normaliseren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Tamara

Tamara

27/06/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig om zelf een gastenboek te maken, en daarvoor is me aangeraden te normaliseren...
Ik heb de volgende site gebruikt:

normaliseren

BERICHT
- Persoonsnaam VARCHAR
- Email VARCHAR
- title VARCHAR
- inhoud VARCHAR
- datum TIMESTAMP
- ipnummer INET
- browser VARCHAR
- avatar VARCHAR
- ID (primary key) INT(11)


PROFIEL
- Persoonsnaam VARCHAR
- ww VARCHAR
- plaats VARCHAR
- rechten ENUM(‘lid’,‘admin’)
- lidsinds TIMESTAMP
- email VARCHAR
- avatar VARCHAR
- ID (primary key) INT11


ENTITEIT
- bericht
- profiel
- bezoeker

RELATIES
Bezoeker -> bericht, 1 bezoeker kan meerdere keren een bericht plaatsen
Bericht -> bezoeker, 1 bericht wordt altijd gemaakt door 1 bezoeker tegelijk
Bezoeker -> profiel, 1 bezoeker kan maar 1 profiel hebben
Profiel -> bezoeker, 1 profiel kan maar 1 bezoeker hebben


Volgens de site moet ik nog 2 relaties hebben, met Profiel en Bericht. Maar dat kan niet, want ze staan niet aan elkaar gekoppeld (toch?)

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik zie door de bomen t bos niet meer :(

edit: datatypes erbij gezet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:24:54
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 11:26:00
Quote Anchor link
Bericht zou ik geen persoonsnaam zetten, tenzij er de mogelijkheid is om anoniem een bericht te sturen. Als dat niet het geval is (dus d.m.v. een login gegeven) zou ik in de tabel "bericht" de velden Persoonsnaam en email weglaten.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 11:29:00
Quote Anchor link
ik wil uiteindelijk een gastenboek met login hebben...

waarom zou ik de velden persoonsnaam en email moeten weglaten??
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Als je met login gegevens gaat werken haal je die uit de profiel tabel, daar staan die gegevens nu eenmaal in, mij lijkt het dat je een useraccount koppeld aan een profiel.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 11:34:00
Quote Anchor link
bedoel je met useraccount de profiel-ID?
of ben ik op t verkeerde spoor?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

27/06/2008 12:03:00
Quote Anchor link
Dat klopt Tamara, die kant moet je op. Dat betekend wel automatisch dat het gastenboek alleen beschikbaar is voor mensen die zijn ingelogd!
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 12:15:00
Quote Anchor link
dat is ook uiteindelijk de bedoeling :P

maar ik wil eerst een basic gastenboek hebben gemaakt, en daarna steeds een stapje verder uitbouwen
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

27/06/2008 12:35:00
Quote Anchor link
Het is een stuk gemakkelijker als je gewoon eerst alles netjes uitdenkt ipv beginnen met bouwen en uitbouwen. Dan kun je ook modulair gaan bouwen. Ik zou het zo doen:

users
---------
user_id SERIAL PK
username VARCHAR 15
password VARCHAR (32 of 40, als je MD5 of SHA1 gebruikt)

profiel
----------
user_id PK
naam VARCHAR
email VARCHAR
...
...
...

gastenboek
--------------
entry_id SERIAL PK
user_id INT
user_agent VARCHAR
ip INET

vervolgens koppel je door een FK de user ID van profiel aan de user_id van users door een restrict of cascade (CASCADE in dit geval verwijdert dan het profiel van degene als de user account wordt verwijderd).

gastenboek zou ik niet koppelen, misschien wil je de gastenboek entry's bewaren ookal bestaat de user niet meer.
 
Gustaaf

Gustaaf

27/06/2008 12:38:00
Quote Anchor link
Normaliseren wil zeggen dat je informatie opslaat op zo'n eenvoudige mogelijke wijze en dat je gegevens nooit dubbel registreed. Om iets concreter te zijn.

Maak een tabel met daarin al de gegevens van de verschillende gebruikers, zie jouw profiel dwz naam +email + idnummer.
Elke bericht (andere tabel) dat je ontvangt verwijst dan ook naar dit unieke id-nummer.
Als 1 van je gebruikers van email wisselt, hoeft dat maar 1 keer aangepast en alles blijft kloppen als een bus.
 
Tamara

Tamara

27/06/2008 12:49:00
Quote Anchor link
wat houden user_agent en entry_id precies in?
en met MD5/SHA1?

hoe kan je ervoor zorgen dat user_id van gastenboek en user_id van users/profiel dat dat goed blijft (als je t niet koppelt)

Per bericht moet wel duidelijk zijn van welke user_id t komt lijkt me?

zoiets als:
userID(gastenboek) == userID(users)

EDIT:
Ben er inmiddels achtergekomen wat MD5/SHA1 inhoud...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tamara
 
Derk nvt

Derk nvt

27/06/2008 12:51:00
Quote Anchor link
Waarom iedere keren die ID nummers? Dat is helemaal nergens voor nodig.

Ik zou de gebruiker geen ID meegeven, is nergens voor nodig, de gebruikersnaam is toch uniek? Dan kan dat een Primary key worden. Dan doe je de gebruikersnaam in 3 tabellen opslaan, in plaats van de ID. Als je er voor zorgt dat je relaties ON UPDATE UPDATE zijn, kan je gebruikersnamen nog makkelijk wijzigen ook.

De berichten in het gastenboek zou ik wel een ID meegeven, aangezien daar niet echt een unieke sleutel te bedenken is. Gebruikersnaam en timestamp zou een idee zijn, maar dat raad ik af (dan kan je in dezelfde seconde geen 2 berichten meer posten).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.