Nieuws op categorie idelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike vd Veer

Mike vd Veer

18/03/2008 16:21:00
Quote Anchor link
Beste Php-ers,

Ik heb een vraagje. Ik ben voor iemand anders een site aan het maken met een nieuwssysteem, waarbij het nieuws kan worden ingedeeld in een categorie. Deze categorieën kunnen worden aangegeven bij het toevoegen van het nieuws:

Categorie: <SELECT NAME="hoofdcategorie">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$query
= mysql_query("SELECT id, categorienaam FROM categorie ORDER BY id ASC") or die(mysql_error());

while($data = mysql_fetch_assoc($query)) {
echo "<OPTION VALUE='" . $data['id'] . "'>" . $data['categorienaam'] . "";
      }

      ?>
</select>

Nou heb ik dus 2 mysql tabellen, een voor alle categorieën (waar id en naam van de categorie staan) en een voor het nieuws, waarin ook het id van de aangegeven categorie staat.

Nou wil ik dus aparte pagina's maken voor elke categorie, dus bijv. voor categorie 1, 2, 3, 4, etcetera. Maar hoe moet ik dit doen? Gewoon op elke pagina's aangeven welk id (lijkt me sterk dat dit goeie methode is) of bijvoorbeeld zo: index.php?cat=1 ? Alleen ik zou eerlijk gezegt níet weten hoe dit moet! Kan iemand me helpen hiermee? Alvast bedankt!

Mike,
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:27:25
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

18/03/2008 16:35:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= sprintf("SELECT * FROM categories WHERE category_id = %d",
     mysql_real_escape_string($_REQUEST['cat']));
// en dan SQL querien etc
?>


Dan kan je dus idd via index.php?cat=2 etc
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

18/03/2008 20:44:00
Quote Anchor link
Dankje! Hij doet het.
 
GaMer B

GaMer B

18/03/2008 21:04:00
Quote Anchor link
@ Gerber Jacobs, holy crap, $_REQUEST??? Gebruik liever $_GET :)
 
Bo az

Bo az

18/03/2008 21:10:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 18.03.2008 21:04:
@ Gerber Jacobs, holy crap, $_REQUEST??? Gebruik liever $_GET :)

Omdat? $_REQUEST is gewoon een combinatie van get en post, welke je gebruikt maakt niks uit, als je maar netjes net zoals bij get alles valideert.
 
Crispijn -

Crispijn -

18/03/2008 23:35:00
Quote Anchor link
Toch heb ik de voorkeur om alles netjes uit te splitsen in GET en POST. Dan weet je precies waar iets mis kan gaan. Het is soms wel wat meer zoeken, maar je weet precies wat de variabelen zijn en wat ze (moeten) doen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.