Nieuwssyteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »

Marc -

Marc -

26/11/2011 18:58:31
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een Nieuwssysteem alleen heb een paar problemen:
Wat ik tot nu toe kan/heb is dat ik nieuws kan toevoegen vanuit een soort
admin panel vanaf mijn site in een database,
nieuws kan verwijderen, nieuws kan uitlezen op een pagina alleen dat gebeurt op
een pagina waar alle nieuwsberichten worden weergeven. Maar ik wil dus dat op die pagina er een begin tekst
staat en dat je op 'lees meer' kunt klikken om naar de pagina van dat nieuwsbericht te gaan.
Maar hoe kan ik de tekst afkappen? ik kan ook gewoon 2 velden in de database maken en dan een veld voor begin tekst
op de pagina met alle berichten tonen, en het andere veld voor de volledige tekst op de pagina van het bericht.
En hoe kan ik zorgen dat elk nieuwsbericht een eigen pagina krijgt?

groeten,
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:02:59
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/11/2011 19:26:18
 
Jaron T

Jaron T

26/11/2011 22:52:54
Quote Anchor link
- tekst afkappen kan je doen met http://php.net/manual/en/function.substr.php
- elk nieuwsbericht op een 'eigen pagina', hiervoor heb je 2 bestanden nodig. 1 bestand die het overzicht (overzicht.php) toont en de 2e toont het nieuws (show.php). In het overzicht genereer je dynamisch linkjes met show.php?id=$news['id']. In show.php kan je die waarde opvragen ($_GET) en 1 enkel resultaat ophalen uit de database.
Gewijzigd op 26/11/2011 22:53:28 door Jaron T
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 08:27:59
Quote Anchor link
bedankt voor je reactie! :)

1. en als teksten dan afkap op bijv. 150, en ik heb een keer een tekstje van 100-130 die ik wel alleen als inleiding wil, en de rest van de tekst alleen dan wordt getoond op de eigen nieuws pagina, hoe doe ik dat dan?

2. Kan je het misschien iets verder uitleggen?
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

27/11/2011 09:00:39
Quote Anchor link
Je zou het nieuwsbericht in 2 stukken kunnen opsplitsen: inleiding en volledige_tekst
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 09:02:11
Quote Anchor link
oke, ja dat zou inderdaad kunnen maar ik dacht misschien is er nog een andere manier ;)
 

27/11/2011 09:25:10
Quote Anchor link
In MySQL

SELECT IF(LENGTH(text) < 70, LEFT(text, 70), RPAD(LEFT(text, 70), 70, "...")) AS textshort FROM table
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 09:26:39
Quote Anchor link
bedankt voor je reactie!

zou je kunnen vertellen wat er ongeveer gebeurt?
ik snap het namelijk niet helemaal (A) ;p
 
Milo S

Milo S

27/11/2011 12:22:55
Quote Anchor link
Er zit een soort if statement in je query. Misschien moet je google eens gebruiken
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 12:50:14
Quote Anchor link
oke, maar hoe zit het met die nieuwe pagina?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2011 13:01:39
Quote Anchor link
Kijk eens naar $_GET. En selecteer dan onder andere het volledige bericht.
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 13:12:42
Quote Anchor link
oke ik ben nog niet heel lang bezig met php, zo'n 3-4 weken dus ik kan nog niet zo veel..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2011 13:18:31
Quote Anchor link
Weet je hoe GET überhaupt werkt?
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 13:20:31
Quote Anchor link
ik weet gelukkig wel hoe het werkt ja ;)
tenminste, een beetje dan
Gewijzigd op 27/11/2011 13:21:36 door Marc -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2011 13:25:52
Quote Anchor link
Gebruik GET in je mysql_query, in je WHERE voorwaarde. En bescherm deze met mysql_real_escape_string().
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 13:29:12
Quote Anchor link
oke sorry maar ik kan niet zo goed php, kunnen jullie niet een deel van een scriptje ofzo laten zien?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2011 13:38:28
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd? Zoals ik al zei, haal met een query alle nodige velden op, met een mysql_query() met een WHERE voorwaarde.
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 14:02:59
Quote Anchor link
ik heb nog niets geprobeerd met een nieuwe pagina, maar moet ik dus van de pagina met alle berichten een a href=" met een get" doen en dan een pagina met get en in die pagina gegevens ophalen met mysql_query() alleen wat voor where voorwaarde moet dat dan zijn?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/11/2011 14:04:22
Quote Anchor link
Stel je de vraag eens welk nieuwsbericht je wilt ophalen, en uit welk veld dat staat. Het antwoord op die vraag is het antwoord op wat er in je query moet.

Basic MySQL.
 
Erwin H

Erwin H

27/11/2011 14:05:12
Quote Anchor link
Als je alle pagina's in een tabel hebt staan en je wilt een pagina uit die tabel halen, wat voor WHERE statement denk je dan zelf nodig te hebben?
 
Marc -

Marc -

27/11/2011 14:24:08
Quote Anchor link
- Aar - op 27/11/2011 14:04:22:
Stel je de vraag eens welk nieuwsbericht je wilt ophalen, en uit welk veld dat staat. Het antwoord op die vraag is het antwoord op wat er in je query moet.

Basic MySQL.


ik zou het nieuwsbericht willen ophalen die hetzelfde is als de GET?

Toevoeging op 27/11/2011 14:25:16:

Erwin H op 27/11/2011 14:05:12:
Als je alle pagina's in een tabel hebt staan en je wilt een pagina uit die tabel halen, wat voor WHERE statement denk je dan zelf nodig te hebben?


Waar de GET of ID gelijk is aan waar je opklikte?
 

Pagina: 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.