Nieuwe techniek a la frames

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas hooff

bas hooff

07/07/2016 08:40:20
Quote Anchor link
Zijn er fancy mogelijkheden om de werking van frames toe te passen zonder het gebruik van frames, maar bijvoorbeeld in een CSS constructie ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-------------------------------------------------------------------------------
      menu verticaal bij onClick verticaal uitrollen over 'main frame'.
-------------------------------------------------------------------------------



      Hier wordt de website ingeladen (externe URL) afhankelijk van de
      keuze uit het menu (bovenste 'frame').





--------------------------------------------------------------------------------


Zijn er goede oplossingen voor:
- De overlay van het bovenste menu, overlay main frame bij een rollover
- SEO: kunnen beide frames geindexeerd worden ?
- Kan ik in het main-frame (niet zozeer HTML/CSS) controle houden over bv: hits, sessie duur etc ?

Ik kon zo snel niet een voorbeeld online vinden, ik hoop dat het enigsinds duidelijk is.

EDIT: wellicht handig om te weten waarvoor het dient, omdat er misschien een andere oplossing is zoals het uitlezen van een site. Simpelweg om meerdere webwinkels samen te brengen on een goed domeinnaam. Uit het menu kan de bezoeker een categorie selecteren en vervolgens wordt de aangesloten webwinkel (bijbehorend) weergegeven.
Gewijzigd op 07/07/2016 08:50:19 door Bas hooff
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:22:25
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/07/2016 09:41:27
Quote Anchor link
Dat kan eenvoudig door het hoofdframe in een <div> te zetten die je update met client-side script (bijvoorbeeld JavaScript, Ajax of jQuery). Een uitgewerkt voorbeeld inclusief menu:

https://css-tricks.com/dynamic-page-replacing-content/
 
Bas hooff

bas hooff

07/07/2016 09:57:51
Quote Anchor link
Ziet er goed uit (het voorbeeld) echter kan ik uit de jQuery niet opmaken of het ook mogelijk is om dus externe pagina's (inclusief de server-side in te laden) met de $_GET uit de URL en mogelijk de $_SESSION waarde:

www.mijndomeinnaam.nl

Moet de onderstaande link kunnen opvangen:

www.webwinkel.nl/betaling?id=betaalcode
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.