normaliseren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »
Tamara

Tamara

27/06/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig om zelf een gastenboek te maken, en daarvoor is me aangeraden te normaliseren...
Ik heb de volgende site gebruikt:

normaliseren

BERICHT
- Persoonsnaam VARCHAR
- Email VARCHAR
- title VARCHAR
- inhoud VARCHAR
- datum TIMESTAMP
- ipnummer INET
- browser VARCHAR
- avatar VARCHAR
- ID (primary key) INT(11)


PROFIEL
- Persoonsnaam VARCHAR
- ww VARCHAR
- plaats VARCHAR
- rechten ENUM(‘lid’,‘admin’)
- lidsinds TIMESTAMP
- email VARCHAR
- avatar VARCHAR
- ID (primary key) INT11


ENTITEIT
- bericht
- profiel
- bezoeker

RELATIES
Bezoeker -> bericht, 1 bezoeker kan meerdere keren een bericht plaatsen
Bericht -> bezoeker, 1 bericht wordt altijd gemaakt door 1 bezoeker tegelijk
Bezoeker -> profiel, 1 bezoeker kan maar 1 profiel hebben
Profiel -> bezoeker, 1 profiel kan maar 1 bezoeker hebben


Volgens de site moet ik nog 2 relaties hebben, met Profiel en Bericht. Maar dat kan niet, want ze staan niet aan elkaar gekoppeld (toch?)

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik zie door de bomen t bos niet meer :(

edit: datatypes erbij gezet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:11:23
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 11:26:00
Quote Anchor link
Bericht zou ik geen persoonsnaam zetten, tenzij er de mogelijkheid is om anoniem een bericht te sturen. Als dat niet het geval is (dus d.m.v. een login gegeven) zou ik in de tabel "bericht" de velden Persoonsnaam en email weglaten.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 11:29:00
Quote Anchor link
ik wil uiteindelijk een gastenboek met login hebben...

waarom zou ik de velden persoonsnaam en email moeten weglaten??
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Als je met login gegevens gaat werken haal je die uit de profiel tabel, daar staan die gegevens nu eenmaal in, mij lijkt het dat je een useraccount koppeld aan een profiel.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 11:34:00
Quote Anchor link
bedoel je met useraccount de profiel-ID?
of ben ik op t verkeerde spoor?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

27/06/2008 12:03:00
Quote Anchor link
Dat klopt Tamara, die kant moet je op. Dat betekend wel automatisch dat het gastenboek alleen beschikbaar is voor mensen die zijn ingelogd!
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 12:15:00
Quote Anchor link
dat is ook uiteindelijk de bedoeling :P

maar ik wil eerst een basic gastenboek hebben gemaakt, en daarna steeds een stapje verder uitbouwen
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 12:35:00
Quote Anchor link
Het is een stuk gemakkelijker als je gewoon eerst alles netjes uitdenkt ipv beginnen met bouwen en uitbouwen. Dan kun je ook modulair gaan bouwen. Ik zou het zo doen:

users
---------
user_id SERIAL PK
username VARCHAR 15
password VARCHAR (32 of 40, als je MD5 of SHA1 gebruikt)

profiel
----------
user_id PK
naam VARCHAR
email VARCHAR
...
...
...

gastenboek
--------------
entry_id SERIAL PK
user_id INT
user_agent VARCHAR
ip INET

vervolgens koppel je door een FK de user ID van profiel aan de user_id van users door een restrict of cascade (CASCADE in dit geval verwijdert dan het profiel van degene als de user account wordt verwijderd).

gastenboek zou ik niet koppelen, misschien wil je de gastenboek entry's bewaren ookal bestaat de user niet meer.
 
Gustaaf

Gustaaf

27/06/2008 12:38:00
Quote Anchor link
Normaliseren wil zeggen dat je informatie opslaat op zo'n eenvoudige mogelijke wijze en dat je gegevens nooit dubbel registreed. Om iets concreter te zijn.

Maak een tabel met daarin al de gegevens van de verschillende gebruikers, zie jouw profiel dwz naam +email + idnummer.
Elke bericht (andere tabel) dat je ontvangt verwijst dan ook naar dit unieke id-nummer.
Als 1 van je gebruikers van email wisselt, hoeft dat maar 1 keer aangepast en alles blijft kloppen als een bus.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 12:49:00
Quote Anchor link
wat houden user_agent en entry_id precies in?
en met MD5/SHA1?

hoe kan je ervoor zorgen dat user_id van gastenboek en user_id van users/profiel dat dat goed blijft (als je t niet koppelt)

Per bericht moet wel duidelijk zijn van welke user_id t komt lijkt me?

zoiets als:
userID(gastenboek) == userID(users)

EDIT:
Ben er inmiddels achtergekomen wat MD5/SHA1 inhoud...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
Derk nvt

Derk nvt

27/06/2008 12:51:00
Quote Anchor link
Waarom iedere keren die ID nummers? Dat is helemaal nergens voor nodig.

Ik zou de gebruiker geen ID meegeven, is nergens voor nodig, de gebruikersnaam is toch uniek? Dan kan dat een Primary key worden. Dan doe je de gebruikersnaam in 3 tabellen opslaan, in plaats van de ID. Als je er voor zorgt dat je relaties ON UPDATE UPDATE zijn, kan je gebruikersnamen nog makkelijk wijzigen ook.

De berichten in het gastenboek zou ik wel een ID meegeven, aangezien daar niet echt een unieke sleutel te bedenken is. Gebruikersnaam en timestamp zou een idee zijn, maar dat raad ik af (dan kan je in dezelfde seconde geen 2 berichten meer posten).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.