Nieuwsbrief script met AJAX technologie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry

Harry

19/12/2007 10:53:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik zoek naar een mogelijkheid vanaf de server nieuwsbrieven te versturen vanuit mijn mySQL dabase. Nu gebruik ik een script die per emailadres het bericht verstuurd enz... Niets mis mee, het moet ook per adres i.v.m. de aanhef, alleen wanneer ik 1500 mails verstuur is de pagina ff bezig met de kans eruit te vleigen als het te lang duurt.

Nu begreep ik dat AJAX techn de pagina gereed verklaard maar toch communiceerd met b.v. een database en daar op reageerd zonder opnieuw te laden.

Is dit een mogelijkheid voor nieuwsbrieven te versturen?
Iemand een voorbeeld of script?

Alvast bedankt.
Harry
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:02:23
 
Jacco Engel

Jacco Engel

19/12/2007 10:55:00
Quote Anchor link
Je pagina gaat er nog steeds uit vliegen vanwege timeout.

Ajax kan inderdaat gebruikt worden om te communiceren met je server zonder refreshen maar het verandert verder helemaal niets aan het feit dat je script er uit vliegt
 
Harry

Harry

19/12/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Weet je dat zeker?
Ik heb eens een chat script gezien die met AJAX werkt en deze bleef gewoon in je browser staan totdat er iets nieuws gebeurde...
 
Jacco Engel

Jacco Engel

19/12/2007 11:12:00
Quote Anchor link
Dat weet ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker.

Die chat is namelijk zo gescript dat je , als je de AJAX zou scrappen, je (behalve een niet goed werkende chat) een script over wat gewoon netjes werkt op de server zonder deze over te belasten.

Wat jou mailscript doet is zo zwaar op de server dat je constant timeouts krijgt. Wat bij de chat niet het geval is.

Dit is niet op te lossen met AJAX maar is op te lossen door je script opnieuw te maken en dit keer wel goed :)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/12/2007 11:14:00
Quote Anchor link
Ik zou eens kijken naar Swift Mailer, daarmee is het heel eenvoudig om persoonlijk emails in een batch te versturen op een efficiente manier. Zie ook de documentatie voor meer informatie...
 
Harry

Harry

19/12/2007 11:23:00
Quote Anchor link
@ Blanche

Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.