[NODEJS/Socket.IO] Data in nieuwe pagina ook weer geven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert Arissen

Robert Arissen

11/02/2014 21:07:19
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met iets bezig en dit doe ik met nodeJS, het is een soort van spel. Ik heb momenteel dat je op de index een gebruikers naam kan invullen. Dit werkt allemaal prima hij slaat alles op in een Array. Nu wil ik dat je naar de ingame pagina gestuurd wordt dat je kan zien dat jij bijv. Robert bent. Maar hoe moet ik dit doen want je heb bijv. 30 spelers in de ingame. Maar iedereen heeft een andere naam. Hoe moet ik dit doen met ip + naam en hier een encrypt van maken en deze weer ophallen? Maar hoe kan ik via Javascript een Code aan een user kopelen? Hoe kan ik dit het beste opslaan?

Ik had zelf ook al gekeken naar socket.id? Maar dit is niet wat ik bedoel denk ik.

Ik maak gebruik van socket.io

Hoop als jullie de oplossing weten!

Mvg
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:28:46
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2014 22:41:30
Quote Anchor link
Volgens mij heb je een database nodig.
 
Cake Masher

Cake Masher

11/02/2014 23:56:16
Quote Anchor link
socket.id heb je inderdaad niet zo veel aan als je echt van pagina wilt veranderen, aangezien de client opnieuw verbinding maakt en de socket.id veranderd.

Ik heb in dit systeem zo gemaakt dat de div met de connectie status niet meer word gedisplayed. Vervolgens word er een andere div wel gedisplayed waar het systeem in staat. Je zou dit eventueel ook kunnen doen met jouw website.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is, zoals -SanThe- het aangaf, gebruik maken van een database. Je zou bijv. als iemand inlogt een ticket kunnen aanmaken in een database. Vervolgens stuur je de ticket naar de client, en deze stuurt de ticket telkens naar de socket.io server op het moment dat hij verbind. De socket.io server laat je de ticket dan controleren in de database, samen met het IP waarmee de client verbind naar de socket.io server. Je zou dan bijv. een extra veld in je tabel met tickets kunnen maken waar het IP word opgeslagen op het moment dat de ticket aangemaakt word (dus tijdens het daadwerkelijke inloggen).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.