Nieuwe site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Douwe Westra

Douwe Westra

30/05/2016 20:31:44
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben vrij nieuw met php, een site opzetten van scratch kan ik niet, maar wel het nodige editen met hulp.

Nu wil ik graag een site opzetten (geen commercieel doel)
Ik kan geen passend iets vinden dus vandaar post ik het maar hier.
In mijn ogen is het relatief simpel.

Een zoekscherm (a la google)
deze kan je nummers invoeren welke na drukken op enter/ok gaat zoeken in een db.
Als er geen match is geeft hij een text weer.
is er wel een match laat ie het resultaat zien (met wat data/foto), bij meerdere resultaten krijg je eerst een keuzemenu op categorie o.i.d.

Dit alles moet natuurlijk ook gevuld kunnen worden en een nette lay-out.
Er is nog geen database aanwezig.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen om dit op te zetten, ben snel lerend dus pak ook dingen snel op.
Maar heb een goede beginzet nodig.

Groet,
Douwe
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:58:30
 
Jan de Laet

Jan de Laet

30/05/2016 20:35:45
Quote Anchor link
@Douwe, begin hier eens: http://www.phptuts.nl/view/41/5/
 
Douwe Westra

Douwe Westra

30/05/2016 20:40:35
Quote Anchor link
@jan de laet
Bedankt, ik heb deze al eens geprobeerd. Maar op een gegeven moment loop ik vast.
Vandaar dat ik iets zoek welke een basis heeft en deze kan aanpassen naar eigen wensen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/05/2016 21:13:24
Quote Anchor link
Waar loop je op vast?, als ik vragen mag?
 
Douwe Westra

Douwe Westra

06/06/2016 22:21:44
Quote Anchor link
Excuus voor het vertraagde antwoord, was paar daagjes weg.

Ik loop al vast om het over te zetten naar invulvelden.
Snap het wel (redelijk) als ik moet editten, maar vanaf scratch beginnen kan ik gewoon niet.
Vandaar de opstap.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/06/2016 22:26:46
Quote Anchor link
Maar zo'n tutorial moet je toch wel helpen om 'from scratch' een PHP-site op te kunnen bouwen. Je moet het wel stapsgewijs doen, en uiteraard niet meteen een groot project starten.

Ontdek eerst eens hoe je een formulier in PHP af kan handelen. Zorg dan dat de inhoud gevalideerd wordt.
Daarna kijk je naar de rest van de afhandeling als de inhoud geldig is.
 
Douwe Westra

Douwe Westra

06/06/2016 22:31:04
Quote Anchor link
Ik snap je punt wel, maar waarom het wiel uitvinden als iemand anders het wellicht al gedaan heeft.
Maar goed ik ga wel "prusten"
 
Milo S

Milo S

07/06/2016 12:06:57
Quote Anchor link
Heeft niet zozeer met het wiel opnieuw uitvinden te maken. Gaat er om dat jij begrijpt wat er gebeurt. Dat andere begrijpen wat er gebeurt betekend nog niet dat jij dat ook doet. Knippen en plakken gaat er niet voor zorgen dat je weet waar bepaalde code voor staat en zorgt.
Het editen wat je noemt zal ook meer kopieer gedrag zijn dan dat het daadwerkelijk iets aanvullen is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.