nieuwe vorm drop-down menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Vergroesen

Mark Vergroesen

08/01/2007 19:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik kom steeds vaker een soort drop-down menu tegen op internet, dat zich dynamisch vult tijdens het typen. Ik heb geen idee hoe zo'n menu heet, laat staan hoe ik het zou moeten zoeken om te maken.

Het staat bijvoorbeeld op www.woordenlijst.org
Je tikt bijvoorbeeld tref en krijgt alles dat begint met tref uitgeklapt.

Hoe heet het, en staat er al ergens een tutorial?

Hartelijk bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:56:28
 
Lukke

lukke

08/01/2007 19:31:00
Quote Anchor link
Ik geloof dat dit een auto suggest menu of in het nederlands auto suggestie menu noemt.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

08/01/2007 19:39:00
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

08/01/2007 21:11:00
Quote Anchor link
ik heb z'n menu al een keer op w3schools zien staan maar ik weet niet zeker of het nou bij javascript was of bij AJAX (gadverdamme) of een andere vage scripttaal
 
M Ypma

M Ypma

08/01/2007 21:18:00
Quote Anchor link
dit hoeft niet perse met ajax....
je kunt ook (zoals de NS bijvoorbeeld doet) een xml inladen waar alle gegevens instaan en dezem et javascript doorzoeken. deze xml kun je weer laten genereren uit je database. Heb je precies hetzelfde zonder AJAX
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/01/2007 21:53:00
Quote Anchor link
nico schreef op 08.01.2007 21:11:
......t nou bij javascript was of bij AJAX (gadverdamme) of een andere vage scripttaal


AJAX is geen taal het is een combintie van PHP MYSQL JAVASCRIPT gecombineerd met HTML en CSS. Maar zeker gen vage scripttaal
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.