nieuwe unieke site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

22/08/2011 11:44:16
Quote Anchor link
Ik heb een totaal nieuw design gemaakt. Zie site.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 17:44:21
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2011 11:49:37
Quote Anchor link
Maar hij is nog niet valid
 

22/08/2011 12:03:00
Quote Anchor link
Is dat dan zo erg?
 
The Force

The Force

22/08/2011 12:06:17
Quote Anchor link
Ja.

- Gebruik geen tabellen om formulieren op te maken.
- Maak je code valid.
- Het stappenplan bovenaan de website mist stap 2.
- Advertise pagina is onlogisch. Wat moet je daar doen? "Advertise to: receiver"? Ik dacht dat je daar een advertentie samen kon stellen maar uit de velden maak ik op dat het meer een soort van contactformulier is waar je ook nog je subject aan toe moet voegen.
- De eerste indruk die je krijgt als je de website opent is dat er iemand enkel zo veel mogelijk geld aan probeert te verdienen. Je ziet overal: adverteer hier voor 50 euro. Dan ga je verder kijken en kom je er achter dat je voor één euro plots beroemd ben.
- Het nieuwe design is niet om naar huis te schrijven. Erg blokkerig en totaal niet grafisch. Geen afbeeldingen, geen subtiele afrondingen, niets.
- Het hele idee gaat nooit werken. Het is zo makkelijk om uberhaupt op websites te komen dat een dergelijke website geen toegevoegde waarde heeft. Het kan nooit dat iemand beroemd kan worden door één euro te betalen, dus ga dat ook niet beloven.
- Het idee gaat ook niet werken omdat er geen reden is voor mensen om je website te volgen en te kijken wie nu weer eens plotseling die dag beroemd moet zijn.

Leuk bedacht allemaal, ik vind het ook knap gezien je leeftijd, maar dit gaat het echt niet worden. Helaas.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2011 12:19:51
Quote Anchor link
En dertig tekens voor een mailadres is wel een beetje erg weinig voor in sommige gevallen.
 
Eric Wagener

Eric Wagener

22/08/2011 12:28:50
Quote Anchor link
Er is niets mis met een tabelletje voor een formulier. Zeker niet als je geen gezeur met uitlijnen wil hebben. Bij de opmaak van de rest van de site zou ik het inderdaad niet doen.

Pas inderdaad op met geld en beloftes. Voor je het weet ben je op TV als jongste oplichter bij Tros Radar of zo. :P
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2011 12:32:15
Quote Anchor link
Maar semantisch gezien is een tabel voor een formulier niet correct. Een deur gebruik je immers ook niet om een grote kier in je muur mee dicht te maken ;-).
 
Eric Wagener

Eric Wagener

22/08/2011 14:26:06
Quote Anchor link
Onzin Aar. Tabellen kun om een aantal redenen beter niet gebruiken, maar je moet daar ook niet al te spastisch over doen.

De voornaamste reden dat je geen tabellen moet gebruiken is dat ze nogal statisch zijn. Maar bij een opsomming wil je dat juist. Tabellen gebruik je dus over het algemeen bij opsommingen en niet bij opmaak.
Een formulier is in de meeste gevallen een opsomming van zaken en als je links de omschrijvingen en rechts de velden hebt, is het heel normaal om dit op deze manier te doen. Zeker als je variabele lengtes en hoogtes hebt.
Probeer jij dat formulier van deze site maar eens te maken zonder tabellen. Dan eindig je waarschijnlijk in een wirwar van divs met vaste breedtes en/of hoogtes en dat komt de flexibiliteit meestal niet ten goede.
En als je zoals ik je sites per definitie meertalig maakt, dan heb je al helemaal geen behoefte aan problemen bij langere woorden of zinnen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2011 14:29:15
Quote Anchor link
Lol, er bestaan meer dan divjes....

label, input's, etc...
Gewijzigd op 22/08/2011 14:30:26 door - Ariën -
 
Ivo K

Ivo K

22/08/2011 14:50:32
Quote Anchor link
Ja, het lijkt me niet moeilijk te zien dat wat je hier zegt niet onzinnig is Eric, maar dat wat Aar zegt, naar mijn gevoel dan, veel logischer is. Als je data moet verwerken is de duidelijkste optie een tabel te maken vaak. In dit geval is dat niet nodig, in dit geval zijn er een paar inputjes in een form nodig met bijbehorende beschrijving. Ik geloof dat Aar de twee tags al heeft gegeven.
 
Eric Wagener

Eric Wagener

22/08/2011 15:42:56
Quote Anchor link
Een input gebruiken bij een formulier. Daar was ik nog niet opgekomen. :S
Nou ja, ik heb mijn punt gemaakt, doe ermee wat je wil.
 
The Force

The Force

22/08/2011 15:49:43
Quote Anchor link
Als je het goed wil doen moet je HTML zo beschrijvend mogelijk zijn. Je ziet dat HTML ook steeds semantischer wordt. Zie HTML5 met bijvoorbeeld article, aside en nav elementen. Door dit goed te gebruiken kunnen machines beter je pagina snappen, wat ten goede komt aan zaken als SEO en gebruikersvriendelijkheid voor minder validen. Gebruik dus geen onnodige markup (want je kan het prima zonder tabel af) en gebruik het al helemaal niet voor verkeerde doeleinden. Een tabel is hier niet voor bedoeld!

Quote:
Tabellen gebruik je dus over het algemeen bij opsommingen en niet bij opmaak.

Voor opsommingen hebben we ul en ol. Verder is het hartstikke fijn als je je eigen interpretatie hebt van waar tabellen voor zijn, maar als dat niet door de community gedragen wordt dan heb je daar niks aan. Als Google je pagina indexeert dan houdt deze echt geen rekening met jouw interpretatie.

Quote:
Probeer jij dat formulier van deze site maar eens te maken zonder tabellen. Dan eindig je waarschijnlijk in een wirwar van divs met vaste breedtes en/of hoogtes en dat komt de flexibiliteit meestal niet ten goede.

Oké Eric, nu geef je dus aan dat je er totaal geen verstand van hebt. Waarom zou je in hemelsnaam divjes gebruiken bij een formulier? Ik weet het niet hoor, maar ik heb ze niet nodig. Je hebt gewoon een label die je op kan maken en dan de elementen die er aan toe behoren (input, checkbox, etc.). Beetje met floats spelen en je hebt exact hetzelfde als wat je hebt met de tabellen. Zonder tabel, semantisch correct en zonder wirwar van divjes.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/08/2011 15:51:20
Quote Anchor link
Quote:
Een input gebruiken bij een formulier. Daar was ik nog niet opgekomen. :S

Het ging toch om opmaak, dan had je ook kunnen weten dat inputs dus te stylen zijn.
Even wat spelen met display:block en float's en er valt zeker wat mee te doen.

Misschien eens handig voor je om eens vaker op Alistapart te kijken ;-)?
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.