No Cache met html?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DDragonz

DDragonz

02/02/2009 18:59:00
Quote Anchor link
Hallo iederen,
Ik heb altijd problemen met de browsers wanneer ik nog in de ontwerp fasen zit van een website. Ik pas dan vaak dingen aan en bekijk de resultaat door te refreshen. Echter mijn probleem is dat ik soms de oude pagina zie (dus de cache).

Zo ben ik nu bezig met een simple html en css only pagina (ieder apart). Wanneer ik nu echter iets aanpas krijg ik alles niet goed weergegeven. Ik kijk of het de cache is door willekeurig ergens in de pagina wat toe te voegen (een zin). Als ik dan refresh krijg ik de pagina weer niet goed te zien maar wel met de toegevoegde zin. Nu bekijk ik die zelfde site in IE (die ik niet gebruik). En wordt alles goed weergegeven.
Dus het kan misschien aan de compatibliteit liggen, maar dat is ook niet zo. Want als ik nu ergens anders op mijn pc precies de zelfde broncode gebruik, maar met een andere bestandsnaam. Krijg ik alles wel goed te zien in FF.

Pff een lang verhaal, maar dit is echt iets wat ik vaker tegen kom en mij steeds vaker begint te ergeren. Wat ik hier aan doen? In php kan ik geloof ik dit gebruiken:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
header("Expires: Sat, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past
?>



Maar is er ook een manier met xhtml? Dus ik will niet de total cache opslagvan FF uitzetten, maar in de pagina zelf kunnen aangeven geen cache op te slaan.

Groetjes Ilyes
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:41:04
 
GaMer B

GaMer B

02/02/2009 19:16:00
Quote Anchor link
Je zou 't ook in een .htacces bestand kunnen definieren.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

02/02/2009 19:31:00
Quote Anchor link
Die php header geldt alleen voor de pagina waar je die header opzet hoor.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.