je nu precies goed vind.


In het heen en weer scrollen van links naar rechts, van boven naar beneden, viel het mij op dat er één object van het andere was afgeleid volgens de tekst (aardig accuraat, kan kloppen, was wel logisch), maar vervolgens werd dit niet zo uitgewerkt.
Zegmaar, student, instructor en masterstudent, dat zijn allemaal personen. Student en instructor horen dan persoon te extenden en masterstudent hoort student te extenden. In dit verhaal zouden ze allemaal persoon extenden.
 
GJ Bogaerts

GJ Bogaerts

14/12/2010 22:17:15
Quote Anchor link
Quote:
Zegmaar, student, instructor en masterstudent, dat zijn allemaal personen. Student en instructor horen dan persoon te extenden en masterstudent hoort student te extenden. In dit verhaal zouden ze allemaal persoon extenden.


Wees eens iets concreter? Over welke objecten heb je het dan precies? Zoals ik het nu toepas, gebruik ik alleen rechtstreekse extensies van Zend componenten; alleen in de database modelling werk ik tot nog toe met ingewikkelder relaties.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.